Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 19 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 181

Onderwerp: Florida per camper / campings / Camperen/Kamperen

  1. Top | #61

    Standaard Re: Suggesties: Florida met camper in april 2009

    Nou, we hebben de knoop doorgehakt en we gaan van di 7/4/09 t/m do 30/4/09 met de camper (Cruise America) door Florida trekken.
    Vlucht en camper zijn al geregeld! Nu nog 2x een hotelovernachting regelen in de buurt van het vliegveld (Orlando).
    Nu lekker verder gaan met het plannen van de route etc.

  2. Top | #62
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    3

    Standaard Re: Suggesties: Florida met camper in april 2009

    Hoi!

    Wij hebben dezelfde twijfels. Ook wij willen in april/mei naar Florida het bekende rondje doen. De voordelen zoals Chelled beschrijft zien wij ook (met 2 jonge kids van 2 en 4) maar ik zou ook wel graag met een auto gaan en dan een aantal overnachtingsplekken zoeken in een huisje/appartement/stacaravan oid. Maar volgens mij moet je dan meteen per week huren of is het per dag heel duur en ben je altijd schoonmaakkosten kwijt. Het nadeel van een camper lijkt mij dat je altijd dat gevaarte mee moet nemen omdat je verder geen ander vervoer hebt. En ik heb nog geen campgrouns gevonden die op loopafstand van bv. het strand of attracties zijn. Wij willen overnachten in Key Largo, Naples, Fort Myers, Clarwater, Orlando en Fort Lauderdale. En Miami natuurlijk.

    Trouwens Chelled, volgens mij is april/mei een van de beste periodes om naar Florida te reizen: niet te druk, geen orkanen, niet al te veel muggen in de Everglades. En toch prachtig weer!

    Maar goed, jullie hebben in ieder geval de knoop doorgehakt. Misschien kan je ons dan nog even helpen beslissen


    Groetjes
    Laatst gewijzigd door Just; 10-10-08 om 16:19.

  3. Top | #63
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    11

    Standaard Re: Suggesties: Florida met camper in april 2009

    Hoi,

    Hierbij onze reactie over het rijden met een camper in Florida. Wij hebben 't nl. afgelopen zomer gedaan en het is ons super bevallen. In totaal 3 weken rondgereden, maar 4 weken hadden we ook met gemak kunnen vullen omdat we op 't laatst redelijk hebben moeten haasten.
    Je komt inderdaad niet veel campers tegen in Florida moet campingsplaatsen zijn er volop. Tijdens onze 1ste camping kregen we een tip van een ervaren Amerikaan om de "Woodalls" te gebruiken. Een soort gouden gids voor campings. Dat werkte super. Vooraf kijken welke luxe of ed. je wilt en er gewoon naartoe rijden. Er was altijd plenty plek. Op de camping in het zwembad wat kletsen met de amerikanen en je hebt zo weer een leuke nieuwe plek te pakken.

    Camper is ons zo goed bevallen dat we een volgende reis naar Amerika weer met een camper gaan doen. Super !

    Mocht je geinteresseerd zijn in ons reisverslag, kijk maar eens op:
    www.oomens.waarbenjij.nu

    Succes met je voorbereidingen ....

    Pieter

  4. Top | #64
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    315

    Standaard Re: Suggesties: Florida met camper in april 2009

    http://www.wekivafalls.com/index.html
    Mooie rv camping waar je dichtbij attracties ook midden in de natuur zit. En vergeet absoluut niet Kelly park Rock springs te bezoeken. Kijk hier http://rickenpetra.blogspot.com/2008...k-springs.html om ons verslag daarover te lezen).
    Laatst gewijzigd door petrajessy; 19-10-08 om 11:23.

  5. Top | #65
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Berichten
    2

    Standaard Hoe slaapt een klein kind in een camper?

    Hallo iedereen,

    Dit is mijn eerste keer dat ik reageer op deze site. Ik heb al weken met veel plezier al mijn vragen kunnen beantwoorden door het lezen van de vele berichten. Over twee maanden gaan we trouwen en vlak daarna op huwelijksreis naar Florida. Ik heb nog het meeste zin in de reis, \\/!

    Ook al ben ik waarschijnlijk een uitzondering, ik zit er toch over te denken om een camper te huren nadat we een week in een villa in Orlando hebben gezeten. De voordelen lijken mij dat ons 1,5 jaar oude zoontje op deze manier handiger zijn middagslaapje kan doen. Zo hoeven we niet, zoals bij een villa zou zijn, na elk uitstapje vliegensvlug terug naar de villa, terwijl zoonlief dan onvermijdelijk in slaap valt onderweg om vervolgens in zijn bedje niet meer te willen slapen. Bij een camper kan je op een mooi plekje bij bijvoorbeeld het strand staan, terwijl je de stoeltjes uitklapt en wacht tot zoonlief wakker wordt. Nog een voordeel is, dat we niet alles hoeven vast te leggen maar toch verzekerd zijn van een slaapplaats voor de kleine. (wij zijn eigenlijk van die wereldreizigers, die altijd op de bonnefooi gaan).

    Enfin, ik merk dat ik uitwijk. Mijn vraag is alsvolgt: Waar hebben jullie (kleine) kinderen geslapen in een camper? Is er een afscheiding bij de hoogslaper zodat kleine kinderen er niet uitvallen? Wij hebben zo'n reistentje en ik zit erover te denken om die op het ouderbed te zetten en dat wij dan onszelf verdelen. Maar ja, romantisch is anders op je huwelijksreis.
    Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

    Groetjes

  6. Top | #66

    Standaard Re: Hoe slaapt een klein kind in een camper??

    Als ik zo vrij mag zijn mijn mening hierover te geven zou ik je zoontje thuislaten.
    Ikzelf zat in een soortgelijke situatie en zeg nou eerlijk, een huwelijksreis is toch meer voor de ouders.
    Op 1,5 jaar beseffen ze nog niet dat ze (in de ogen van de ouders) worden achtergelaten.
    Jullie zelf gaan er meer aan hebben, geloof me!
    En eerlijk, trouwen doe je voor je aan kinderen begint...ops:
    Sjonge, dat ik dit zelf eens kan schrijven, dit commentaar heb ikzelf tig keren moeten aanhoren en heb mijn zoontje ook meegenomen.
    Maar als ik het mocht overdoen zou ik hem (op die leeftijd) toch thuislaten.8-[

  7. Top | #67
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    lommel, belgium
    Berichten
    35

    Standaard Re: Hoe slaapt een klein kind in een camper??

    Hoi Femke,

    Het is inderdaad niet aan te raden om een kind van 1,5 jaar mee te nemen. Het eerste probleem is de lange vlucht. Als volwassene zijn we tijdens een vlucht perfect in staat door te slikken en te gapen om onze buis van Eustachius open te houden en zo de vervelende druk op ons oren en evenwichtstelsel te voorkomen. Een kind van anderhalf kan dit niet! Gevolg: uw kind gaat de hele vlucht huilen en heeft gedurende de hele vlucht continu druk op de oren, wat zelfs pijnlijk kan zijn en leiden tot een oorontsteking. Wil je je kind toch meenemen dan raad ik aan om uw kind van een papfles te laten drinken tijdens opstijgen en landen, om zo de druk toch wat te verminderen. Een tweede probleem is de zon. Een peuterhuid is erg gevoelig voor tropische temperaturen. Acute blootstelling en verbranding door de zon op jonge leeftijd kan leiden tot huidkanker op oudere leeftijd. Voor een kind van 1,5 jaar is een factor 50+ noodzakelijk en je moet deze minimum om de 2 uur dik aanbrengen om verbranden en schadelijke bestraling te voorkomen.
    Het is heel mooi van je dat je je kind mee wil laten genieten van jullie huwelijksreis, maar ik zou er toch twee keer over nadenken...

  8. Top | #68
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    32

    Standaard Re: Hoe slaapt een klein kind in een camper??

    Zelf denk ik dat het ook belangrijk is hoe je met het middagslaapje thuis omgaat. Is het iets dat consequent aangehouden wordt op dezelfde plaats en tijd?
    Mijn kids zijn altijd gewoon dagjes uit en vakanties meegegaan zonder hele grote aanpassingen. Er werd dan altijd in de buggy/kinderwagen geslapen.
    We merkten vanzelf als het tijd werd dat hij ging zitten en op een gegeven
    moment viel hij vanzelf in slaap. Natuurlijk niet in de brandende zon neerzetten, maar lekker in de schaduw.
    Ik denk dat een klein kind op zijn manier ook wel geniet, hij geniet er al van als papa en mama ontspannen zijn!
    Zonnebrand dat hebben ze bij ons nooit gehad. Vaak zorgen we beter voor hun huidje dan voor de onze! En voor de uurtjes bij het water, hadden de kids meestal een (surf)pakje aan. Deze zijn te verkrijgen van heel klein tot heel groot en hebben een sun protection van 50plus.
    Een camper lijkt me overbodig, een eigen plek in het vliegtuig niet!
    Veel plezier met zijn drietjes!

  9. Top | #69
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Hoe slaapt een klein kind in een camper??

    Zelf heb ik geen kinderen maar ik heb wel de nodige stelletjes met heel jonge kinderen in een camper gezien. Je zal denk ik rekening moeten houden met het slaappatroon van je kind / baby bij het kiezen van de afstanden die je wilt rijden. Informeer bij de reisorganisatie waar je wil boeken wat voor mogelijkheden ze hebben om met kleine kinderen te reizen. Het lijkt mij dat jullie je huwelijksreis zullen moeten aanpassen aan de slaapgewoonte van je kind.

    Volgens mij gaat het jullie prima lukken om met jullie kind te genieten van de vakantie. Ik neem aan dat je met de zon ook in Nederland rekening houdt.

  10. Top | #70
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Berichten
    2

    Standaard Re: Hoe slaapt een klein kind in een camper??

    Bedankt voor de tips. Wij hebben toch echt de wens om ons mannetje mee te nemen. We hebben al zoveel reizen gemaakt, waaronder een wereldreis van 7 maanden. Dus toen hebben we genoeg van elkaar genoten. Nu kunnen en willen we niet meer zonder ons zoontje.
    Hij slaapt nooit in de buggy, dus zullen we altijd terug naar ons huisje/hotel/slaapplaats moeten. In zijn autostoeltje slaapt hij wel. We hebben voor hem een eigen stoel in het vliegtuig en daarop mogen we ons autostoeltje zetten. Dat hebben we allemaal al geregeld. Maar jeetje, we zijn toch niet de eerste op de wereld die met een anderhalf jarige gaan vliegen?
    Ik hoop nog steeds dat iemand mij kan vertellen hoe kleine kinderen in een camper slapen.
    En van dat trouwen doe je voor je kinderen hebt vind ik een beetje ouderwets hoor!!.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •