Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 64

Onderwerp: Oorpijn bij de landing

  1. Top | #21

    Standaard Re: Tips om de nadelen van het vliegen zoveel mogelijk te onderdrukken

    hoi,
    wat erg goed helpt bij mij is otrivin (xylomethazoline) sprayen ongeveer een half uur voor stijgen en dalen. de druk komt voornamelijk doordat er geen open verbinding tussen neusholtes en oren via de buis van eustachius. door otrivin te gebruiken slinkt het slijmvlies en is er vaak wel een open verbinding. ik gebruik het bij mijn dochter ook in een verminderde concentratie. het is gewoon te koop bij een drogist.
    het blijft wel nodig om te klaren(met dicht geknepen neus druk zetten, dit kan je ook al thuis oefenen), maar dat gaat wel een stuk makkelijker.
    veel succes!!!

  2. Top | #22
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard

    De aspirine van Bayer schijnt een goede bloedverdunner te zijn.......na een paar uur vliegen innemen (heb ik van een collega, welke trombosepatient is)...heb nooit zo`n last van opzwellende benen, maar ben een beetje huiverig voor vliegtrombose (vraag me niet waarom, geen enkele aanleiding), dus ik neem ze altijd, zit ik een stuk rustiger......psychisch denk ik.....

    O en voor de oren, mijn schoonzuje heeft baat bij plastic bekertjes met warme watten (warm water gedrenkt) en die op de oren zetten......
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 18-02-08 om 18:36. Reden: samengevoegd

  3. Top | #23
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Tips om de nadelen van het vliegen zoveel mogelijk te onderdrukken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saskiac1977 Bekijk Berichten
    O en voor de oren, mijn schoonzuje heeft baat bij plastic bekertjes met warme watten (warm water gedrenkt) en die op de oren zetten......
    Ik heb het vaker gehoord maar ik denk dat de drempel om het te proberen toch aardig hoog is. Ziet er volgens mij echt niet uit
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #24
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Tips om de nadelen van het vliegen zoveel mogelijk te onderdrukken

    nee het is niet erg fashionable...maar zij heeft altijd heel erge napijn van het vliegen...dan is het het overwegen waard........

  5. Top | #25

    Standaard Vraag over de landing in Atlanta en Orlando

    Hallo,

    Toen wij 19 jaar geleden naar florida gingen toen landde we in tampa.
    Dat was echt vreselijk pijnlijk voor mijn oren ben toen echt geland terwijl de tranen over mijn wangen biggelden van de pijn in mijn oren. Heb gehoord dat dat kwam omdat we in cirkeltjes landde.
    Nu dus mijn vraag of het landde nu wat beter is of dat ik van die speciale oordopjes moet halen. Verder heb ik hier ook nooit geen last meer van gehad.

    gr. yvonne

  6. Top | #26
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: vraag over de landing in atlanta en orlando

    Dat cirkelen kan op elk vliegveld gebeuren. Zelf heb ik ook last van oorpijn bij het dalen.
    Ik gebruik daarom Earplanes. Bij mij helpen ze goed.

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #27
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: vraag over de landing in atlanta en orlando

    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  8. Top | #28
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: vraag over de landing in atlanta en orlando

    Ze liggen tegenwoordig bij de meeste drogisterijen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #29
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: vraag over de landing in atlanta en orlando

    De cirkels hebben er niets mee van doen, en kunnen eerder een voordeel zijn.
    Ze zijn vaak bedoelt als wachtstand i.v.m. drukte en zouden positief kunnen werken als er bij iedere cirkel een lagere "luchtweg" opgezocht werd, en de cabinedruk geleidelijk naar beneden werd geschroefd.

    Dat is nl. de boosdoener, de cabinedruk. Als die net zo geleidelijk veranderd als dat het vliegtuig daalt heb je nagenoeg geen last. En dat gebeurt steeds beter, althans dat is onze ervaring. Soms hoef je niet eens te "slikken" om de oren open te poppen.

    Maar het heeft natuurlijk ook alles te maken met je eigen gevoeligheid, en dan kunnen de earplanes een welkome oplossing, of hulp daarbij, zijn.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #30
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: vraag over de landing in atlanta en orlando

    Kauwgom kauwen tijdens de daling wil ook helpen. Daarmee 'ploppen' je oren open..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •