Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 41 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 401

Onderwerp: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

  1. Top | #21
    Florida Groupie kol's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    319

    Standaard Re: lancering Space Shuttle Atlantis 15-3 uitgesteld

    Je kunt hem zeker zien vanuit Orlando!!! Hebben wij vorig jaar gezien vanuit Epcot. Je ziet dan de shuttle met een enorme vlam eraan. Toen de shuttle te zien was begon iedereen in Epcot te juichen en te klappen=D> . Erg leuk om te zien.

    Nicole

  2. Top | #22
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    65

    Standaard

    Nasa updates
    06.04.07
    Kennedy Space Center in Florida awaits the arrival of Space Shuttle Atlantis' crew members. They’re scheduled to land today at Kennedy's Shuttle Landing Facility in the early evening.
    07.07 - 10:30 a.m. EDT
    At this morning's Countdown Status Briefing, NASA Test Director Steve Payne reported that after many months of hard work Atlantis is ready to launch. External tank inspections are in process and there are no issues being tracked.
    Upon completion of all checks and inspections the access platforms will be retracted. The xenon lights will be lit, brightly illuminating the space shuttle, which can be seen from miles away.
    "We're ready to fly tomorrow," said Payne.
    Roy Worthy, external tank and solid rocket booster vehicle manager, described the multitude of repairs performed on the external tank and thanked the hundreds of workers who labored days on end to complete the task.
    STS-117 Payload Manager, Robbie Ashley, reported that the payload was loaded into the orbiter's payload bay this week and everything is ready and secured for launch.
    Kathy Winters, shuttle weather officer said there is now only a 20-percent chance that weather would affect the launch
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-05-10 om 09:45. Reden: samengevoegd

  3. Top | #23
    Newbie Hangglider's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    12

    Standaard Lancering Spaceshuttle

    Tip voor iedereen on-line Vrijdag 8 Juni 2007 23:40
    Over ruim een uur gaat de spaceshuttle omhoog.
    Volg de lancering op NASA TV
    Ga hiervoor naar de site van NASA
    Ga naar Blog
    rechtermuis volledig scherm
    Veel plezier !

  4. Top | #24
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Berichten
    6

    Standaard Space Shuttle lancering gezien.

    Wow wat is dat indrukwekkend.
    We hebben in Cocoa beach overnacht en zijn naar een brug gereden aan de andere kant van het water ( tov cape caneveral )

    Het was gigantisch druk en wat een ontlading van de omstanders ( inclusief ikzelf ) toen dat ding opsteeg. Wow wow en nog eens wow.

    Een bezoek aan het Kennedy Space Center is 100% de moeite waard.
    Mooie I-Max voorstelling over de ISS.
    De bustour neemt je naar een hal waar een Saturn V raket staat opgesteld. Het begrip "je klein voelen" krijgt daar echt een totaal nieuwe definitie.

    Ik moest dit even delen want ik ben nog steeds enthousiast

  5. Top | #25
    Stamgast vondutchga's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Kissimmee
    Berichten
    183

    Standaard Re: Space Shuttle lancering gezien.

    COOL, ik heb de lancering alleen vanuit kantoor gezien (werk in Celebration FL voor Disney) nadat we de lancering online hebben gezien gauw naar buiten om de shuttle te zien (vanaf hier zie je alleen de rook en vuur dat omhoog gaat) heb enkele jaren geleden wel een landing gezien in titusville, pretty impressive, de sonic boom en dan plotseling zie je de shuttle.

  6. Top | #26

    Standaard Re: Space Shuttle lancering gezien.

    Wij hadden het gemist, we zaten vast in het verkeer. Uiteindelijk met een hele stroom auto's geparkeerd langs de kant van de weg en het op een afstandje gezien. Wel heel speciaal, veel Amerikanen stonden op hun auto. Een truck had heel hard de radio aangezet. Hier ook een ontlading van alle omstanders (kreeg er zelf ook even een brok van in mijn keel). Ik vond ondanks dat we het niet van dichtbij hebben gezien heel indrukwekkend.

  7. Top | #27
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Space Shuttle lancering gezien.

    Wij stonden in het Kennedy Park aan de A1A vanaf 8.00 uur en het was reuze gezellig. De sfeer was geweldig en hebben er leuke contacten aan overgehouden met aardige Amerikaanse mensen.
    En de lancering..................DIE WAS GEWELDIG ! Wat een beleveins. Het was onze 2de lancering maar het blijft zeer indrukwekkend.

    Groetjes
    Walter

  8. Top | #28
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Er zijn regelmatig lanceringen van Space Shuttles en raketten vanaf Kennedy Space Center en Cape Canaveral Air Force Station. Info daarover kun je in dit topic kwijt (en vinden, uiteraard).

    Zie voor de datums de NASA website en Spaceflight Now. Let op: lanceerdata worden vaak verschoven, dus kijk regelmatig op deze sites voor de wijzigingen.

    NB1: Als er andere topics over lanceringen worden geopend zal ik ze aan dit topic toevoegen.
    NB2: Om dit topic up-to-date te houden zal ik regelmatig berichten met vragen/opmerkingen etc over lanceringen in het verleden verwijderen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-11-09 om 00:12.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #29
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    39

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Kijk dat is nu fijn nieuws omdat ik er dan in Kissimmee zit.
    Nu lijkt het mij erg leuk om de space shuttle daadwerkelijk te zien als deze opstijgt.
    Zijn er plaatsen waar je het best heen kunt gaan om te kijken?
    Ik bedoel dan plekken die niet op het terrein liggen, (het terrein is vaak al maanden van te voren uitverkocht) ik heb weleens op een site gelezen dat mensen in een parkeergarage gingen staan en op het dak een prachtig zicht hadden, of dat er op de daken van sommige hotels ook leuk zicht is en dat deze dan tegen betaling te bezoeken zijn.

    wie heeft hier voor leuke tips en eventueel plekken waar je het best kunt kijken.
    Ik heb last van het Disneyvirus
    22-10-2012/12-11-2012 in Florida

  10. Top | #30
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Het strand van Cocoa Beach is een erg populaire (en drukke) plek. Probeer het daar eens. Schijnt ook een hele leuke sfeer te zijn daar.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •