Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 19 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 181

Onderwerp: Florida per camper / campings / Camperen/Kamperen

  1. Top | #121

    Standaard Camper of Auto?

    Wij willen volgend jaar (2012) met ons gezin, 2 volwassenen en 3 kinderen in de leeftijd 10 en bijna 7 jaar naar Florida.
    Nu zitten wij in dubio, huren we een camper of een auto?
    Wie heeft er ervaring met een Camperrondreis door Florida, en welke positieve en/of negatieve ervaring heb je.

  2. Top | #122

    Standaard Kamperen

    Heeft één van u ervaring met kamperen in Florida?

    Bericht verplaatst naar bestaand topic
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 25-01-12 om 08:45.

  3. Top | #123
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Locatie
    N-Brabant
    Berichten
    10

    Standaard Tips voor leuke campsites

    Hallo, daar ben ik meteen met een volgende vraag. Wij gaan dus eind april 2 weken naar Florida en reizen daar rond met een camper. Wie heeft er nog tips voor leuke (en betaalbare :wink campsites?
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 24-03-12 om 09:59. Reden: verplaatst naar bestaand topic

  4. Top | #124
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tips voor leuke campsites

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BAB Bekijk Berichten
    Wij gaan dus eind april 2 weken naar Florida en reizen daar rond met een camper. Wie heeft er nog tips voor leuke (en betaalbare :wink campsites?
    Nou is Florida nogal groot. Waarom geef je niet aan wat jullie route is, dan kunnen er eventueel gericht tips worden gegeven.

    Uit dit topic blijkt al niet direct dat je hier een verzameling enthousiaste camperreizsigers treft. Men is er eerder wat kritisch over, omdat Florida niet, zoals de Rocky Mountains, Canada en de Westelijke staten, een land is waar door westeuropeanen veel campers worden gehuurd. In Florida maak je eerder een hotelreis; het aanbod is groot, de prijs relatief laag en de kwaliteit is prima,dus waarom zou je in dit klimaat in een camper gaan liggen zweten?

    Voor wat betreft de KOA in Kissimmee aan de Laan van de Zeven Dwergen (mocht die op jullie route liggen): We rijden er dagelijks langs en we worden er niet vrolijk van. Wat een troosteloze bedoening; geen struikje, geen boompje...en dus ook geen greintje beschutting tegen de zon. Dit geldt overigens voor alle campingsites die we hier in de buurt hebben gezien. En de bevolking bestaat nu niet direct uit het gezellige barbeknoeiende campingvolkje dat je zou verwachten. Natuurlijk zie je er wel wat mooie, grote, dure luxe RV's maar er staat ook nogal wat mobiel schroot van rondtrekkende hillybillies......Bereid je reis dus goed voor, zodat je weet waar je terechtkomt.

    Voor de voordeel hoef je met de camper niet rond te trekken in Florida. Voor twee nachtjes op de KOA Kissimmee betaal je voor een kleine RV met twee personen zo'n 120 dollar. Daar heb je hier een knap hotelletje voor. Of een flatje.....



  5. Top | #125
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Locatie
    N-Brabant
    Berichten
    10

    Standaard Re: Florida per camper / campings

    Ik had al veel reacties gezien over de minder goede ervaringen met campers in Florida, en de vaak hoge kosten. De laatste reis naar Florida hebben we ook gewoon gebruik gemaakt van hotels en een huurauto en dat is erg goed bevallen.
    De reden dat wij tegenwoordig met een camper reizen, is dat wij een zoon hebben met een hele rits allergieen. En ervaringen in Canada en ander staten hebben geleerd dat lactosevrije en soja vrije etenswaren nog wel te vinden zijn, maar smakelijk tarwevrije zaken zoals brood bijna niet. Wij hebben dus altijd brood bij dat direct vers van de bakker in de koffer gaat en zodra we de camper hebben, in de diepvries moet. Dat wordt natuurlijk lastig als je van hotel naar hotel gaat.
    Ik ben erg benieuwd hoe het bevalt met de camper in Florida. Ik zal na afloop laten weten hoe het was.
    Maar mochten er nog tips zijn voor leuke campings hou ik me aanbevolen.

  6. Top | #126
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Locatie
    N-Brabant
    Berichten
    10

    Standaard Re: Florida per camper / campings

    De route is nog niet helemaal vastgelegd. We beginnen en eindigen in Orlando en ik wil in ieder geval langs de westkust naar beneden rijden. Natuurlijk staan de Everglades op ons lijstje. We twijfelen of we helemaal naar Key West rijden en Miami hoeft van mij met een klein kind ook niet. We gaan begin mei, dus weet ook niet of het dan erg druk is en we nog voldoende keuze hebben qua campings en zo.

  7. Top | #127
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Florida per camper / campings

    Er is ook een KOA camping bij de kruising van de I-4 met de 27 (Orlando gebied). Misschien dat deze beter is als die in Kissimmee.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #128
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Florida per camper / campings

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BAB Bekijk Berichten
    is dat wij een zoon hebben met een hele rits allergieen. .
    TOT ..dat lijkt me een hele nare handicap om mee te leven en te reizen.

    Je geeft aan dat je deze methode al eerder hebt gebruikt. In de dun bevolkte gebieden zal het iid lastig zijn om geschikt brood te vinden. Dus even: het is hier in Florida in veel gebieden dichtbevolkt; er wonen miljoenen mensen. Het is toch geen derde wereldland?

    Ik ben (gelukkig!) onvoldoende bekend met de materie, maar als ik zie wat er in de supermarkten en in de speciaalzaken te koop is en wat het aanbod is als ik bijvoorbeeld op tarwevrij brood google, kan ik me zo moeilijk voorstellen dat je hier geen geschikt brood zou kunnen kopen.

    Voor het invriezen van meegebracht brood zie ik nogal wat praktische probleempjes:
    • Als je hier in Florida aankomt is het brood dat je meebrengt toch ook al 48 uur oud? Het indrogingsproces is dan al op gang gekomen.
    • De vriezer in de camper is zeker niet direct gebruiksklaar. Hij heeft best wel wat tijd nodig op op temperatuur te komen en dan nog is die temperatuur eigenlijk alleen geschikt om diepgevroren producten te bewaren, niet om producten in te vriezen.
    • In zo'n vriezer duurt het veel te lang voor het brood diepbevroren is, zodat het brood nog verder zal indrogen.
    • De vriezer in een camper is toch ook niet van het formaat dat je er voor twee weken brood in kunt proppen?

    Er zal toch wel een andere, betere oplossing zijn in Florida? BOT: hopelijk vinden jullie hier aantrekkelijke campingsites!



  9. Top | #129
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Florida per camper / campings

    Ik ben ook niet thuis in de materie maar is dat niet dit soort brood? http://www.walmart.com/ip/Schar-Glut...-of-6/17804134
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #130
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Locatie
    N-Brabant
    Berichten
    10

    Standaard Re: Florida per camper / campings

    Het klopt dat er inderdaad wel brood te vinden is dat tarwevrij, melkvrij en sojavrij is, alleen is dat niet echt smaakvol. In nederland heb je via reformwinkels ook wel voorverpakt brood dat aan de eisen voldoet, alleen is dat niet lekker als je gewoon speltbrood van de bakker gewend bent. Dat vind ik zelfs lekker en is niet te onderscheiden van ander brood. We hebben het vorig jaar in Canada op dezelfde wijze gedaan en dat is goed bevallen. Het scheelt elke avond in ieder geval een zoektocht naar een restaurant waar je eten kunt krijgen dat aan alle eisen voldoet. Door dat op dag 1 allemaal in te slaan bij een grote supermarkt en wat andere dingen uit nederland mee te nemen, is 2 weken overbruggen geen probleem. En koken in de camper of lekker op de barbeque heeft ook zijn charmes.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •