Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 16 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 155

Onderwerp: Zwembadverwarming / pool heat

  1. Top | #91
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    9

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    Hi wij zijn van 9/1 tm 20/1 in Orlando en willen een villa met zwembad huren. We zijn er al uit dat we zeker poolverwarming erbij moeten boeken, maar zitten nog met een vraagje:?:. Is het in januari met poolverwarming wel lekker zwemmen of is het toch nog te koud? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

    Groetjes, Oneofour

  2. Top | #92
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    De laatste drie jaar is het in januari behoorlijk koud geweest met name s'nachts, het water koelt behoorlijk af en zelfs was er regelmatig nachtvorst. Ik weet niet of dag en nacht dezelfde temperatuur ingesteld is, zo niet dan zal het zeker s'ochtend te koud zijn om te zwemmen.

    Groetjes Henke.

  3. Top | #93
    Vaste Bezoeker riwi's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    52

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    Wij hebben net onze villa verlaten en ik was blij dat we pool heat hadden. De eerste avond was het water echt heel fris, maar daarna niet te geloven het was doorkomen van de warmte. Net een groot warm bad. Met andere woorden. Ik zou altijd pool heat nemen in de wintermaanden.
    Groetjes uit Naples
    Fam Riwi
    :-|

  4. Top | #94
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Waspik
    Berichten
    143

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oneofour Bekijk Berichten
    Hi wij zijn van 9/1 tm 20/1 in Orlando en willen een villa met zwembad huren. We zijn er al uit dat we zeker poolverwarming erbij moeten boeken, maar zitten nog met een vraagje:?:. Is het in januari met poolverwarming wel lekker zwemmen of is het toch nog te koud? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

    Groetjes, Oneofour
    Volgens mij werkt de verwarming uitsluitend als de pomp aanstaat, meestal loopt de pomp een aantal uren per dag en ik denk dat in de nacht de pomp uitstaat en dan ook niet het zwembad zal verwarmen.

  5. Top | #95
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    Klopt inderdaad ;-)
    Laatst gewijzigd door Njit; 21-11-11 om 13:31.
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  6. Top | #96
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    9

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    Thanks voor de reacties!
    Omdat we met 3 meiden alleen reizen, denken we na een tip van Penpe aan Coral Cay resort ipv een villa- dus geen zwembad maar "sudderen" in een hot tub:-D. Scheelt weer de extra verwarmingskosten, ligt dicht bij de 192 & parken, we weten vooraf waar we terecht komen + gated community, lekker veilig idee.
    Waarschijnlijk dus geen villa, maar dat haal ik in juni wel weer in als ik met m'n man in Florida ben;-).
    Groetjes, Oneofour

  7. Top | #97
    Vaste Bezoeker riwi's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    52

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterwoudje Bekijk Berichten
    Volgens mij werkt de verwarming uitsluitend als de pomp aanstaat, meestal loopt de pomp een aantal uren per dag en ik denk dat in de nacht de pomp uitstaat en dan ook niet het zwembad zal verwarmen.
    Bij ons vertelde men dat hij van 9-17 uur aan zou zijn, maar hij sloeg om 5.00 uur 's morgens aan tot ver over 23.00 uur. Zwembad was hierdoor heerlijk op temperatuur, maar daar betaalde je wel $30 per dag voor. Was het uiteindelijk meer dan waard. Wij zaten in Windsor Palms een gated communitie en het was er heerlijk.:-P

  8. Top | #98
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    hij sloeg om 5.00 uur 's morgens aan tot ver over 23.00 uur. Zwembad was hierdoor heerlijk op temperatuur, maar daar betaalde je wel $30 per dag voor
    Da's 18 uur per dag pomp en heater aan. Dan moet er voor de eigenaar geld bij. :shock: Misschien valt het nu in november mee omdat het met de nachttemperatuur nog meevalt en de zon overdag nog voldoende opwarmt, maar in dec. en jan. kan dat niet voor dat geld. Of had dit huis wellicht solar-heating?

  9. Top | #99
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterwoudje Bekijk Berichten
    Volgens mij werkt de verwarming uitsluitend als de pomp aanstaat, meestal loopt de pomp een aantal uren per dag en ik denk dat in de nacht de pomp uitstaat en dan ook niet het zwembad zal verwarmen.
    De pomp moet inderdaad werken om het zwembad te verwarmen. Deze laat namelijk het water circuleren en dat is nodig om het water uit het zwembad te pompen om het vervolgens via de heater weer terug te laten stromen naar het zwembad. Een behaaglijke watertemperatuur voor de winter is tussen de 80-85 graden Fahrenheit. Dat houdt in dat je gedurende de winter in Florida niet zonder zwembad verwarming kan. Het volstaat overigens om overdag het zwembad te verwarmen en het ’s avond af te laten koelen. Bij een nachttemperatuur van 40 graden Fahrenheit zal de watertemperatuur ’s nachts, zonder gebruik te maken van een afdekzeil, zo’n 5 graden zakken. Dit verschil heb je ’s ochtends met een goede heater binnen twee uur wel weer bijgestookt. De kosten van het verwarmen van het zwembad hangen af van heel veel variabelen (buitentemperatuur, ingestelde temperatuur, wel/niet hebben van een isolatie cover, soort heater etc.). Daar valt dus geen zinnig woord over te zeggen. Ik neem aan dat verhuurder wel ongeveer weten wat ze moeten vragen om op jaarbasis uit de kosten te komen.
    Laatst gewijzigd door Guus; 25-11-11 om 05:58.

  10. Top | #100
    Vaste Bezoeker riwi's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    52

    Standaard Re: Zwembadverwarming

    In ieder geval vond ik het al lang best. We hadden wel een pool cover erover heen gelegd en dat hielp nog meer. De temperatuur van het zwembad was als een warm bad. Heerlijk. Weet niet of dat normaal is, maar wij vonden het best.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •