Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 41 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 401

Onderwerp: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

  1. Top | #131
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    49

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Waar heb je dat bericht gehoord? Op de site van het KSC staat deze namelijk nog steeds gepland op de 14e, en we hebben het al wel opgenomen in onze vakantieplanning

  2. Top | #132
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    37

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Laatste info over missie STS-132 (laatste vlucht van Space Shuttle Atlantis, scheduled voor 14 mei 2010), staat hier:

    http://www.nasaspaceflight.com/tag/sts-132/

    en hier:

    http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?board=3.0

  3. Top | #133
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roberto_ Bekijk Berichten
    Op de site van het KSC staat deze namelijk nog steeds gepland op de 14e, en we hebben het al wel opgenomen in onze vakantieplanning
    Dat is een fout die veel mensen maken, op de site van KSC worden de datums pas aangepast als het officieel bekend word gemaakt dat er een lancering word uitgesteld en dat terwijl het dan al een tijdje bekend is dat die zelfde lancering idd word uitgesteld.
    Weet niet precies hoe het zit maar ze moeten officieel toestemming krijgen om de lancering te mogen uitstellen, daarna komen ze dus pas met de aanpassingen op de site van KSC.
    Dat is dus de officiële manier van werken maar heeft als nadeel dat het veel later pas bekend word gemaakt, via sites als spaceflightnow.com word je bijna op de minuut op de hoogte gehouden en zijn dus echt veel vroeger met die informatie.

    (EDIT) En oja, ik hoop voor je dat je het mag meemaken, is echt het aller mooiste wat ik ooit heb meegemaakt, dus succes.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-05-10 om 07:59.

  4. Top | #134
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Ede GLD
    Berichten
    117

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Kaartjes voor de launch zijn vaak al ver van te voren en heel snel uitverkocht.
    Op de andere sites in deze thread staan volgens mij nog wel andere opties. Ook kun je op de site van launchphotography tips vinden voor andere "viewing options".

    Ga er wel van uit, dat het druk zal zijn, omdat dit de laatste mogelijkheden zijn om de shuttles op te zien stijgen.

    Moet wel zeggen dat ik 6:21 AM wel erg vroeg vind en aangezien wij op 4/4 aankomen in Florida denk ik dat ik hem ga overslaan.
    Volgend bezoekje Jun/Jul 2014
    Vorige keren: Nov. 2013, Nov. 2012, Jun. 2012, Sep. 2010, Apr. 2010, Okt 2009, Apr. 2009, Sep. 2008 en Apr. 2004

  5. Top | #135
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    31

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    @Domien

    Kijk ook eens op deze site.

    http://www.nasa.gov/centers/kennedy/...w_shuttle.html

  6. Top | #136
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Wij willen graag de lancering van 16 september zien ( als deze natuurlijk niet uitgesteld wordt) en we willen dan de 15e al in een hotel in de buurt overnachten. Kan je die dag ervoor (de 15e dus) gewoon die tours doen bij kennedy space center? Of is er om de lanceringsdatum heen geen toegang voor vakantiegangers?

  7. Top | #137
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Op de dag van de lancering is alles afgesloten en zijn er dus geen tours te doen, KSC is alleen open voor bezoekers met een kaartje voor lancering.
    De dag ervoor is KSC gewoon open voor bezoekers, dus de tours zullen ook gewoon draaien.

    Alleen denk ik dat je qua tour niet echt in de beurt komt van de Space Shuttle, ivm omleiding van de tours.
    Ik heb afgelopen Februari de Up Close tour gedaan en kwam daarmee erg dichtbij de opgestelde Space Shuttle, was echt geweldig om het van zo dichtbij te zien (voor een bezoeken is het behoorlijk dichtbij, dichterbij kom je niet als bezoeker, maar was toch nog een ruime kilometer ervandaan schat ik).
    Toen ik de tour deed werd er verteld dat NASA erg snel is met het omleiden van de tours, zodra er ook maar iets moet gebeuren met de Shuttle dan word alles omgeleid, en mis je dus het mooiste gedeelte.
    Ik was erg blij dat dat niet gebeurde, ik was er 2 dagen voor lancering.

    Al met al raad ik je aan om het niet op de dag voor lancering te plannen, geloof me, je wilt het niet missen.
    Je zult de Shuttle zelf niet zien (die zit aan de andere kant), maar toch, dit maak je nooit meer mee.
    En daar komt bij dat 16 september de allllllller laatste Space Shuttle lancering is.:cry:
    Laatst gewijzigd door USAfan; 05-04-10 om 00:18.

  8. Top | #138
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Ik lees dat er voor de 16e nog geen tickets verkrijgbaar zijn, maar die gaan nog komen! Dus dat ga ik in de gaten houden
    Iemand een idee hoeveel dan zo'n kaartje kost en of je je geld terug krijgt als de lancering niet door gaat??

  9. Top | #139
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Je kunt je op kennedyspacecenter.com inschrijven, dan word je op de hoogte gehouden wanneer de kaartjes verkocht gaan worden.

    En nee je krijgt je geld niet terug als de lancering niet doorgaat, je kunt je kaartje voor de nieuwe datum opnieuw gebruiken, als je dan niet meer kunt heb je helaas pech.

    Je hebt 2 verschillende kaartjes, een kaartje voor bij KSC kosten 38$, een kaartje voor de NASA Causeway Launch Viewing kost 56$ (mooiste plaatsen).
    komen nog wel extra kosten bij, je moet ze via internet kopen en je kunt ze alleen nog maar per post laten opsturen.
    De kaartjes die dit jaar verkocht zijn gingen behoorlijk snel, Causeway binnen 2 min uitverkocht en KSC binnen 10 min. Je moet er dus vroeg bij zijn, goed opletten en goed de instructies volgen. Het werkt via een loting dit jaar, ivm de laatste lanceringen en de drukte daardoor.

    Deze site heeft veel info: http://www.launchphotography.com/Shu...h_Viewing.html

    Iig succes, vragen zijn altijd welkom.
    Laatst gewijzigd door USAfan; 05-04-10 om 00:17.

  10. Top | #140
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Wij landen 31.07 in Orlando en verblijven er 20 d.
    Een grote wens van vooral mijn vrouw is een lancering meemaken.
    Ik heb ze echter al moeten duidelijk maken dat we moeten hopen op uitstel, want de voorlaatste lancering is op 29.07.
    Daar er regelmatig een lancering uitgesteld wordt, hebben we de hoop nog niet opgegeven.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •