Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 16 EersteEerste ... 41213141516 LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 155

Onderwerp: Zwembadverwarming / pool heat

  1. Top | #131
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Berichten
    93

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    Rolandino - wij hebben de bovenstaande optie gereserveerd en is apart te verwarmen. Worden ook 2 verschillende tarieven voor berekend (alles of alleen jacuzzi/spa). Het ziet er wel iets meer afgescheiden uit dan op jouw plaatje, zie hieronder:

  2. Top | #132
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    Okie, daar was ik namelijk wel benieuwd naar. Mooi dat het toch wel kan. Zelf alleen ervaring met los zwembad en losse jacuzzi bak. Het plaatje in mijn bericht komen dan ook van google, en niet van eigen ervaring ;-)
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  3. Top | #133
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gonniegans Bekijk Berichten
    Rolandino - wij hebben de bovenstaande optie gereserveerd en is apart te verwarmen. Worden ook 2 verschillende tarieven voor berekend (alles of alleen jacuzzi/spa). Het ziet er wel iets meer afgescheiden uit dan op jouw plaatje, zie hieronder:
    Bij zwembaden met jacuzzi is het niet vanzelfsprekend dat deze gescheiden verwarmd kunnen worden. Bij de meeste huizen is de standaard situatie dat het niet kan, tenzij de eigenaar extra heeft betaald bij de aanleg van het zwembad. De bouwmaatschappijen houden meestal de goedkopere optie aan, plaatsen een goedkopere heater en dus geen aparte spa heating. Het hangt af van het soort heater. Verwarmingen moeten na een aantal jaren vervangen worden, ze hebben immers niet het eeuwige leven. Het ligt dan aan de eigenaar of deze in een duurdere heater wil investeren. Bestaande heaters aanpassen kan wel, maar het hangt af van de situatie of dit mogelijk is. Niet alle heaters zijn aan te passen en het is bovendien behoorlijk prijzig. Bij ons kon dat gelukkig wel, maar het was wel een dure investering ($ 1350) dus dan begrijp je dat er heel veel huizen zijn waar gescheiden spa heating niet mogelijk is. We zijn echter wel tevreden want het voorziet in een behoefte.

  4. Top | #134
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jastsali Bekijk Berichten
    Bij zwembaden met jacuzzi is het niet vanzelfsprekend dat deze gescheiden verwarmd kunnen worden. Bij de meeste huizen is de standaard situatie dat het niet kan, tenzij de eigenaar extra heeft betaald bij de aanleg van het zwembad. De bouwmaatschappijen houden meestal de goedkopere optie aan, plaatsen een goedkopere heater en dus geen aparte spa heating.
    Vreemd. Wat is het nut van een jacuzzi als je het water niet op de gewenste temperatuur kunt brengen? Ik kan begrijpen dat je geen gescheiden verwarmingssystemen neemt. Het is echter vrij eenvoudig om met wat kleppen en buizen de zaak zo in te richten dat je zowel het zwembad als jacuzzi separaat kunt verwarmen. Wij hebben zo’n systeem en dat werkt perfect.

  5. Top | #135
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    Mee eens, alleen zijn er nu eenmaal systemen waar het alles of niets is, met andere woorden jacuzzi verwarming doet het alleen als ook de poolheating aan staat. Toen wij ons huis kochten hadden wij geen aparte spa-heating, wat overigens geen enkel huis in onze wijk standaard had. Het is iets minder simpel dan alleen een kwestie van kleppen en buizen. Wij zijn tevreden met de aanpassing en het werkt nu ook bij ons perfekt. Kijk hier voor meer informatie over spa-automation. http://www.crystal-clear-pools.net/s...spa-automation. Wij kunnen nu ons huis aanbieden met alleen spa heating en dan wordt het zwembad niet verwarmd. Gasten bedienen de spa met de timer-klok buiten op de muur, even wachten op de bubbels en dat de spa lekker warm is (half uurtje gemiddeld, er moet nu eenmaal een bak water worden opgewarmd) en daarna lekker relaxen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-07-12 om 13:58. Reden: fqe

  6. Top | #136
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jastsali Bekijk Berichten
    Toen wij ons huis kochten hadden wij geen aparte spa-heating, wat overigens geen enkel huis in onze wijk standaard had. Het is iets minder simpel dan alleen een kwestie van kleppen en buizen.
    Er zullen ongetwijfeld honderdduizend verschillende opties zijn waarop dit is te regelen. Wij hebben gewoon 1 heater waarmee je verschillende temperaturen kunt instellen voor zowel het zwembad als de jacuzzi. Als je de jacuzzi wilt verwarmen dan druk je op de heater op de ‘jacuzzi knop’, past de waterloop aan (dmv het omzetten van twee kleppen => is dus echt zo simpel) en de zaak is binnen 10 tot 15 minuten op temperatuur (afhankelijk van de watertemperatuur). Ik kan me voorstellen dat dit te lastig is voor een huurder. In dat geval is het inderdaad handig indien je alles in werking kunt zetten dmv een druk op 1 knop.
    Laatst gewijzigd door Guus; 14-07-12 om 22:26.

  7. Top | #137
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    40

    Standaard Pool heat of niet? Koud in Florida op dit moment?

    Hoi,

    ik lees allemaal berichten dat het nogal koud is in Florida (News13 en zo). Wij gaan eind april naar Kissimmee en ik ga ervan uit dat het dan wel weer is opgewarmd. Maar hoe zit het nu met het zwembad?

    Normaliter nemen wij in mei geen pool heat omdat het water dan gewoon lekker is, maar met deze kou heeft het water natuurlijk geen tijd op te warmen. Of valt dat dan weer mee?

    Hoe doen jullie dit? Nog meer mei-gangers die hierover hebben nagedacht?

    Alvast bedankt voor het antwoord

    Joontje

  8. Top | #138
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Pool heat of niet? Koud in Florida op dit moment?

    Ik denk dat het dan niet meer nodig is.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  9. Top | #139
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    431

    Standaard Re: Pool heat of niet? Koud in Florida op dit moment?

    Wij zijn vorig jaar van 28 april tot 12 mei geweest en waren blij dat we pool heat genomen hebben.

  10. Top | #140
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Berichten
    66

    Standaard Re: Pool heat of niet? Koud in Florida op dit moment?

    Kun je poolheat niet ter plekke nog regelen? Kun je altijd ter plaatse even kijken of het nodig is.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •