Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 41 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 401

Onderwerp: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

  1. Top | #41
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Shuttle launch

    Wij hebben voor de komende lancering 12 februari tickets gekocht bij KSC. De voorverkoop van deze tickets gaat ongeveer een maand van te voren van start en is heel heel snel uitverkocht (lees binnen 5 minuten). Je hebt dan een plek op het Kennedy Space Center zelf op ongeveer 6 mile van het lanceerplatform.



    Wij hebben ons opgegeven voor de nieuwsbrief en kregen vanzelf een mail wanneer de voorverkoop van start ging. Op deze site kun je je daar voor opgeven.

    De lancering van de Atlantis staat trouwens gepland voor 6 augustus.

    Groetjes,

    Sjon, Bianca en Romy
    Laatst gewijzigd door robisjo; 03-02-09 om 21:56.

  2. Top | #42
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Wat betreft het schema van de lanceringen: De evenementenkalender is op dit punt niet meer helemaal juist. Er zijn zoveel verschuivingen, annuleringen etc. dat het up-to-date houden erg lastig is. In de eerste post van dit topic heb ik daarom ook twee links geplaatst naar websites die e.e.a. goed bijhouden. Check die websites altijd voordat je wat gaat plannen.

    De huidige "stand" van de lanceringen:

    2009
    12-02+ STS-119/ISS 15A [Space Shuttle Discovery]
    05-03* Kepler (Discovery-10) [ULA Delta II]
    09-03* WGS SV-2 [ULA Atlas V]
    24-03* GPS 2R-20 (M7) [ULA Delta II]
    01-04* STSS Demonstrators Program - Missile Defense Program [ULA Delta II]
    24-04* LRO/LCROSS [ULA Atlas IV]
    28-04* GOES-O [ULA Delta IV]
    12-05+ STS-125/HST Servicing [Space Shuttle Atlantis]
    15-05+ STS-127/ISS 2J/A [Space Shuttle Endeavour] (13-06 als lancering van Atlantis op 12-05 doorgaat)
    11-07+ Ares I-X Test Flight
    06-08+ STS-128/ISS 17A [Space Shuttle Discovery]
    08-10* SDO [ULA Atlas V]
    12-11+ STS-129 [Space Shuttle Discovery]
    10-12+ STS-130 [Space Shuttle Endeavour]

    2010
    11-02+ STS-131 [Space Shuttle Atlantis]
    08-04+ STS-132 [Space Shuttle Discovery]
    31-05+ STS-133 [Space Shuttle Endeavour]
    *=niet eerder dan genoemde datum
    +=gepland op genoemde datum

    Ik ga dit binnenkort weer aanpassen in de evenementenkalender.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-02-09 om 18:24.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #43
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Ook De space shuttle van 15-5 is verplaatst: naar 13-6.
    Da's de zoveelste keer dat we er naast komen te zitten...De Atlantis staat op 12 mei gepland, op die dag komen we aan. Deze lancering kunnen we dus zeker niet bijwonen.

    We hebben echt op de lancering van de Endeavour op de 15e gehoopt. Als de lancering van de Atlantis niet doorgaat, blijft het schema van de Endeavour voorlopig wel op de 15 mei gepland, begrijp ik. Er is dus nog een beetje hoop voor ons. Gelukkig hebben we de lancering al één keer meegemaakt, maar we kijken er erg naar uit om er dit jaar weer eens bij te zijn.



  4. Top | #44
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    68

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Ik zie in het schema dat er een Delta raket de lucht in gaat vanaf Cape Canaveral op 28 april. Ik lees in de topics dat het behoorlijk druk kan zijn op Cocoa Beach, geldt dit ook voor Delta lanceringen? Het lijkt me erg leuk om mee te maken en het is goed om voorbereid te zijn op drukte...

  5. Top | #45
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door karin1978 Bekijk Berichten
    Ik zag net op de site van Nasa dat de shutle is uitgesteld naar 22 februari.
    Het ligt ietsje anders. De datum is nog niet bepaald. Daarom is er ook nog geen tijdstip bekend. Op 13 februari wordt besloten wanneer de volgende lancering zal zijn. De datum is nog niet vastgesteld; het schema vermeldt vandaag (7 februari):

    STS-119/Discovery
    Target Launch Date: no earlier than Feb. 22, 2009



  6. Top | #46
    Vaste Bezoeker dennis_diana's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    110

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    k lees net op de site van de telegraaf:

    wo 11 mrt 2009, 20:09
    Lancering Discovery uitgesteld door brandstoflek

    HOUSTON - De lancering van de spaceshuttle Discovery is voor onbepaalde tijd uitgesteld wegens een brandstoflek. Dat heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA woensdag laten weten.

    De lancering van de Discovery vanaf Cape Canaveral in Florida stond voor woensdagavond (plaatselijke tijd) gepland. Tijdens een controle voor vertrek naar het internationale ruimtestation ISS kwam het mankement aan het licht.
    De lancering van de Discovery werd al vier keer eerder uitgesteld, onder meer door problemen met de brandstoftoevoer in het veer. De spaceshuttle moet onder meer de laatste set Amerikaanse zonnepanelen naar het ISS brengen.

  7. Top | #47
    Vaste Bezoeker ienelien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    in het westland
    Berichten
    80

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Las net in het launch schedule dat er op 28 april ook één de lucht in gaat. Maar die vertrekt vanaf Cape Canaveral. Kan je je daar ook wel een dagje vermaken of is daar verder weinig te beleven ?

  8. Top | #48
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    46

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ienelien Bekijk Berichten
    Las net in het launch schedule dat er op 28 april ook één de lucht in gaat. Maar die vertrekt vanaf Cape Canaveral. Kan je je daar ook wel een dagje vermaken of is daar verder weinig te beleven ?
    "Maar die vertrekt vanaf Cape Canaveral" ? Dat doen ze toch zo'n beetje allemaal?

    Op die datum zou ik me niet teveel vastpinnen. Je hebt mega-mazzel als hij ook echt op die datum de lucht ingaat, wellicht staan ergens statistieken wat de gemiddelde delay is?

    In de buurt is er genoeg leuks te doen lijkt me, KSC zelf is erg leuk!

  9. Top | #49
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Verschil van lanceringsplaats: sommige vluchten (m.n. de space shuttles) vertrekken vanaf het Kennedy Space Center, en sommige (vooral de Delta raketten) vertrekken vanaf de naastgelegen militaire basis Cape Canaveral Airforce Station.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #50
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    De Columbia zou tijdens onze vakantie in november 2002 vertrekken. We waren klaar om te vertrekken richting de oostkust om de lancering mee te maken, toen we op tv zagen dat het 24 uur werd uitgesteld. De volgende dag weer een uitstel van een paar dagen. Onze vakantie zat er op dus moesten we weer naar huis, geen lancering voor ons , jammer....
    Uiteindelijk werd het 16 januari 2003(!) dat Columbia werd gelanceerd, om nooit meer terug te keren. De Columbia verongelukte bij terugkeer naar de aarde op 1 feb 2003.
    Laatst gewijzigd door A.Hofman; 23-03-09 om 10:04.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •