Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 41 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 401

Onderwerp: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

  1. Top | #121
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Waarom ga je niet gewoon kaartjes kopen voor de Causeway?

    De NASA Causeway Launch Viewing tickets worden via de KSC site verkocht en kosten $56.
    Gaan 4 tot 6 weken voor lancering in de verkoop.
    Is de dichts bijzijnde plaats om de lancering te zien, op de KSC site is meer info te vinden.

  2. Top | #122
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    64

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    NASA gooit spaceshuttles in de uitverkoop

    KENNEDY SPACE CENTER - De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA gooit haar spaceshuttles in de uitverkoop. Van omgerekend 29 miljoen euro is de jaren zeventig-vloot nu te koop voor een 'spotprijs' van 20 miljoen. Dat meldden Amerikaanse media zondag.

    Foto: AFP

    Het ruimteveer Discovery is al beloofd aan het Smithsonian National Air and Space Museum in Washington. De Atlantis en Endeavor liggen nog wel op de plank. Mogelijk gaat ook de Enterprise nog de etalage in. Dit is een prototype, dat nooit de ruimte is in geweest.

    NASA zette de shuttles vorig jaar te koop, waarop twintig geïnteresseerden zich meldden. Ook de hoofdmotoren waren vanaf 280.000 euro te koop, maar omdat niemand interesse had doet NASA ze nu weg voor een weggeefprijs ten hoogte van de transportkosten. Liefhebbers moeten zich voor 19 februari melden.
    De shuttles kunnen volgend jaar geleverd worden, maar zullen dit jaar eerst nog een of twee keer gelanceerd worden. Daarna stoppen de VS met hun spaceshuttleprogramma voor bemande vluchten, dat opgevolgd wordt door Ares-raketten, het Orion-ruimteschip en mogelijk een nieuwe maanlander.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-05-10 om 08:32.

  3. Top | #123
    Newbie Bosz's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    10

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Ik las op de site van KSC dat er ook een lancering gepland staat op 16 september 2010. Weet iemand of dit een 'gewone volwaardige' lancering is of is dit minder spectaculair dan de lancering op bv 14 mei a.s.

  4. Top | #124
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard

    Het lijkt er op dat dit de laatste Space Shuttle lancering zal zijn. Dan zal het zeker een (media)spektakel worden, dus verwacht grote drukte tot in de verre omtrek van KSC.

    Launch Schedule voor KSC vindt je hier. Zo te zien zijn er voor 4-16 juli geen lanceringen gepland.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-05-10 om 08:27. Reden: samengevoegd

  5. Top | #125
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center



    En Endeavour is op weg.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #126
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    32

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Hallo,
    Wij verblijven de eerste week van april in Orlando. Nu zouden we de volgende space shuttle launch willen zien.

    Date: April 5 +
    Mission: STS-131
    Launch Vehicle: Space Shuttle Discovery
    Launch Site: Kennedy Space Center - Launch Pad 39A
    Launch Time: 6:27 a.m. EDT
    Description: Space shuttle Discovery will carry a Multi-Purpose Logistics Module filled with science racks that will be transferred to laboratories of the International Space Station.

    Ik zou graag de dag ervoor al vertrekken vanuit Orlando en ergens overnachten van waaruit ik de lancering kan zien aangezien de tickets blijkbaar al uitverkocht zijn. Ik heb immers geen zin om 's morgens in de file te staan en uren naar een parkeerplaats te moeten zoeken. Waar kan ik het best overnachten? En kan je de dag voor de lancering het Kennedy Space Center normaal bezoeken?

  7. Top | #127
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Hey figarooke,

    Allereerst raad ik je aan om deze site goed in de gaten te houden, ze zijn erg snel met hun info, als er een uitstel komt dan staat het er (bijna) direct op.
    http://www.spaceflightnow.com/tracking/index.html


    Mijn ervaring is dat alles in de buurt helemaal vol zit, een hotel is er op die dag dus (bijna) niet meer te vinden in de duurt.
    Als je wat meer geld wil uitgeven aan kaartjes dan zijn ze ook nog te koop op internet, kijk eens op eBay bijvoorbeeld. Kaartjes voor Kennedy Space Center tijdens de lancering zijn het goedkoopste en nog wel te doen (parkeren is daar mooi geregeld).
    Zeker nu deze lancering vanaf een andere datum komt zijn er vast en zeker veel mensen die niet meer kunnen en hun kaartjes te koop aanbieden.

    Kennedy Space Center zelf is op de dag van de lancering gesloten, behalve als je kaartjes hebt voor het bekijken van de lancering vanaf Kennedy Space Center. Dan kun je er dus gewoon in en is er ook van alles te zien en te doen, maar qua tours enzo zijn ze gesloten.
    Weet niet tot hoe laat ze na de lancering open blijven, maar ze vragen of je flink wat uren voor lancering aanwezig wil zijn dus die uren kun je mooi besteden aan het rond kijken.

    Hoop dat je er wat aan hebt.

  8. Top | #128
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    32

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Bedankt voor de e-bay tip, ik zal het zeker in de gaten houden. Maar omdat de lancering om 6.27 am gepland is, zoek ik toch een overnachting in de buurt. Kan ik best iets zoeken in Titusville of in Cocoa Beach? En als ik geen tickets meer te pakken krijg, waar heb je dan het beste zicht: op Cocoa Beach of Kenedy Point Park in Titusville of nog ergens anders?

  9. Top | #129
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Kijk ook eens op deze site: http://www.launchphotography.com/Shu...h_Viewing.html
    Staan mooie plaatsen tussen om de lancering te bekijken, heb er zelf geen ervaring mee maar ga er maar vanuit dat je zeer vroeg een plaatsje moet gaan zoeken, het zal zeer druk zijn.

    Je kan natuurlijk gewoon goed opzoek gaan naar een hotel, als je niet te laat opzoek gaat is er misschien nog wat te vinden.

  10. Top | #130
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    53

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Misschien een domme vraag, maar worden die lanceringen vaak uitgesteld? Wij gaan 15 mei naar Florida en op 14 mei is er een lancering en ik baal daar zo ontzettend van!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •