Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 19 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 181

Onderwerp: Florida per camper / campings / Camperen/Kamperen

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    10

    Standaard Florida per camper / campings / Camperen/Kamperen

    Hallo

    Wij gaan mid september voor 3 weken naar florida met een 3 en 5 jarige. We vliegen naar orlando waar we eerst 4 dagen in een hotel verblijven en een aantal parken bezoeken in ieder geval seaworld de andere zijn we nog niet uit.
    Ik wil ook zeker de everglades en de keys aandoen (pennencamp statepark o.a.) maar verder zijn we er nog niet uit.
    Wat voor dingen zijn leuk om te doen met kinderen ? mischien nog wat natuurparken ?.
    Ook tips over leuke campings met kinderen zijn welkom.

    bedankt
    Michel

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Toledo , Ohio
    Berichten
    43

    Standaard

    Vergeet niet dat het Hurricane season is. Een alternatief voor het gebruikelijke Florida is de Panhandle met prachtig strand aan de Gulf van Mexico. Kijk eens bij Henderson Beach State Park in Destin. Er zijn leuke restaurants , shopping, etc, allemaal vlakbij. Destin en omgeving is booming. Het is direct aan het strand,en in geval van slecht weer kan je zo inpakken en het binnenland in.

  3. Top | #3
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard Re: camperreis mid september met kinderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onyx666
    Ook tips over leuke campings met kinderen zijn welkom.
    Hello!! Kijk ff bij http://www.koa.com. een betrouwbare campingketen. Op Key biscayne zit in ieder geval een leuke camping. Gewoon : Key Biscayne en campgrounds bij Google invullen. Volgens mij weet je dan al veel. Zou ik bij alle plaatsen doen waar je heen wilt. Wij hebben alleen in Orlando gecampeerd en ergens bij Palm Beach. Je moet wel voor een bepaalde tijd je aanmelden op de camping, anders gaat de hefboom dicht. Bereid je wel voor op herrie van de airco in de camper. Zonder airco gaat echt niet! Veel te heet. Bescherm jezelf ook tegen "no-seeums" bij zonsopgang en zonsondergang. Kleine mugjes die vooral in je onderbenen prikken. Even een trainingsbroekje aan bij de kids en niks aan de hand. Gewoon lekker rijden met die bak en avonturen beleven. September is super naseizoen. Niks boeken en gewoon kijken onderweg wat je een leuke camping vindt. Ik verheug me haast op jouw leuke vakantiereis...TIS WAT!!!! \/
    Floridian Francien

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard

    Inderdaad, In de buurt van Destin zijn ook een aantal leuke bezienswaardigheden.
    Maar onthoudt ook dat hier ook de hurricane's komen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-10-10 om 17:21. Reden: fqe

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2005
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2

    Standaard Met een camper door Florida?

    Hallo Forumleden,

    Wie heeft ervaring met een campervakantie in Florida? Wij willen graag 3 weken een camper huren en dan op de bonnefooi rondreizen. We hebben geen ervaring met een dergelijke vakantie en willen graag weten waar we rekening mee moeten houden. Ook tips over handige sites zijn welkom.

    Groet,

    Marja

  6. Top | #6
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: ervaring met campervakantie

    Alles kan natuurlijk, maar eigenlijk is Florida niet een cvamperstaat bij uitstek.
    Dan moet je meer aan de westkust (Californie, Washington, Nevada) zijn met al zijn nationale parken.
    Je zult op dit forum nauwlijks iets kunnen vinden over campers, Florida heeft een geweldig netwerk van betaalbare motels (goedkoper dan een camper!) en vakantievilla's.
    Eric

  7. Top | #7
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard camper

    Eric heeft gelijk. wij hebben 1x een campertrip gemaakt van Miami via Orlando naar Houston(texas). We hebben de KOA-campingketen aangehouden. Vergeleken met onze camperavonturen in andere staten viel het camperen in Florida wat tegen. Met name de hitte. Er zit wel airco in zo'n hut, maar die maakt megaherrie 's nachts. De meeste huisjes en appartementen hebben gescreende balkonnetjes en tuinen om de muggen en ander gespuis tegen te gaan. Op de camping ben je voor de inwoners van de Everglades en omgeving een ware traktatie :? . Florida is inderdaad DE staat bij uitstek om van accomodatie naar accomodatie te trekken. Hotels/appartementen/huisjes met pool zijn prima betaalbaar en comfortabel. In de zomermaanden hoef je niet direct iets te boeken. Veel zomerhuizen van "Noordelingen" staan leeg en via de Rentaloffices langs de weg kan je prima iets huren. Genoeg te lezen in dit Forum over allerlei manieren om accomodaties te huren. Ik zou er eens even voor gaan zitten als je tijd hebt, want er staat heel veel over dit onderwerp in. Succes!! :lol:
    Floridian Francien

  8. Top | #8

    Standaard

    Ik ga half september met vrouw en dochtertje van 3 ruim 3 weken rondtrekken met een camper. Ook omdat je dan lekker aan het strand kunt staan.
    Florida geen camperstek? Vanwege de warmte? Valt wel mee, half nederland rijdt met caravan in de zomer toch ook naar Frankrijk/Spanje?
    Inderdaad is 'The West' mooier om rond te trekken, maar mijn eerdere ervaringen met een camper in Florida hebben ons doen besluiten dit keer weer naar Florida te gaan.

  9. Top | #9
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    10

    Standaard

    ritchie

    wanneer vertrekken jullie ?
    wij (met dochetrs van 3 en 5) op 21 sep, en trekken dan eerst 2 weken met camper rond en laatste week in hotel in orlando .
    we rijden eerst vanuit orlando naar fort desoto voor een paar nachtjes vandaarui omlaag richting everglades waarna we naar de keys gaan ( 2 nachten op bahia honda en 2 nachten op pennencamp state park) daarna via miami weer naar orlando

    gr
    Michel

  10. Top | #10
    Newbie
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1

    Standaard camper reis en -huur in Florida

    Bij eerdere camperreizen door de VS en Canada bleek telkens dat het huren van een camper bij een reisorganisatie in NL veel voordeliger was dan om rechtstreeks bij een Amerikaans bedrijf te huren. Reisbureau's in NL hebben vaak aanbiedingen zoals 3=2 weken betalen of vrije miles etc., hetgeen de Amerikanen vaak niet kennen.

    Mijn vrouw en ik zijn van plan om in juni 2006 samen met ons dan 4-jarige zoontje door Floriada te gaan trekken.

    Aangezien onze laatste VS-reis nu alweer zo'n 4 jaar geleden is, zoeken we tips/suggesties voor het huren van een camper in Florida.
    We zijn met name geinteresseerd bij wie je het beste een camper kunt huren maar andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
    Liefhebber van (camper-)reizen is op zoek naar suggesties en tips over camperreis in/naar Florida, dat ik samen met mijn vrouw en (dan) 4-jarig zoontje in juni 2006 wil gaan maken.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •