Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 41 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 401

Onderwerp: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

  1. Top | #111
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Voor de geinteresseerden:
    STS-129 is Go for Launch!
    Launch Tickets on Sale Tuesday!
    Mission: STS-129 Space Shuttle Atlantis
    Date: Thursday, November 12, 2009
    Time: 4:04 p.m. ET

    Atlantis Takes Flight!
    Space shuttle Atlantis launch tickets go on sale Tuesday, October 20, 2009 at 9:00 a.m. ET (3 uur Nederlandse tijd). Don't miss this opportunity to experience a spectacular afternoon launch as Commander Charlie Hobaugh leads his crew on a mission to deliver critical components to the International Space Station.
    Voor tickets klik hier

    Groetjes,
    Sjon, Bianca en Romy
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-05-10 om 08:20.

  2. Top | #112
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    46

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Ik heb wat overhaast Launch tickets geboekt voor het Visitor Center Complex. Dit waren de enige tickets die nog voor de STS-129 (die 16nov gepland staat) te krijgen waren.

    Nu lees ik echter hier : http://www.launchphotography.com/Shu...h_Viewing.html
    ... dat het Visitor Center Complex geen uitzicht geeft op de launchpad, dat je tegen bomen aankijkt en de shuttle pas kunt zien als ie in de lucht is. Wel is het geluid goed te horen omdat het hemelsbreed het dichtste bij de launchpad is. De "gratis" (op de parking na) spot bij Titusville geeft wel een goede view op de launchpad, maar is wat verder af.

    Nu zit ik met een dilemma... volgens mij is typisch het launchmoment op de pad het mooiste om te zien. Wat te doen... het is op zo'n dag natuurlijk zo druk dat het niet te doen is om 's morgens wat in KSC te vertoeven en dan 's middags "even" naar Titusville te gaan rijden voor de launch?

    Kun je op launch day die grote Apollo-raket zien die liggend ligt opgesteld in zo'n hal? Of moet je daar een tour voor nemen die ze niet doen op launchday?

    Tips??

  3. Top | #113
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    46

    Standaard

    Mij is het wel gelukt : http://www.youtube.com/watch?v=Q-ZW8Cq5WQs



    Vanaf Kennedy Space Center Visitor Complex, gefilmd vanuit de Rocket Garden.

    Ik had deze tickets wat overhaast geboekt, zonder verder uit te zoeken over de mogelijkheden. Basicly heb je 3 mogelijkheden:
    1) gratis: vanuit Titusville, dan zie je 'm ook vanuit de launchpad opstijgen maar je staat er wel errug ver vanaf, dus zonder een giga-verrekijker of een 600mm telelens is het niet zo spannend.
    2) KSC Causeway: toplocatie, redelijk dichtbij, view op de launchpad, maar dure tickets en de tickets zijn schijnbaar binnen enkele minuten uitverkocht.
    3) KSC Visitor Center: betaalbare tickets, tevens entree tot KSC inbegrepen (alleen zijn er op launch-day geen tours mogelijk). Je hebt geen(!) direct uitzicht op de launchpad, je ziet 'm dus "live" pas als ie boven de bomen uitkomt, enkele seconden na de launch. Persoonlijk vond ik echter deze ervaring helemaal top. Je kunt via grote schermen de launch volgen, er zijn ex-astronauten die de hele dag commentaar geven op alle voorbereidingen en gebeurtenissen van de launch, dus je ziet en hoort toch heel veel. Hemelsbreed sta je vanaf hier het dichtste bij de pad, dus het geluid is hier het beste hoorbaar.

    Ik vond het een van de highlights van m'n vakantie. Zeker met nog maar iets van 5 shuttle launches op de roadmap: als je er een kunt zien: DOEN!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-05-10 om 08:25. Reden: samengevoegd

  4. Top | #114
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    64

    Standaard

    Voor diegenen die in de a.s. mei vakantie naar Orlando gaan, is het belangrijk te weten dat de Spaceshuttle gepland staat voor lancering op 14 mei a.s. Leuk om te weten en lijkt me een fantastische ervaring om mee te maken. Moet je wel het geluk hebben dat je zaterdag 15 mei pas naar huis gaat en dat de lancering niet wordt uitgesteld ivm slecht weer.

    Date: May 14 +
    Mission: STS-132
    Launch Vehicle: Space Shuttle Atlantis
    Launch Site: Kennedy Space Center - Launch Pad 39A
    Launch Time: 2:28 p.m. EDT
    Description: Space shuttle Atlantis mission will carry an integrated cargo carrier to deliver maintenance and assembly hardware, including spare parts for space station systems. In addition, the second in a series of new pressurized components for Russia, a Mini Research Module, will be permanently attached to the bottom port of the Zarya module.

    Ik heb ergens anders op een forum gelezen dat de space shuttle ingepakt staat met een soort doek er om heen zodra hij vanuit het Vehicle Assembly Building naar het lanceerplatform is gereden. Ik kan me voorstellen uit veiligheidsoverwegingen dat je de laatste dagen voor de lancering die bustour niet meer kan maken. Ik ben benieuwd !
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-05-10 om 08:26. Reden: samengevoegd

  5. Top | #115
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Locatie
    Sappemeer, The Netherlands
    Berichten
    34

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Ik ga naar deze lancering toe:
    Date: March 18 +
    Mission: STS-131
    Launch Vehicle: Space Shuttle Discovery
    Launch Site: Kennedy Space Center - Launch Pad 39A
    Launch Time: 1:34 p.m. EDT
    Description: Space shuttle Discovery will carry a Multi-Purpose Logistics Module filled with science racks that will be transferred to laboratories of the International Space Station.

    http://www.nasa.gov/missions/highlights/schedule.html

    Weet niemand dan een manier om hem van dichtbij te kijken zonder al te veel te moeten betalen ? Bijvoorbeeld vanaf de Courtenay Pkwy? Of kan ik daar niet komen?

  6. Top | #116
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    @Hawky

    De voorgaande pagina's al eens doorgeworsteld?

    Maar vooruit een beginnetje:
    http://www.wesh.com/spacenews/10459522/detail.html

    http://spacelaunchinfo.com/spaceview.html

    Veel plezier, maar het is nog 2 maanden dus verheug je er nog niet te veel op. Hij wordt vast nog minimaal een keer uitgesteld.

    Knaapje

  7. Top | #117
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-01-10 om 20:25. Reden: full quote eruit

  8. Top | #118
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Er zit een motel waar je vanaf je balkon de lancering ziet.
    Het is als motel 3 keer niks en bij een lancering stervensduur.
    Voordeel is dat je het tot iets van 24 uur tevoren kunt annuleren.
    Ik had het in 2008 gereserveerd, maar de lancering werd toen 2 keer uitgesteld.

    Riverside Inn - Kennedy Space Center
    1829 Riverside Drive
    Titusville, FL 32780
    Phone: 3212677900
    Fax: 13212677080


    Misschien de moeite waard.
    Knaapje

  9. Top | #119
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    64

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    In Titusville kan je net zo goed op het strand gaan staan, dan zie je volgens mij net zo veel.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-01-10 om 18:26. Reden: fqe

  10. Top | #120
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Dat wel, maar als de lancering midden in de nacht is en/of de stranden en parkeerplaatsen uren vantevoren vol zijn, dan is een eigen balkon met zicht op het gebeuren toch wel comfortabel.

    http://hotelplusportal.com/portal/pr..._IN=&CHECK_OUT=

    http://www.riversideinnksc.com/

    De prijzen bij een lancering lagen 2 jaar gelden op zo'n $ 100 ex Tax voor een kamer aan de waterzijde.
    Op mijn zoektocht kwam ik op diverse forums nou niet bepaald positieve reacties tegen over kwaliteit en hygiene, maar ik ben er uiteindelijk dus zelf niet geweest.

    Knaapje

    Edit Zag op de boekingssite dat ze nu bij een lancering $99,99 ex Tax vragen
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-05-10 om 08:26. Reden: samengevoegd



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •