Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 41 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 401

Onderwerp: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

  1. Top | #31
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    81

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Wij zijn vorig jaar naar Cocoa Beach gereden en hebben daar de lancering gezien. Was een erg leuke sfeer daar moet ik zeggen en een unieke ervaring.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-02-09 om 13:02. Reden: full qute eruit

  2. Top | #32
    Vaste Bezoeker Syl71's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hengelo OV
    Berichten
    60

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Ik kan me voorstellen (weet het wel zeker) dat het de moeite waard is om een spaceshuttle gelanceerd te zien! Vorige keer is dat helaas uitgesteld toen wij daar waren, dus nog geen lancering meegemaakt.
    Maar een raket?? Is dat ook de moeite waard? Of zijn er mensen geweest die zeggen, nou je ziet er weinig van, hap-slik-weg verhaal etc etc.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-02-09 om 13:03.
    Florida 1996 - Westkust USA 1997 - Florida 2005 - Florida 2006 - Florida 2008



  3. Top | #33
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Raket of space shuttle maakt m.i. niet zoveel uit. De ervaring (geluid, wat je ziet etc) is m.i. vergelijkbaar.

    Hieronder een filmpje van de lancering van een Delta II raket in september 2007:



    Toch wel behoorlijk spectaculair. Vooral die "vertraging" van het geluid. Je staat dan ook best wel een eind weg.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #34
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Wij hebben in oktober de lancering van de Discovery meegemaakt en wij hadden het niet willen missen. Een fantastische ervaring! Vanaf het moment dat je het vuur onder de motoren vandaan ziet komen (en wij stonden op wel 7 à 8 mile afstand) totdat je een nog maar een stipje ziet duurt ongeveer 2 minuten, maar absoluut de moeite waard. Wij zijn vanaf de weg naar KSC, linksaf de A1A opgegaan, bij eerste beste hotel geparkeerd voor 10 dollar, waarbij we gratis gebruik mochten maken van het zwembad bij dit hotel. We zaten op de 2e rij, want de 1e rij was ingenomen door de Amerikanen uit de buurt. Deze mensen hadden een radio mee, waarop te horen was, wat zich op dat moment op KCS afspeelde. Echt supergaaf!! Dus mocht je er zijn, mis dit niet, al is het alleen maar voor de sfeer...

  5. Top | #35
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Wij zijn er ook, jammer dat de lancering midden in de nacht gepland is. We wachten al jaren op een gelegenheid om weer eens een lancering te zien.

    Ik heb er al eens een in de vroege ochtend gezien, heel indrukwekkend. We waren om een uur of vijf uit Orlando weggereden. Op een gegeven moment liep het verkeer vast en we hadden geen idee hoever we nog van de kust afwaren. We stonden gewoon langs de weg geparkeerd. Iedereen sloot netjes aan. Je kent het wel; pick-up truck, campingstoeltjes, coolbox, radiootje aan en maar wachten en kwebbelen. Het was net koninginnedag, reuze gezellig. Het was al licht en we konden het allemaal perfect zien (en horen)

    Heb al gekeken voor een hotelletje in Titusville of Cocoa Beach. Was bang voor zeer hoge prijzen maar dat viel mee. FFF met het Ministerie van Financien overleggen of dit er nog van af kan. Het is een once in a lifetime opportunity.



  6. Top | #36
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Wijchen
    Berichten
    66

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Nu nog een praktische vraag over de raketlancering: Als er zo'n raket gelanceerd word, kun je dan ook KSC boeken en die bustour doen etc.
    Weet iemand van jullie hier iets van?

    Groetjes, Corrine
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-02-09 om 13:04.

  7. Top | #37
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Eindelijk heb ik de vakantie video gedigitaliseerd en heb de lancering van de Space Shuttle van 23 oktober 2007 eruit gehaald en een apart filmpje van gemaakt. Voor diegene die het leuk vinden, hier kan je hem bekijken:
    http://nl.youtube.com/watch?v=iMnzmz8BJOI

  8. Top | #38
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Lanceringen vanaf Kennedy Space Center

    Dit is de lancering van Space Shuttle Discovery op 23 oktober 2007.

  9. Top | #39
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Leuk filmpje! Jammergenoeg zit je net wat verder weg en zit er een vrouw de hele tijd doorheen te kuchen, op een ander filmpje waar ze op de tribune zitten (waar de media blijkbaar niet eens bij kan, invitation only) hoor je het geluid heel goed, fantastisch geluid, one of a kind

    Maar volgens mij kan je vanaf een grote afstand de space shuttle ook nog wel zien, maar het beste zie je het natuurlijk van dichtbij. Mocht er eentje in september gaan (zal wel niet, ik moet het schema nog checken), dan ben ik er zeker bij!!!

  10. Top | #40
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Bedankt ;-)
    Is inderdaad jammer dat die vrouw er constant doorheen zat te hoesten. Ik heb ze nog een cursus stoppen met roken aangeboden. Dat mens heeft de uren voor lancering meer zitten roken dan de Shuttle tijdens lancering :grin:

    Het geluid was voor ons wel goed te horen maar de microfoon van de camera pikte het niet goed op. Het geluid was zo intens dat de ramen in het hotel achter ons gingen trillen en auto alarmen gingen af (dat is wel te horen op de video).
    De lancering is zelfs vanuit Disney World te zien. Kijk maar op YouTube.

    Walter



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •