Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 34

Onderwerp: Even voorstellen: Teleton

  1. Top | #11
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Even voorstellen: Teleton

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gettie Bekijk Berichten
    Wij gaan eerst een cruise maken, bij terugkomst in Miami op het vliegveld een auto huren 4 dagen, de rest op de bonnevooi. Everglades Key West en Miami. Autohuren daar of hier al boeken gevonden; eautohuur leek me wel goed? Ervaring hierover
    Hmmmm, kan dit even in het Nederlands vertaald worden?
    Ik kan er zo niet echt wijs uit, maar in ieder geval vraag je of je beter hier (in NL) een auto kan huren of beter daar (in VS).
    Dat is alvast een makkelijke vraag: altijd hier huren.
    Soms lijkt het alsop ter plaatse huren goedkoper is, maar na betaling van alle verzekeringen en toeslagen die erbij komen, merk je dat hier huren veel voordeliger is.
    Eric

  2. Top | #12
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Even voorstellen: Teleton

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gettie Bekijk Berichten
    Wij gaan eerst een cruise maken, bij terugkomst in Miami op het vliegveld een auto huren 4 dagen, de rest op de bonnevooi. Everglades Key West en Miami. Autohuren daar of hier al boeken gevonden; eautohuur leek me wel goed? Ervaring hierover
    Steno leest erg ongemakkelijk....

    Hier huren, in de VS is huren ongeveer 3x duurder dan hier.
    Gebruik de zoekfi=unctie en je zult vele autoverhuurders en aanbieders tegenkomen. Er zijn zat ervaringen te lezen van onze mede-forummers.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  3. Top | #13
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: Teleton

    Hi Gettie,

    Yvette en Eric geven het al aan, er is op dit forum al veel geschreven over de autohuur en ik heb daar dus niet zo veel nieuws over te melden. Wij hebben best wel wat ervaring, we hebben rondgereisd en veel in Orlando gebivakkeerd, maar een cruise hoort niet tot mijn "specialiteiten". Kijk even rond op het forum en je zult zien dat er wel info over cruises te lezen is.

    Ik weet niet of je voor het eerst naar Florida gaat maar ik krijg wel de indruk. Ik kan me zo voorstellen dat het firsttimers toch een beetje duizelt. Hotels, villa's, condo's, gated, coupons of priceline, auto, verzekeringen, direct vliegen of overstap, vooraf boeken of juist last minute, etc. Zelfs nu we twee keer per jaar in Florida zitten, bereiden we ons uitgebreid voor. Ten eerste neemt niemand ons de voorpret af en ten tweede reizen we lekker ontspannen. Anderen gaan weer meer voor het avontuur, deden wij vroeger ook. Op de bonnefooi reizen heeft zijn charme maar vergeet niet dat een hotel je, als je je 'savonds meldt, niet altijd de laagste prijs zal geven. Ze weten donders goed dat je weinig keuze hebt. Onze ervaring is dat we met plannen en rekenen ook nog eens veel geld besparen waardoor we in de gelegenheid zijn om twee keer met vakantie te gaan.

    Misschien is het handig als je je voorbereidt op je reis (wanneer ga je eigenlijk en hoe lang?) en dan je plan voorlegt aan de forumleden. (Zie topic Reisschema's) Vanuit hun kennis en ervaring krijg je dan verschillende reacties. Die neem je lekker in je besluitvorming mee en je trekt vervolgens (net als wij allemaal) lekker eigenwijs je eigen plan. De een kan zich nu eenmaal prima vermaken in de Everglades en de ander weet niet hoe snel hij er weer uit moet komen omdat 'ie wordt opgevreten door de muggen.

    Als je Het Virus eenmaal hebt, kan het eigenlijk nooit misgaan in Florida. Je kunt het niet uitleggen, maar zelfs benzine tanken is leuk, al was het maar omdat de dollar laag staat en de gallon een flinke scheut benzine inhoudt.

    Have fun!



  4. Top | #14
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Even afmelden: Teleton

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Hallo, ik raadpleeg het Floridaforum regelmatig maar tot nu toe kwam het er niet van om te registreren.
    Zo begon het, eind 2007. En ik heb gedurende lange tijd veel aardigheid beleefd aan het actief deelnemen aan de Fora over mijn favoriete vakantieland. Ook het lezen van blogs over Floridareizen gaf mij veel voldoening. Toch bekroop mij de laatste tijd een gevoel van verzadiging bij het lezen van en eventueel reageren op de topics en blogs. ‘Hoe is het weer volgend jaar dinsdag in Miami?’, ‘Zijn er ook koffers met knopen want ik krijg de rits zo moeilijk dicht?’ en ‘Wie weet of ze in Tallahassee opblaasbare vensterbanken verkopen?’ waren nooit mijn favoriete topics, maar ik worstelde me er blijmoedig doorheen om daarna weer met plezier aandacht te besteden aan onderwerpen die mijn belangstelling wel hadden.

    Ernstig werd de verzadiging toen er op mijn favoriete Florida Forum met enige regelmaat niet te ontwijken berichten over een goedbedoeld handeltje in stickers en snoertjes verschenen. Steeds meer had ik het idee op een Rijnreisje terecht te zijn gekomen, waar de kapitein nog even een verplicht commercieel praatje houdt, voor je aan tafel mag aanschuiven. “Hoera ze zijn er weer, die fantastische Florida koelkastmagneten, profiteer er van nu het nog kan”, roeptoetert de kapitein, als het even kan drie maal daags. Omdat ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten, jubelen passagiers en bemanning dat ze het een hele fijne aanbieding vinden, maar God hoort hen brommen.

    Het aantal bloggers steeg in de afgelopen tijd enorm. Toegegeven, hierdoor steeg ook het aantal lezers van mijn eigen blog en ook daar had ik veel plezier in. Maar met de stijging van het aantal blogs, nam de afwisseling en de spanning bij het lezen helaas niet altijd toe. Ongetwijfeld leggen alle bloggers hun ziel en zaligheid in hun reisverslag, de inhoud blijft vaak voorspelbaar. We gebruiken immers allemaal min of meer dezelfde basiselementen zoals het vliegen, het eten, het slapen, het shoppen en het grote genieten in Florida. De bespreking van de zoveelste Victoria’s Secret/Chevrolet Aveo/Blooming Onion/Disney attractie/Tropische regenbui *) in een blog, werd mij te gortig.

    Forummers en bloggers vormen een hechte community waar ik met plezier een aantal jaren actief deel van uit mocht maken. Maar nu, juist omdat ik er aan hecht de stemming in Huize Teleton opperbest te houden, is het voor mij tijd om te verkassen. Had ik mij, toen wij aanspraak maakten op ons zuurverdiende pensioenpotje, immers niet voorgenomen om voortaan nooit meer iets te doen waar ik geen zin in heb? En ik heb even niet zoveel zin meer in fora en blogs over Florida. Noch in de Blooming Onion, noch in blooming boops & bloomers van het secreet Victoria, laat staan in de plastic pastaprut van Martinair.

    Vanaf nu voeg ik mij weer bij de categorie stille lezers van blogs en fora over Florida. Geen reacties meer, geen commentaar, geen advies, geen vragen, welkomstwoordjes en zelfs geen mening. Voor mijn columns over vakantie, fietstochtjes, verzorgingstehuizen en wat mij nog meer bezighoudt, zoek ik een beschut plekje op het internet. En om te voorkomen dat vriendelijke forumleden en trouwe volgers van mijn blog zich heel misschien zullen afvragen waar die Teleton ineens is gebleven, schrijf ik hier een laatste berichtje om te laten weten dat Lidy en ik het gelukkig prima maken en dat de stemming hier onverminderd uitstekend is. En als er niets verandert, dan blijft dat zeker zo!

    Blijf braaf allemaal, houdoe en dadde ge bedankt zijt, da wittege!

    *) svp doorhalen wat niet van toepassing is.



  5. Top | #15
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Even voorstellen: Teleton

    sja dat vind ik heel erg jammer! Maar ik begrijp het wel, heb het zelf ook een beetje met de Blogs. Allemaal leuk, maar ja, we doen eigenlijk ook allemaal een beetje hetzelfde.
    Je mening over de Florida shop deel ik niet, vind het wel leuk
    Toch jammer hoor, jou mening niet meer te lezen............
    En de droge humor die we nu moeten missen.......
    Succes, en soms misschien nog eeen klein berichtje?
    groetjes Sylvia
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  6. Top | #16
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Teleton

    Bedankt voor je jarenlange inzet. Geniet van je welverdiende rust
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #17
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Even voorstellen: Teleton

    Jammer!!

    Hopelijk kunnen we toch blijven genieten van jullie blogs over wc papier, aardbeien, kikkers etc etc. We hebben genoten.

    Wel graag in het Nederlands graag, we zijn het Brabants nog niet machtig. Maar gelukkig is er altijd nog de cursus Brabants voor beginners,

    “heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegi jda
    hoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan“ mochten we er niet uitkomen .

    Bedankt, en misschien tot ziens in november.

  8. Top | #18
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Even voorstellen: Teleton

    Jammer, onbegrijpelijk en onvoorstelbaar, maar vooral jammer.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #19
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Even voorstellen: Teleton

    Heel er jammer. Ik wilde nog even een pm sturen maar helaas.

    Veel geluk en succes met alles en de groetjes aan Lidy.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  10. Top | #20
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Even voorstellen: Teleton

    Jammer want we verliezen in jou een geweldige schrijver maar ook iemand die altijd op de juiste toon wist te antwoorden.
    Jouw antwoorden waren van grote hulp voor iedereen.

    Ik snap het wel.
    Je bent even verzadigd en misschien met de stap terug die je nu doet komt de honger vanzelf weer.

    Hopelijk komen we elkaar nog een keer tegen gedurende de lange en vele trips die we maken naar het prachtige Florida.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •