Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 19 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 181

Onderwerp: Florida per camper / campings / Camperen/Kamperen

  1. Top | #31
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ervaring met campervakantie

    Florida is - in tegenstelling tot andere staten - niet echt een camper-staat. Er zijn uiteraard wel campgrounds, maar niet zoveel en op zulke gunstige plekken als in andere staten.

    Met name voor bezoekjes aan de vele bezienswaardigheden in Orlando en omgeving raad ik je aan om ook eens te kijken naar de mogelijkheid van het huren van een huis (villa). De prijs daarvan is erg gunstig. En je bent met een "gewone" auto voldoende mobiel om alles te gaan zien en bekijken.

    Lees vooral eens een aantal reisverslagen door, en beslis dan wat het beste voo jou en je gezin is.

    Ik wens je vooral heel veel plezier toe. Daar staat Florida wel garant voor!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #32
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    25

    Standaard Re: ervaring met campervakantie

    Wij gaan het toch wel doen: Florida met de camper. Maar dan vooral de Keys, Everglades en wat stateparks. We hebben geen ambities om richting Orlando te gaan.
    Overigens heb ik gezien dat de meeste stateparks wel een camping hebben. Hier staat een heel overzicht van campgrounds in Florida. Je kan er ook de gids downloaden.

    Als iemand nog een persoonlijke tip heeft dan hoor ik het graag!
    Florida (via Miami): 4 - 18 november 2007 :grin:


  3. Top | #33
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    25

    Standaard Re: Wie heeft tips voor leuke RV campingd op Key West of Key Largo?

    De Campground van John Pennekamp state park was vol, we hebben uiteindelijk gestaan op Key Largo campground & Marina. Helaas wel aan de dure kant, maar wel erg mooi naast het water! Te vinden naast de Publix van Key Largo.
    Florida (via Miami): 4 - 18 november 2007 :grin:


  4. Top | #34
    Stamgast deh78's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    178

    Standaard Koa Camping Orlando

    Beste mensen,

    De planning is om volgend jaar in Orlando naar deze Koa te gaan zijn er toevallig mensen die hier als eens geweest zijn.
    Orlando S.E. / Lake Whippoorwill KOA

    Dennis

  5. Top | #35
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    25

    Standaard Re: Met een camper door Florida?

    Wij hebben het toch echt gedaan in november 2007: met een camper door Florida en het is een aanrader! We hebben op prachtige plekken gestaan met onze camper: in de natuur van de Everglades, aan/op het strand bij Fort Myers en aan het water bij de Keys. Ik ben blij dat ik die keuze heb gemaakt!
    November is een prima tijd om te gaan: net voor het hoogseizoen en al prima weer. We hebben 2 weken zon met 25 graden gehad!

    Het verhuurbedrijf in Miami (Cruise America) zit een eind van het centrum en een eind van het vliegveld. Het ligt erg zuidelijk in Miami aan de Highway 1 richting Key West. Het is voornamelijk een industrieterrein, volgens weinig leuks om te overnachten.
    We hebben zelf in Miami Beach geslapen vooraf, helaas is de taxirit naar het verhuurbedrijf duur: 75 dollar. Van het vliegveld naar het verhuurbedrijf was het rond de 40 euro. Er rijdt langs de weg wel een bus (dat zagen we pas toen we er waren), maar ik weet niet welke...

    Mocht je nog geinteresseerd zijn in tips voor campings, laat het maar weten!
    Florida (via Miami): 4 - 18 november 2007 :grin:


  6. Top | #36

    Standaard Re: Met een camper door Florida?

    marjolein4 in mei gaan we met z'n drie naar florida en hebben we negen nachten voorzien om met de camper van miami via key west en de everglades naar orlando te trekken graag had ik wel een beetje meer info gehad over de camperplaatsen waar je gestaan hebt en over de tarieven die ze hiervoor aanrekenen warrvoor mijn dank
    groetjes

  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    25

    Standaard Re: Met een camper door Florida?

    Onze route afgelopen november was: Miami - Key West - Homestead - Flamingo (Everglades) - Homestead - Fort Myers - Naples - Sanibel Island - Miami.

    In Homestead hebben we 2 maal op dezelfde campground gestaan:
    Deze ligt naast highway 1, als je van Miami naar Key West rijdt, net buiten Miami. Op dit kruispunt ga je rechts voor de Everglades en links voor Biscayne National Park. Aan die linker weg zie het terrein gelijk liggen.
    Goed centraal gelegen, prima voorzieningen, ruime plekken. Was voor ons 38 dollar/nacht.

    Op de Keys zie je langs de weg meerdere RV-campings aangegeven, geen probleem om daar wat te vinden.
    Key Largo: RV-camping in het John Pennekamp State Reef Park. Wij hebben net iets zuidelijker gestaan, linksaf, de weg net voor een groot winkelcentrum. Deze weg leidt alleen naar de ingang van deze campground. Mooie en rustig plek, met plekken aan het water. Voor ons toen 80 dollar/nacht aan het water.
    Big Pine Key: meerdere RV-campgrounds, je ziet ze direct liggen vanaf de weg.
    Bahia Honda State park: idem.
    Bij Key West hebben wij op Boyd's campground gestaan, deze ligt om Stock Island, de laatste afslag links net voordat je Key West oprijdt. Voor de deur van deze camping stopt een bus die rechtstreeks naar het centrum van Key West rijdt. Dit was de duurste camping: 90 dollar/nacht. Maar dat is de regio helaas...

    Everglades: onderweg, buiten het park, staat er veel aangegeven. Wij zijn doorgereden naar Flamingo. Daar is een camping met beperkte faciliteiten (toilet en douche aanwezig, maar alleen koud water). Je mag daar ook met een kleine camper staan. Voor ons was het gratis in november, anders rond de 12 dollar als ik het goed heb onthouden.
    In de Everglades heb je ook nog een andere campground: Long Pine Key campground. De moeite waard qua locatie!

    Langs Tamiami trail hebben we weer in een state park gestaan.

    Fort Myers Beach: we hebben op Red Coconut gestaan. Ze hebben een groot terrein, wat krap. Maar ze hebben ook een aantal plekken aan / op het strand. Deze zijn duurder, maar oh zo de moeite waard. We hebben er 1 nacht mogen staan. Vanuit je camper stap in het zand. We hebben genoten van de zonsondergang bij ons avondeten. En tijdens het ontbijt heb je uitzicht op voorbijvliegende pelikanen, duikende dolfijnen en vissende vogels. Super!

    Daarna hebben we een paar dagen gestaan op Sanibel Island. Prachtig eiland, bekend van het natuurreservaat Ding Darling met veel vogels en het zoeken van schelpen. Er is daar 1 campground voor RV's. Prima terrein en voorzieningen. Prijs was ook erg goed! Rond de 35 dollar/nacht.

    Overzichten van campings:
    Kamperen in Florida State Parks.

    Alle campgrounds in Florida in een commerciele gids.
    Florida (via Miami): 4 - 18 november 2007 :grin:


  8. Top | #38
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Berichten
    76

    Standaard Re: Met een camper door Florida?

    Weliswaar niet met een camper, maar afgelopen kerstvakantie hebben we gekampeerd in Florida. Tijdens de kerstdagen moet je wel echt reserveren, want beide campground waren vol. De eerste plek waar we stonden was Manatee spring state park. Leuke camping langs een rivier waar idd de manatees in het water "hingen" en 's avonds hadden we bezoek van een wasbeer, herten en heel veel armadillo's. Dit park ligt bij Chiefland. De tweede plek was Koreshan historic state park. Ook leuk. Deze campground ligt in Estero bijna aan de Tamaimi trail [iets meer geluid van verkeer]. Ik kan kamperen in de winter van harte aanbevelen. Wel frisjes 's avonds, maar daar heb je je firepit en je thermo-ondergoed \\/voor!

  9. Top | #39
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    25

    Standaard Re: Met een camper door Florida?

    Je kan best in 1 keer van Miami naar Key West rijden met de camper, ik denk dat je daar zo'n 5 uur over doet. Maar onderweg overnachten is wel een aanrader. Vooral ook omdat het rijden met de camper vooral in het begin best intensief is.
    Wij hebben er bijna een week over gedaan om van Miami naar Key West en terug te komen. Maar we hadden ook het doel om meer van de Keys te zien dan alleen de weg naar Key West. En het is echt de moeite waard om de tijd te nemen. Genoeg mooie plekken om de camper neer te zetten!
    Florida (via Miami): 4 - 18 november 2007 :grin:


  10. Top | #40
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Vlakbij Schiphol
    Berichten
    157

    Standaard Re: Met een camper door Florida?

    Het is al heel lang geleden, maar mij is het niet bevallen met de camper. Je moet altijd je hele huis meenemen. Zeker als je ook naar de Orlando met zijn parken wilt.
    Voor de westkust en de Keys is het wel te doen. Tevens zijn campings niet echt goedkoop zeker niet tov veel hotels.
    Dus ga je naar Florida om dingen te zien dan is een auto veel makkelijker en beter.
    De oude Amerikanen ja die zitten overal in Florida met een kast van een rijdendhuis. Daarachter zit dan wel een aanhanger met daarop een auto die niet eens bij mij voor de deur past.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •