Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Reisschema Da-Is: mei 2008

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    4

    Standaard Reisschema Da-Is: mei 2008

    Hoi ik ben nieuw hier, ga me nog even via de andere topic voorstellen maar heb dus een vraag. Ik zal eerst even uitleggen over het hoe en waarom:

    Ik heb na wat gesteggel met diverse reisbureau's dus uiteindelijk onze geplande vakantie van 2 weken naar Egypte in het water zien vallen, voorboeking mocht ik maken maar achteraf wilde men 13 of 15 dagen niet boeken @#$%^, alleen maar 8 dagen kon ik boeken (pure centenkwestie en ik ben dus echt helemaal pissed-off). Maar goed ik moet dus nu opzoek naar iets anders. Wij willen vanaf 26 april voor ca. 14 dagen lekker weg, richting warm weer, de zon, relaxen etc. Wij (2 volw. en 2 kids resp. dan 9 en 11) willen dus wel wat vertier hebben om ons heen en graag ergens all inclusive zitten.
    Nu wijst bijna iedereen om ons heen richting Florida. Wie heeft op ervaringen qua weer en entourage, please vertel het ons en vertel waar we heen moeten.

    Nu vertel het me, waar is het top, relaxt, mooi weer (heel belangrijk) enz.
    Om mij heen gaat bijna iedereen richting Florida, maar de meeste gaan voor de rondreis in de zomervakantie en wij willen dus de eerste 2 weken van mei (vanaf 26-4 t/m 12-5-08), gewoon 2 weken relaxen, genieten van de zon en ja ook wel wat zien maar niet iedere dag de hort op.
    Wat is leuk voor 2 maffe volwassen en 2 sportieve kids? En ... niet geheel onbelangrijk wat is er nog te boeken in die periode? Want al was ik dan enorm vroeg met mijn vroegboeking ik ben uiteindelijk geeindigd met helemaal niets .

    Groetjes,
    Da-Is

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Wat is nu echt helemaal top in 1e 2 weken van mei 2008

    Nou, antwoord op jouw vraag/vragen is makkelijk in een paar stappen te beantwoorden:

    a. Kijk eerst eens of er nog (voor jou betaalbare) vliegtickts verkrijgbaar zijn. Aangezien alle mei-vakanties in NL gelijk vallen en de dollarkoers erg gunstig is willen veel mensen in die periode naar de VS en zijn tickets lastig verkrijgbaar.
    b. Als je dan al tickets hebt, zet het idee van all-inclusive dan uit je hoofd. Dat heb je in Florida namelijk niet. Als je dat echt wilt, zet je tickets dan maar om naar een reisje naar Turkije of Spanje.
    c. Aaah, je bent er nog? Ga dan eens verzinnen waarom je eigenlijk naar Florida wilt. Als je alleen maar wilt gaan "omdat iedereen om mee heen" dat doet kan ik je alleen maar zeggen: ga niet! Kijk eens rond hier op het forum, lees wat reisverslagen en als er dingen zijn die je ook leuk lijken om te gaan zien en doen, ga dan verder kijken.
    d. Mooi, dan kun je nu eens gaan kijken naar de accommodatie. Een leuke villa in de buurt van Kissimmee / Orlando. Als je namelijk lekker rustig wilt relaxen met 2 kids is dat m.i. de beste optie: een eigen huis met een eigen zwembad. Wel zelf maaltijden verzorgen, dus inkopen doen of uit eten gaan (goedkoop!!). Of een hotel waar je lekker verzorgd wordt met alles erop en eraan. All inclusive? Nee, dat waren we toch al vergeten...?!
    e. Nog iets vergeten?

    Voila, Florida in 5 stappen!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Wat is nu echt helemaal top in 1e 2 weken van mei 2008

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
    Voila, Florida in 5 stappen!
    Uiteraard sluit ik mij voor 101% volledig bij vorige spreker aan, alleen waarschuw ik je voor stap 6:
    Vergeet dat heerlijk relaxen.
    Als je namelijk in Orlando aankomt, en niet ogenblikkelijk de rest van je reisgezelschap blinddoekt kom je er niet onderuit om ook naar de pretparken te gaan.
    Oh ja, waar Michael je ook voor vergeet te waarschuwen is die enge ziekte die de meesten in Florida oplopen: Het beruchte 'Florida Virus' .
    Eric

  4. Top | #4
    Florida Groupie kol's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    319

    Standaard Re: Wat is nu echt helemaal top in 1e 2 weken van mei 2008

    Inderdaad als je alleen wilt relaxen dan is Florida niet de juiste bestemming.
    Ik zie echter ook staan dat jullie 2 MAFFE vowassenen en 2 kids van 9 en 11 zijn(super leeftijd om los te gaan in de parken van Orlando) Ik denk echt dat Florida een stuk maffer en leuker is als Egypte (tenzij je archeoloog of zo bent.)
    Dus begin met dit Forum te bestuderen, dan kom je er vanzelf achter of Florida een bestemming is die jullie aanspreekt.

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker roanne's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    43

    Standaard Re: Wat is nu echt helemaal top in 1e 2 weken van mei 2008

    Goh ik pak allebei...volgende week Egypte met een vriendin en van de zomer Florida met ons hele gezin! Hoef ik lekker niet te kiezen!

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    4

    Standaard Re: Wat is nu echt helemaal top in 1e 2 weken van mei 2008

    Hallo allemaal, allereerst uiteraard mijn dank voor jullie suggesties.
    De punten heb ik tot mij genomen en ga ik met de familie in de groep gooien.
    De toelichting klopt inderdaad: zal geen stilzitten worden.
    Egypte versus Florida, arghhhhhhhhhhhhhhhh wij willen ook .
    Helaas zijn wij aan de schoolvakantie gebonden anders waren wij er allang geweest.
    Wat ons puur en alleen aan Egypte trekt is overigens de luxe, de watersport mogelijkheden en de temperatuur in mei. Maar wij hadden niet 2 weken op een ligbedje doorgebracht daar zijn wij te rusteloos voor.

    Ik ga mij in dit forum verdiepen!

    Groet en tot later,
    D

  7. Top | #7
    Stamgast wippelgem's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Wippelgem
    Berichten
    136

    Standaard Re: Wat is nu echt helemaal top in 1e 2 weken van mei 2008

    zeker naar florida gaan maar let erop wanneer spring break valt want dan komt van rust nog minder in huis!!!!
    2000: New York + Washington 2002: West USA, 2006: Midden + West USA 2007: Florida 2009: juni 7 dagen eurodisney + 10 dagen spanje + Duitsland en Oostenrijk 2010: 2 x Eurodisney

  8. Top | #8
    Florida Groupie Marjol's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    457

    Standaard Re: Wat is nu echt helemaal top in 1e 2 weken van mei 2008

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wippelgem Bekijk Berichten
    zeker naar florida gaan maar let erop wanneer spring break valt want dan komt van rust nog minder in huis!!!!
    Die is wel afgelopen hoor, in onze meivakantie!

  9. Top | #9
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Wat is nu echt helemaal top in 1e 2 weken van mei 2008

    Mijn tip, ga voor iets anders dan Florida.

    HUH :shock::shock::shock::shock:

    Ja je leest het goed, ik raad het af.
    Nee niet Florida in het algemeen maar nu jouw plannen.

    Je wilt iets zonnigs en al voor aankomende mei.
    Waarom dan deze x niet Florida.....
    Ik vind dat je er mss iets meer voorbereiding voor nodig hebt dan de tijd die je er nu voor hebt staan en vooral de grootste reden, de prijzen.
    Je gaat volgens mij van ze langszalzelevensdagen geen ticket meer vinden in een normale prijsklasse alleen nog belachelijk duur.
    ** Mocht je een betaalbaar ticket nog kunnen vinden ergens, tja dan als een gek voorbereiden en plannen maar zeker gaan.....

    Mijn idee zou zijn, ga naar een ander warm land Turkije oid en ga je nu alvast inlezen en voorbereiden op een vakantie volgend jaar mei, dan heb je de mogelijkheid tot het boeken van een normaal geprijsd ticket en dat scheelt zoveel.....

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  10. Top | #10
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Wat is nu echt helemaal top in 1e 2 weken van mei 2008

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da-Is Bekijk Berichten
    Wat ons puur en alleen aan Egypte trekt is overigens de luxe, de watersport mogelijkheden en de temperatuur in mei. Maar wij hadden niet 2 weken op een ligbedje doorgebracht daar zijn wij te rusteloos voor.
    Ik weet niet of je al eens eerder naar Egypte bent geweest, maar ik vond het alles behalve rust! Dat wil zeggen, als je excursies gaat bezoeken. Wij waren 8 dagen in Hurghada en om naar Luxor of Cairo te moeten, zul je 's nachts opgehaald worden met de bus en na een busrit van 6 uur naar Luxor of 8 uur naar Cairo, wat dingen bezoeken en dan weer resp. 6 of 8 uur terug, weer 's nachts terugkomen in het hotel.

    Ik vond Egypte erg leuk en mooi, maar we kwamen niet uitgerust terug in Nederland! Echter jullie zouden dan 2 weken gaan, ik gok dat je dan vooral de laatste drie á vier dagen zonder excursies had gedaan ter uitrusting. Wij hadden in die acht dagen vier excursies

    Maar goed, verder over Florida. Daar zul je dus ook geen rust vinden! Dat wil zeggen, als je alleen in Orlando zult verblijven. Wij hebben vorig jaar in 1.5 week een rondreis door Florida gemaakt en daarna nog twee weken in Orlando verbleven voor de pretparken. Die twee weken pretparken waren vermoeider dan die 1.5 week rondreis. Misschien is dat dan iets voor jullie? Zo'n rondreis? (alhoewel je dan niet op één plek verblijft tijdens jullie vakantie, dus haalt het jullie idee van relaxen misschien uit elkaar).

    Echter, wat ook kan: Een paar dagen Miami, paar dagen Key West (zeker hier zul je de relaxte rust vinden) en via de oostkust naar boven. Of andersom, dat kan natuurlijk ook. Beginnen in Orlando met een paar parken (kiezen blijft moeilijk, maar het is niet onmogelijk) en via de oostkust naar beneden om zo de laatste paar dagen te relaxen op Key West en Miami.

    Maar wat Yvet zegt, heeft natuurlijk ook 100% waarheid: een goedkoop vliegticket voor in mei vinden, is vrijwel onmogelijk nu...
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •