Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 16 van de 41 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 401

Onderwerp: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

  1. Top | #151
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yabbadabbadoo Bekijk Berichten
    De Atlantis stond al op het platform, je ziet echter door de grote afstand alleen de neus van de grote bruine brandstofraket boven de rest uitsteken. Dichterbij kom je nu niet, denk echt niet dat ze met de bus langs het lanceerplatform rijden, want dan wordt het een grote teleurstelling.

    Dan heb je ergens anders gestaan dan mij of dan was de begroeiing behoorlijk hoog geworden.
    vanuit waar wij stonden kon ik duidelijk het platform zien, dus ook de raketten, behalve de Shuttle zelf omdat die aan de andere kant zat.

  2. Top | #152
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yabbadabbadoo Bekijk Berichten
    Ik vond KSC absoluut de moeite waard, maar niet om er a.s. vrijdag voor terug te gaan vanuit Kissimmee.
    Ieder z'n meug. Onder het motto "naar de Sinterklaasoptocht ga je ook niet in de verwachting dat je de Sint zelf ontmoet" willen we r toch graag weer eens live bij zijn..... De lancering is een belevenis die je niet kunt vergelijken met de registratie op de tv. Hoe ver je er misschien ook van af mag staan, het geluid en de trillingen zijn echt bijzondere ervaringen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-05-10 om 07:56. Reden: full quote eruit



  3. Top | #153
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    66

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    dat lijkt ons ook, KSC zelf hebben we al eens bezocht maar as vrijdag gaan we toch echt die richting op, je zal er allicht iets van mee-ervaren....

  4. Top | #154
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    CFNews13 zendt alles live uit vrijdagmiddag. Ik ga lekker kijken, en als het zover is ren ik naar de voordeur om het helemaal te ervaren. Het geluid alleen al. Dat hoor je met gemak hier in Kissimmee, is mijn ervaring.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  5. Top | #155
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    66

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Echt ? Wij zitten nu in Lindfields, Kissimee en hadden toch het idee dat je wel die kant op moest rijden om het te ervaren ?

  6. Top | #156
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Ede GLD
    Berichten
    117

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Really? Ik zat in Clermont, maar hoorde er niets meer van (van de vorige launch), maar kon alleen nog een staartje meekijken in de lucht. Een mooie witte streep en een hoop licht, maar geen herrie.
    Volgend bezoekje Jun/Jul 2014
    Vorige keren: Nov. 2013, Nov. 2012, Jun. 2012, Sep. 2010, Apr. 2010, Okt 2009, Apr. 2009, Sep. 2008 en Apr. 2004

  7. Top | #157
    Stamgast arno's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    wormerveer+davenport
    Berichten
    151

    Standaard

    op nasa tv kun je nu live kijken naar de lancering

    There appears to be an issue with a missing ball bearing on a payload bay camera. We are told it is a launch constraint. Engineers right now are working towards a solution . dit is het laatste nieuws.

    STS-132 Launch controllers are assessing a piece of a ball bearing that is part of a camera system and working to clear it for flight.

    NASA:
    A poll of managers gave Atlantis a "go" for launch at 2:20:09 p.m. EDT.

    NASAKennedy:
    STS-132 Mission: Liftoff! Space shuttle Atlantis' 12-day flight to the International Space Station is under way with launch at 2:20p EDT
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-05-10 om 21:16. Reden: samengevoegd

  8. Top | #158
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    81

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Leuk om zo mee te kijken!

  9. Top | #159
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Zo zie je hem nog niet:



    En zo zie je hem wel, maar hoor je hem nog niet:



    En zo zie je hem en kan je hem ook horen, als je een mooi plekje kunt vinden.



    Meer over de lancering van Spaceshuttle Atlantis en onze avonturen lees je later op ons blog:
    http://teleton-tussenpasenenpinksteren.blogspot.com



  10. Top | #160
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Het was wel heel erg mooi inderdaad en volgens mij zat jij ongeveer 1 km voorbij de Mc Donalds en 200 meter verder dan een vis restaurant als ik de foto zo zie. Mocht dat kloppen dan zat je bijna naast ons. :lol:

    Of was onderstaand niet de kant waar jullie stonden?



    Overigens zijn wij vanmorgen om 9.00 uur vertrokken vanaf Orlando en hebben een bijna file loze route met uitzondering van de tolpoorten, verder zijn wij i.v.m. de file op de 407 doorgereden op de 528 en hebben de 95 genomen om weer naar Titusville te komen, dit alles zonder de ellende zoals die op de 407 stond en we hebben genoten van het moment dat hij de lucht in ging.
    Laatst gewijzigd door [verwijderd]; 15-05-10 om 04:01. Reden: Na veel geprut foto toegevoegd




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •