Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 64

Onderwerp: Oorpijn bij de landing

  1. Top | #51
    Vaste Bezoeker Jen876's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    veldhoven
    Berichten
    104

    Standaard Re: Oorpijn bij de landing

    Gebruik ook earplanes.
    Voorheen had ik altijd dat een dag of 2 , 3 mijn oren dicht zaten sinds ik de earplanes gebruik nergens geen last mee van.

  2. Top | #52
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Berichten
    21

    Standaard Re: Kinderen ooorpijn voorkomen

    Hier ook een dochter die huilde van de oorpijn in het vliegtuig. Wat haar hielp zijn earplugs: oordopjes die je net voor de start in de oren 'schroeft' en er, als je in de lucht bent, er weer uit haalt. Zodra de landing begint doe je dat weer. Het idee is dat het drukverschil dan geleidelijker wordt opgelost.
    Daarnaast kregen we de tip om voor vertrek de neus 'Door te spuiten' met Otrivin. Wat precies het verschil heeft gemaakt, weet ik niet, maar dat het werkte weet ik wel.

  3. Top | #53
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Kinderen ooorpijn voorkomen

    Vroeger heb ik wel meegemaakt dat het cabinepersoneel als 'noodoplossing' plastic bekertjes uitdeelde aan de ouders van kleine kinderen, deze konden ze dan tijdens de landing over de oortjes houden en dat scheen wel te werken.

    Otrivin is mij ooit aanbevolen door de huisarts toen ik met een flinke verkoudheid naar de US ging, heb zijn advies opgevolgd en inderdaad geen last van mn oren gehad. De verkoudheid was na een paar dagen in Florida zowiezo over
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  4. Top | #54
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Mol, België
    Berichten
    38

    Standaard Re: Kinderen ooorpijn voorkomen

    Ook hier hebben we ooit otrivine of nesivine gebruikt voor onze jongens. Dat zorgt er volgens mij voor dat de neusslijmvliezen ontzwellen zodat er een "doorgang" is van oor naar neus en er geen onderdruk kan ontstaan achter het trommelvlies.

    Nu hebben we het niet meer nodig, maar geven we een snoepje waarop ze goed kauwen en waardoor ze regelmatig slikken.

    Katrien

  5. Top | #55
    Stamgast charly's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    limburg
    Berichten
    218

    Standaard Re: Oorpijn bij de landing

    Ook wij hebben een dochter die veel last heeft van oorontsteking. Omdat ze een gaatje in haar trommelvlies heeft (is ze al drie keer aan geopereerd) heeft ze nooit last van oorpijn. Wel heeft ze jaren met dopjes gezwommen om te voorkomen dat er water in het oor komt en te proberen de oorontsteking te beperken. Toen ze klein was had ze oordopjes die speciaal waren aangemeten. Nu hebben we gewoon van die oordopjes gehaald die je zelf kunt kneden, maar wel vaker kunt gebruiken. Deze haal je gewoon bij de drogist. Voor het zwemmen zou ik hem oordopjes geven en kijken hoe dat werkt. (Ook onze dochter zwemt heel graag en was toen ze klein was het liefst in (zelfs zoveel mogelijk onder water) te vinden.
    Onze blogs: 2010:www.familygoesflorida2010.blogspot.com/ 2012:http://familygoesflorida2.blogspot.com/ 2013:http://familygoesflorida2013.wordpress.com/ 2014:http://familygoesflorida2014.wordpress.com/ 2016: https://familygoesflorida2016.wordpress.com
    1987 California, 2011 Noord-Oost USA en Canada, 2015 Midwest,1993/2010/2012/2013/2014/2016 Florida

  6. Top | #56
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Oorpijn bij de landing

    Ik had ook jarenlang last van oorpijn, zo erg dat ik echt zat te janken van de pijn, oorpijn trok door mijn hele hoofd en nek.
    Heb de laatste jaren spul geslikt tegen hooikoorts, ben de naam van de werkzame stof even kwijt, en dat slikte ik al 2 dagen voor het vliegen.
    Dat zorgde ervoor dat de buis van Eustachius open kwam te staan.
    In combinatie met earplanes en neusspray ging het toen wel, wel pijn, maar draaglijk. Heb ook nog jaren elk jaar met de door PENPE genoemde
    bekertjes op mijn oren gezeten, dat werkt echt!
    De laatste 2 a 3 jaar heb ik alles afgebouwd, omdat ik merkte dat ik steeds minder last had.
    Nu gebruik ik alleen nog earplanes icm 1 keer neusspray gebruiken voor vertrek. Klaren kan ik nu gelukkig wel, kon ik ook nooit.
    Nu geen pijn meer tijdens de daling, alleen wat last van verstopte oren.
    Ben blij dat het nu zo gaat. Jeeez wat heb ik pijn gehad.

  7. Top | #57
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Oorpijn bij de landing

    Mijn dochter van 8 heeft ook altijd enorme last van haar oren met vliegen en ze ziet nu al op tegen de vliegreis over 3 weken, dus nu nog maar even gauw op jacht naar Earplanes en Otrivin en lollies ;-). Hopelijk helpt het !

    Nog andere tips?
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  8. Top | #58
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: Oorpijn bij de landing

    Neus dichtknijpen,mond toe en lichtjes proberen uit te ademen to je een plop hoort in je oren.
    Niet te hard en bruusk uitademen anders kan je je trommelvlies beschadigen.

  9. Top | #59
    Stamgast Anita74's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    181

    Standaard Re: Oorpijn bij de landing

    Mijn man heeft hier ook altijd last van. Heeft nu Sanohra oordopjes gekocht en kreeg een tip van de huisarts: 2 dagen voor de vlucht beginnen met neusspray (normale van Kruidvat), paar keer per dag gebruiken en tijdens het opstijgen/dalen blijven 'klaren'. Paar weken geleden 'getest'... en het werkt!!

  10. Top | #60
    Vaste Bezoeker verbeek's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Oostende Belgie
    Berichten
    91

    Standaard Re: Oorpijn bij de landing

    Klopt inderdaad ook wij hebben altijd neusspray mee.
    Ons zoontje was ooit verkouden en toen hebben wij dit preventief gebruikt.
    Sindsdien altijd mee in geval van.
    Hebben er ooit iemand mee geholpen op een vlucht toen haar kindje begon te klagen over oorpijn bij inzetten landing.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •