Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 15 van de 19 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 181

Onderwerp: Florida per camper / campings / Camperen/Kamperen

  1. Top | #141
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Met de camper door Florida. Wie heeft er ervaring en tips.

    Probeer een te googlen met "reisverslagen florida met camper" misschien dat er wat uitkomt.

    Sjon, Bianca en Romy.

  2. Top | #142
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Hotels, villa of camper met 2 kleine kids?

    Dat we naar Florida willen is een feit, alleen kom ik er niet meer uit wat nu het beste is.

    Een camper huren heeft als voordeel dat de kinderen altijd hetzelfde bed hebben en we ook kunnen koken, wat naast goedkoper ook soms handigere kan zijn met kinderen. Maar lees ook her en der dat juist Florida niet echt geschikt is voor camper ( iig dat vele t afraden)
    Nu is een villa huren in mijn ogen het aantrekkelijkst; nml ook aparte kamer(s) voor de kinderen en ook de mogelijkheid zelf te koken. En helemaal als je kijkt wat t in verhouding met een hotel kost.

    Maar.....we willen niet alleen Orlando zien bv...daarvoor gaan we niet naar Florida. De kinderen zijn daarnaast nog zo klein dat de parken misschien ook overgeslagen worden.... ( iig gaan we niet daarvoor naar florida)
    Kan je vanuit Orlando ook makkelijk ff een dag 3 a 4 naar t zuiden? Of is dat niet aan te raden?Hoe doen anderen die een villa huren dat?

    De andere optie is een auto huren en dan van hotel naar hotel. Ik vind de prijzen echter wel erg tegenvallen, en dan hebben we niet eens een kamer met aparte slaapkamer ( waar onze voorkeur naar uitgaat ivm kleine kids) Onder $100 zie ik amper hotels, eerder er een eind nog boven. Maar misschien zoek ik verkeerd.
    Laatst gewijzigd door bestmayo; 08-02-13 om 18:53.

  3. Top | #143
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    431

    Standaard Re: Hotels, villa of camper met 2 kleine kids?

    Wij gaan ook met kinderen en huren 3x maal een verschillend huis of condo, de afstanden zijn relatief kort dus een schema is eenvoudig te maken.

  4. Top | #144
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Hotels, villa of camper met 2 kleine kids?

    Weten jullie al welke plaatsen je wilt bezichtigen?

    Orlando is vrij centraal en met de auto ben je zo aan beide kusten Clearwater Beach, St.Petersburg, Daytona, Cocoa Beach, St. Augustine. Meerdere State Parks in de buurt.

    Ga je ook naar Miami en the Keys dan zou ik daar ook een hotel nemen. In Kissimmee moet toch wel een hotel te vinden zijn onder de 100 dollar. Je kunt bij de ketens zelf kijken of bv booking.com en expedia.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  5. Top | #145
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Re: Hotels, villa of camper met 2 kleine kids?

    We willen eigenlijk vliegen op Miami ( rechtstreeks vanaf dusseldorf) en naast orlando dan de key's, everglades, westkust zo iets?

  6. Top | #146
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Hotels, villa of camper met 2 kleine kids?

    Zo iets, is een beetje vaag. Je kunt beter een route bedenken en iets meer aangeven waar jullie van houden, zodat de Florida-verslaafden daarop kunnen reageren en adviseren. Hou je van parken, strand, natuur etc.?
    Wij gaan met kinderen van 9 en 7 van Duesseldorf - Miami, 11 dgn villa Orlando, geen Disney, wel Seaworld enzo, daarna naar de Westkust, 2 dgn hier, 3 dgn daar (Sanibel) en nog 3 dgn naar de Keys en zo weer terug naar Miami. Zie blog.


    Wij zijn strandmensen, dus heel bewust gezocht naar hotels aan het strand. Vaak zitten er kitchenettes in de hotelkamer.
    Florida is niet echt een camper gebied, maar zat mensen doen het omdat ze het toch leuk vinden.
    Wij hebben 2 zomervakanties een camper gehuurd en door Zuid-Frankrijk getrokken, maar hebben dit als bijzonder intensief ervaren, veel te vermoeiend. Denk aan water tappen/lozen, wc legen/vullen, boodschappen, koken, afwassen, veel rijden, opbreken, alles neerzetten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Met kleine kinderen zou ik dit dus afraden.



    Maar nogmaals, wat vind je leuk en wat past bij jullie gezin??
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  7. Top | #147
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Re: Hotels, villa of camper met 2 kleine kids?

    Esther je hebt gelijk, ik ben een beetje vaag.
    We hadden een route bedacht; miami; key largo, key west, key lago, napels ( van daaruit everglades), orlando en miami.

    Wat jij beschrijft klinkt goed! Ik zal je blog eens lezen.

    Wij houden van de natuur, snorkelen!!! ( maar daar zijn de kids nog te klein voor)cultuur. Vandaar dat de key's op ons verlanglijstje staan. De everglades voor een dagtrip voldoende.

  8. Top | #148
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Hotels, villa of camper met 2 kleine kids?

    Ik weet niet welk seizoen en hoe lang jullie gaan, maar ik zou dan op 3 plaatsen iets huren. In Orlando, aan de Westkust en op de Keys en kun je heel makkelijk dat rondje maken...
    Als je bijv op de Keys centraal gaat zitten (Islamorada of Marathon), kun je elke Key bezoeken die je wilt.
    Als je bijv op Sanibel gaat zitten, kun je richting Sarasota, Fort Myers, Napels, Captiva etc.
    Vanmiddag gezien dat je op Sanibel prachtig kunt fietsen en wandelen....
    Als je in Orlando relatief goedkoop een villa huurt, kun je heerlijk shoppen en State Parks bezoeken.
    Maar ik ben ook nog een Newbie hoor, dus ik laat de experts ook nog aan het woord ....
    Veel ervaring met reizen, maar niet naar Florida!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  9. Top | #149
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    60

    Standaard Re: Hotels, villa of camper met 2 kleine kids?

    He bestmayo, ik snap precies wat je bedoeld. Wij gaan ook met kleine kinderen rondreizen en vinden het ook spannend allemaal. Uiteindelijk zul je zelf moeten beslissen wat het beste bij jullie past. Alle opties die je noemt hebben voor- en nadelen. Volgens mij heb je die zelf al grotendeels opgenoemd. Hoe de kinderen gaan reageren op het reizen is niet te voorspellen. Slapen op 1 plek betekent langer in de auto. Slapen op 3-4 plekken betekent dat je verder gaat als de kinderen net gewend zijn aan een plek. Rondreizen betekent veel veranderingen die voor kinderen soms moeilijk te verwerken zijn. Hoe jou kinderen hierop reageren kun je misschien zelf inschatten, maar je weet het natuurlijk nooit.

    Belangrijk is om zelf goed te bedenken wat je wil voor deze vakantie/reis. Met een camper heb je een heel ander soort vakantie dan in een hotel en in een villa is het weer anders. Hoe relaxed wil je op reis? Rondreizen kost natuurlijk meer energie dan op 1 of enkele plekken blijven, maar persoonlijk krijg ik er juist heel veel energie van. Dat kun je alleen zelf bepalen.

    Wij kiezen er bijvoorbeeld voor om ticket, auto en 1e nacht hotel te boeken en daarna zien we wel. In principe gaan we rondreizen (je hebt ons schema gezien), maar we zullen moeten zien hoe de kinderen dit vinden. Anders passen we de reis wel aan en blijven langer op 1 plek. Door niks vast te leggen zijn we zo flexibel en kunnen we inspelen op de gevoelens van de kinderen. Dit kost wel wat meer voorbereiding en is waarschijnlijk kostbaarder dan een villa in Orlando.

    Maar goed, niet iedereen houd van deze onzekerheid, en vele kiezen er dan ook voor om alles vooraf te boeken. Ik heb het voordeel dat wij op dezelfde manier door het westen van Amerika hebben gereist en dat mijn zus vorig jaar met een zoontje van 2 een rondreis door Florida heeft gemaakt. Hierdoor weet ik dat het vanzelf wel goed gaat komen.

    Overigens denk ik dat je best voor onder de 100$ per nacht in een hotel/motel kunt slapen hoor, maar met een aparte slaapkamer weet ik niet. Mijn zus betaalde bijvoorbeeld tussen de 60 en 130$ per nacht.

    Ik sluit me aan bij Esther2013 (ik ben ook een newbie met reiservaring zonder kinderen buiten Florida) en laat de experts graag aan het woord.
    Want ik vind het lastig om informatie te vinden over rondreizen door Florida met kleine (<4 jaar) kinderen, dus ik ben wel benieuwd naar reisverslagen van mensen die een rondreis hebben gemaakt met kleine kinderen. En natuurlijk volg ik alle tips die hier gegeven worden en blijf ik lekker rondkijken op het forum.

  10. Top | #150
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Re: Hotels, villa of camper met 2 kleine kids?

    Dat maakt het inderdaad erg moeilijk, de onvoorspelbaaheid van de kinderen. De jongste is nu pas 3 maanden dus die heeft helemaal nog geen reiservaring.
    Van de oudste weet ik dat die wel even moet wennen en dat het fijner is dat hij niet op onze kamer slaapt ( dan slapen we heel de vakantie in 1 bed en dat is voor geen van allen prettig en veel slapen).

    Camper leek mij vooral handig omdat je dan telkens dezelfde bedden en ruimte hebt. Ik lees echter ook steeds meer verhalen dat Florida niet HET campergebeid is. En dat aankoppelen, water vullen en dat soort dingen veel tijd kost. Ook in de stad parkeren en op pad gaan heeft zo zijn nadelen met een camper. Dat geld ook voor de beperkte leefruimte.
    Mijn man is ook geen campeerder ;-)

    Ik neig steeds meer naar 3 verschillende lokaties, helemaal op de bonnevooi lijkt mij ook niets; bang dat we dan niets meer kunnen vinden? Of zal dfat in oktober wel meevallen? De afstanden zijn dan wel groter maar hoeft maar een keer of 3 a 4 zon 3/4 uur te rijden?

    Miami; daar eerste nacht.
    Orlando; villa; een week.
    Fort Myers; al een prachtige huis gevonden (Fort Myers) 4 dagen
    Key;s ( daar nog niet iets moois en betaalbaars gevonden)2 a 3 dagen
    Miami 1 a 2 nachten

    We hopen dan vanaf Fort Myers het een en ander te kunnen zien. ( afhankelijk van de kinderen, niets hoeft) en dan evt everglades te bezoeken op weg naar de key;s

    Voor de florida kenners is dit haalbaar qua afstanden?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •