Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 43

Onderwerp: Sarasota

  1. Top | #11
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Sarasota

    Sarasota heeft ook de Jungle Gardens waar je een uurtje of wat kan rondwandelen. Nee ik kan me wel vervelendere plaatsen voorstellen om door mijn baas gedropt te worden


  2. Top | #12
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Sarasota

    Er valt daar zeker wel het nodige te fotograferen, zelf ben ik er nu 2 keer geweest beide keren in december. Overigens zorg ervoor dat je wat kwartjes bij je hebt voor de "kauwgom" bal voer automaten, je kunt dan o.a. de flamingo's voeren die kans heb je normaal gesproken ook niet snel denk ik. Groeten van een haringkop


  3. Top | #13
    Stamgast Michael's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    208

    Standaard Re: Sarasota

    Overigens zijn wij vandaag ook in Sarasota geweest. (zie onderstaand web log) Wij vonden het er erg mooi.
    De foto's van het strand zijn van Bradenton en de rest is Sarasota.
    Groet Michael.
    Laatst gewijzigd door Michael; 09-01-08 om 05:33. Reden: tekst niet volledig

  4. Top | #14
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Sarasota

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdonker Bekijk Berichten
    Heb je toevallig nog meer foto's want volgens mij fotografeer jij ook heel veel zo te zien? klopt dat?
    lijkt me wel wat om daar een dagje te vertoeven hoor. Zeker in mijn uppie, geen ' kids' ( k heb er maar 3...) om mee heen een foto's maken!!!!

    doeg Marjon
    Ja ik heb nog wel meer foto's hoor die staan op Flickr als je op mijn foto's klikt hier op het forum dan kom je bij mijn foto's. Het linkje hierboven toont alle foto's die er op flickr staan van Sarasota. Wil je wat te kiezen hebben tussen de dingen die je kan doen en zien in en rond Sarasota dan zou je hier kunnen kijken.

    Tja en ik ben inderdaad een geboren en getogen haringkop.

  5. Top | #15
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Sarasota

    Hoi Marjon,

    Heerlijk om naar Sarasota te gaan! Ik heb nog wat restaurant tips voor je.

    15 South Ristorante
    http://www.15southristorante.com/
    Een goede Italiaan met zeer vriendelijk en behulpzaam personeel....en die ook nog verstand had van wijn. Dat kom je ook niet vaak tegen in Amerika. Ik had een heerlijke pasta (ben de naam kwijt) en mijn vriend had Risotto ai Frutti di Mare. Je kan buiten eten (klein gezellig terras). Wij moesten helaas naar binnen omdat het begon te regenen. Dit restaurant ligt aan St. Armands Circle, maar wel een beetje uit de loop. (zijstraat)


    Columbia Restaurant
    http://www.columbiarestaurant.com/sarasota.asp
    Een goed restaurant met een lang smal terras aan St. Armands Circle. Vanaf het terras kan je alles en iedereen bewonderen die voorbij komt. Je kan er heerlij eten; van tapas tot volwaardige gerechten. De eerste avond heb ik Pollo Salteado genomen. (beschrijving: Inspired by the Chinese who lived in Cuba in the 19th century, a very hot iron skillet with extra virgin olive oil is used to sauté onions, green peppers, fresh garlic, mushrooms, diced fried potatoes, chorizo, splashed with a hearty red wine. Served with yellow rice.) Mijn vriend had de Mariscos Diablo (beschrijving: Combination of sautéed lobster, shrimp, scallops, mussels, and clams in a spicy tomato sauce with blue crabmeat, onions, green peppers, garlic, white wine and chili peppers, served over a bowl of pasta.). Daarbij dronken we een Carmen Sauvignon Blanc. Deze gerechten zijn zeker aan te raden.

    Bij het tweede bezoek aan dit restaurant hadden we gekozen voor Tapas. Te weten: Costillitas Cord, Cakes Cangrejo, Mejillones Chori, Albondigas, Brazo Gitano Cie. De beschrijving hiervan kan je op hun site vinden. Daarbij weer de smaakvolle Carmen Sauvignon Blanc. Met een Cafe con leche sloten we het diner af.


    Cha Cha Coconuts
    417 Saint Armands Circle
    Als je niet uitegbreid wil gaan eten en het een keer simpel wil houden, dan is Cha Cha Coconuts een goede optie. Zijn we in sarasota, dan brengen we dit restaurant meestel wel een bezoekje. Onze favoriet: Key West Mah Mahi Sandwich + Frozen Margarita. De vis is altijd super vers en de Margarita's smaken goed!


    Wij verblijven altijd in het Helmsley Sandcastle. Het ligt dicht bij St. Armands Circle ( 5 minuten rijden) of 20 minuten wandelen. Misschien iets voor jullie....






    Ga ook eens naar de haven in Sarasota. Er is een klein parkje waar je kan wandelen of de boten kunt bewonderen. Ook heb je hier een Tikibar. (zie foto hieronder)




    Er is genoeg te doen voor die paar dagen. Van relaxen op het strand tot lekker shoppen in een Mall of St. Armands Circle. Een bezoekje aan één van de musea...ach, je komt de tijd wel door!

  6. Top | #16
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Sarasota

    Hi Natasja, heb al veel tips via het forum en jouw sites. Prachtige foto's(maar dat had ik volgens mij al gezegd). Nu lonkt Sarasota weer en aangezien we niet alles hebben vastgelegd denk ik dat ik die er ook nog inprop. Bedankt voor al het nuttigs.(letterlijk en figuurlijk):grin::grin:

  7. Top | #17

    Standaard Re: Sarasota

    O wat ben ik blij met jullie allemaal zeg.

    Natasja, ik heb je berichtje maar ff uitgeprint, want lekker uit eten gaan is ook 1 van de dingen waar ik me op verheug. Martin en ik zijn die week voor het eerst sinds 13 jaar een week weg zonder kids!!! Dus heerlijk genieten van rustige maaltijden!!!!

    En wat een mooie foto's, wat heerlijk dat wij daar heen gaan!!!!

    De secretaresse is nog steeds bezig om de vlucht rond te krijgen, dus hoop wel dat het daar niet op afketst.

    doeg Marjon

  8. Top | #18
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Sarasota

    In september 2011 kun je een aantal leuke dingen doen in Sarasota e.o. voor de helft van de prijs -> 2=1 aanbieding.

    Via deze link kun je de aanbidingscoupons printen.

    Sarasota and Manatee counties are making a road trip more enticing with their "30 Days of Discovery" deals. Several attractions in the southwest Florida area are offering two for one admission during the month of September.

    You can check out the G. WIZ Science Museum in Sarasota or explore prehistoric Indian mounds at Historic Spanish Point, with its pioneer homestead and a huge butterfly garden on the shores of Little Sarasota Bay.
    Other twofers include:
    Mote Aquarium, a huge marine science center and working lab with shark, dolphin, manatee and marine life exhibits.
    Ringling Museum of Art, with an incredible collection of art collected by circus entrepreneur John Ringling and his wife, Mable. The estate includes the Ringlings Ca' d'Zan mansion and the Circus Museum with the world's largest miniature circus.
    South Florida Museum, a cultural history museum in Bradenton that also houses the Bishop Planetarium.

    Mattison's The award-winning restaurant with three locations in Sarasota is offering a buy one, get one entree half off deal.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #19
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Amish in Sarasota

    Vanmiddag zijn we gaan kijken in de wijk Pinecraft in Sarasota, een wijk waar veel overwinterende Amish zitten uit het noorden van de VS. We zijn vorig jaar in Ontario in Canada geweest en zaten toen ook in een gebied met veel Amish. We hebben toen ook een paar keer zo'n koetsje gezien waarin ze zich verplaatsen en zijn naar een farmer's market geweest.
    We zagen op het strand van Siesta Key ook weer diverse Amish lopen en verbaasden ons daarover. Na even googlen kwamen we een paar websites tegen met informatie, bv. http://www.amishstories.net/2012/02/...ecraft-in.html

    We zijn in Pinecraft een paar winkels gaan bekijken, waaronder een handwerkzaak. Daar werden prachtige quilts door een paar dames gemaakt. We konden niet alleen in het Engels met hen praten, maar ook in het Duits. Ook hebben we bij een restaurant/bakkerij/giftstore gekeken die Der Dutchman heette. We hebben een stuk lekkere taart gekocht die daar was gemaakt. Al met al een verrassend en interessant uitstapje.

  10. Top | #20
    Vaste Bezoeker weimar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    85

    Standaard Re: Amish in Sarasota

    We zijn er de twee keer dat we op Anna Maria Island ook geweest, maar eigenlijk alleen gegeten. Beide keren bij Troyers Dutch Heritage. Een ervaring op zich en zeer smakelijk!
    Komende april gaan we weer die kant op, misschien dit keer ook wat winkeltjes zoeken. Troyers heeft wel een grote winkel op de eerste etage, maar dat was toch erg veel troepjes.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •