Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 19 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 181

Onderwerp: Florida per camper / campings / Camperen/Kamperen

  1. Top | #21
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: camper of auto?

    In Florida worden door de toeristen relatief weinig campers gebruikt.
    Er zijn wel wat campings, maar niet zo veel.
    Campers zijn meer in de Westelijke staten (Californië, Arrizona etc)
    Ik zou het zoals de meeste forummers gewoon op hotels met de auto houden, waarschijnlijk nog goedkoper ook.
    Alle hotels hebben 4 persoons kamers (2 dubbele bedden), en bv. Springhill Suites van Marriott zijn extra ruim en goed betaalbaar.
    Met een villa zit je vast aan één of hooguit 2 verschillende plekken, en ik begrijp dat jullie een beetje willen rondreizen.
    Neus eens tussen de reisverslagen hier op het forum, en verder zijn we altijd bereid je te helpen.
    Eric

  2. Top | #22
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: camper of auto?

    Moet Eric gelijk geven Florida is niet echt een staat waar veel campers rondrijden.
    Ik zou ook kiezen voor een auto/hotel, ben je toch meer flexible zeker als je wilt gaan rondreizen. Zoals Eric zei meeste hotels hebben dubbele bedden en je betaald per kamer, dus dat scheelt ook weer in de kosten.
    Veel succes in ieder geval met de voorbereiding, en lees eerst eens wat reisverslagen dan weet je wat er zoal te vinden is.

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker Petr@'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    71

    Standaard Re: camper of auto?

    Wij hebben een camper gehuurd toen we de westkust van Amerika bezochten, maar voor Florida hebben we voor een auto gekozen. Het aantal campgrounds zijn toch wat minder en bovendien liggen ze vaak wat verder van bezienswaardigheden, waardoor je meer reistijd kwijt bent. Bovendien kun je een auto overal makkelijk parkeren en dat is met een camper een heel ander verhaal!
    2005: California + Nevada (http://letsgousa.punt.nl)
    2007: Florida (http://letsgoflorida.punt.nl)
    2007: New York

  4. Top | #24
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: camper of auto?

    Kleine schelpen mag je wel meenemen. Verleden jaar zijn we nog gecontroleerd op schiphol, we hadden toen kleine schelpen bij ons. Daar zeiden ze niks van, maaar misschien was hij wel toe aan een cup-a-soup ;-) :lol: Wij gaan elk jaar schelpen zoeken in Napels.

    Toen wij in 1991 voor het eerst naar Florida gingen wilden wij eerst ook een camper huren. Wij zijn nog steeds blij dat wij dat niet gedaan hebben. Auto en hotels en appartementen zijn toen prima bevallen. Wij hebben toen in juli een maand lang in Florida rondgetoerd. De kinderen waren toen 5 rn 9 jaar. Tegenwoordig huren een villa in Orlando en daarna een appartement in Napels.

    Wij zijn nog nooit in december in Florida geweest dus geen idee hoe druk het er dan is. Maar je kan reis b.v in twee verdelen; Napels voor het strand en de everglades voor de alligators. Dolfijnen genoeg in de zee. Maar om met dolfijnen te zwemmen moet je naar Orlando of de Keys.

  5. Top | #25
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Wie heeft tips voor leuke RV campingd op Key West of Key Largo?


  6. Top | #26
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    25

    Standaard Tips voor mooi gelegen campgrounds

    Hallo, wie heeft er tips voor mooi gelegen campgrounds in Florida?
    Bijvoorbeeld in mooie natuur. Ik heb al wat gidsen op internet gevonden, maar ik ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
    Laatst gewijzigd door Marjolein4; 30-09-07 om 22:35.

  7. Top | #27

    Standaard Rondreis florida per camper of auto?

    Wij willen eind april/begin mei 2008 2 weken door florida trekken. ( 2 volw.2 kind) Onze vragen zijn: Wat kunnen wij het beste doen? Per auto en in hotels overnachten of per camper. Wij willen vanaf Miami naar de Everglades via de westkust naar Orlando en via st. Augustine langs de oostkust naar Miami. De laatste 2 dagen willen we op Key Largo doorbrengen.

    Gr. Peter.

  8. Top | #28
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Rondreis florida per camper of auto?

    Je ziet wel af en toe campers rondrijden maar Florida is denk ik te klein om met een camper rond te rijden. Ik denk dat het vooral een persoonlijk ding is om te kiezen voor camper of hotels.

  9. Top | #29
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Rondreis florida per camper of auto?

    Even een vraagje: Jullie gaan niet naar Orlando? dat zie ik niet in jullie schema staan.
    Van Miami naar de Everglades is heel dichtbij, je kunt ze prima vanuit Miami bezoeken. Of..vanuit Key Largo, wat er ook vlakbij ligt.
    98% van de toeristen die Florida bezoeken, kiest voor hotels, slachts een heel klein deel voor een camper.
    Met iets grotere kinderen zou ik bv. voor hotels zoals SpringHill suites kiezen, met een aparte leefruimte.
    Mocht je langer dan een paar dagen op een plek blijven, is een villa een veel gebruikte optie.
    Eric

  10. Top | #30

    Standaard Re: Tips voor mooi gelegen campgrounds

    Wij vonden Key Largo Kampground erg mooi. Schoner en mooier qua natuur en ligging dan de rest van de campings die we bezocht hebben. Die waren vaak prima qua natuur op het terrein, maar lagen minder in de natuur.

    Fijne vakantie!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •