Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 41 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 401

Onderwerp: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

  1. Top | #171
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    In verhouding zijn de prijzen van de kaartjes het echt 100% waard.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Mocht het nodig zijn de Atlantis al eerder in te zetten wordt er vast een andere shuttle ingezet voor die laatste missie. Want zo en zo wordt er nu nog 1 klaar gemaakt om als rescue shuttle klaar te staan voor de Atlantis tijdens zijn missie. Het is nml. een verplichting voor de NASA om een rescue shuttle klaar te hebben bij elke missie en deze moet binnen een beperkt aantal dagen ook gelanceerd kunnen worden.
    Het is idd een verplichting, en waarom is dat zo...
    Er is geen ander voertuig die in staat is de volledige Shuttle crew terug thuis te brengen, in de Soyuz kunnen maximaal 3 personen (kan het aantal verkeerd hebben) en is dus niet in staat om alle crew terug te brengen.

    Atlantis is de enigste Shuttle op dit moment die start klaar gemaakt word voor een reddingsoperatie en is dus de aller laatste als rescue shuttle.
    Daarna word Atlantis dus gebruikt voor een aller laatste missie met waarschijnlijk 3 a 4 bemanningsleden (hoeveel de Soyuz aankan qua bemanning als "rescue shuttle").
    Er is dan dus geen Space Shuttle als "rescue Shuttle" meer aanwezig en daarom gaan ze met minder bemanning, de Soyuz is dan hun reddings voertuig.

    Helaas dan dus geen extra Shuttle op Stand by, anders zouden ze wel bezig kunnen blijven. Zo'n rescue shuttle moet volledig inzetbaar zijn, dus volledig te gebruiken en dat kost behoorlijk veel geld.
    Laatst gewijzigd door USAfan; 20-07-10 om 19:50.

  2. Top | #172
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Ik ben eens even gaan neuzen bij de NASA maar kon er nog niets van terug vinden, misschien een bron vermelding waar dit dan al wel staat dat de Atlantis definitief gelanceerd zal worden als laatste ?


  3. Top | #173
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Dit soort dingen worden niet zo snel gemeld op de site van NASA, die zijn daar heel voorzichtig in.

    http://www.spaceflightnow.com/news/n1007/15senate/
    (is een zeer goeie site met veel goeie en duidelijke info)

    Of Atlantis gelanceerd word dat weten ze natuurlijk pas nadat de andere 2 Shuttles veilig terug zijn van hun missie.

  4. Top | #174
    Vaste Bezoeker ienelien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    in het westland
    Berichten
    80

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Lees net op de site van het KSC dat er op 10 augustus as een rocket launch zal zijn, om 7.21 am (!). We zitten in Orlando, dus dan moet die wekker wel héél vroeg ...
    Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt ? Ik neem aan dat het park zo vroeg nog niet open is. Dus waar zou je dan het beste kunnen gaan staan ?

  5. Top | #175
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Daar heb ik geen ervaring mee, ik kan ook niet iets vinden ofzo helaas.

    Ik kijk nog wel even verder, de sites die ik ken gaan allemaal over Shuttle lanceringen.

  6. Top | #176
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    In dit topic staan al een heleboel tips voor plekken waar je e.e.a. goed kunt bekijken. Lees maar eens een stuk of wat berichten terug.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #177
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Een rocket launch is toch weer wat anders, die worden op een andere plek gelanceerd. Niet overal waar je terecht kunt voor een Shuttle launch kun je ook een rocket launch zien.

  8. Top | #178
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Kennedy Space Center

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ienelien Bekijk Berichten
    Dus waar zou je dan het beste kunnen gaan staan ?
    Kijk even op de site van NASA voor alle info over raketlanceringen, locaties etc.



  9. Top | #179
    Vaste Bezoeker ienelien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    in het westland
    Berichten
    80

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Gloeiende, gloeiende ...... is de datum van de rocket launch verplaatst naar de 12de !! Hij gaat om 7.13 uur de lucht in en wij moeten om 10.00 uur op het vliegveld van Orlando zijn. Gaat niet lukken .....

  10. Top | #180

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Ik ben van 15 t/m 19 september in Orlando e.o. Gepland was de shuttle lancering van de 16e, maar die is doorgeschoven naar 1 november. Wat overblijft is KSC, inclusief de tour. Jammer, maar het is niet anders.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •