Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 16 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 155

Onderwerp: Zwembadverwarming / pool heat

  1. Top | #21
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Pool heating wel of niet, spoedvraag!!

    L-etje te veel, Maurice. GAZEN kooi ;-). Maar om op de vraag terug te komen, verwarming wordt aangeraden van Oktober tot Maart en om eerlijk te zeggen we hebben ook in Maart wel eens zonder verwarming gedaan, maar dan moet je er even "door".
    Dus eind April lijkt mij niet echt nodig.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #22
    Stamgast vondutchga's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Kissimmee
    Berichten
    183

    Standaard Re: Pool heating wel of niet, spoedvraag!!

    In April zou ik de pool heater niet aan hebben tenzij het uitzonderlijk koud is. Maar met wat normaal gesproken de temperaturen in FL zijn in April zou ik er me geen zorgen over maken.

    Als je het water te warm maakt is het net of je in je bad zwemt en dat is ook niets
    01010010011010010110001101101000011000010111001001 10010001000000010100100110111101101110011001000110 0101001011100101010101010011

  3. Top | #23

    Standaard Re: Pool heating wel of niet, spoedvraag!!

    Dat is een heel duidelijk antwoord, geen poolheating dus. Bedankt voor jullie snelle reacties, nu kan ik het geld gaan overmaken. Scheelt toch weer $175

  4. Top | #24
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Pool heating wel of niet, spoedvraag!!

    Wij wel. Wij vinden het water dan te koud. Alleen mij vrouw springt er in. Ik zie altijd ijsklontjes. Het water was bij ons eind April / begin Mei 16 graden in het zwembad van de privé villa. Vanaf Juni kan wel zonder verwarming.

  5. Top | #25
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    23

    Standaard Re: Pool heating wel of niet, spoedvraag!!

    Altijd doen !!
    Mijn ervaring is,altijd wel poolheating,dat bedrag extra op de totaalprijs maakt ook niet veel meer uit en je gaat veel sneller zwemmen,want als je er dadelijk bent en het water vind je te koud dan is het pas echt zonde!\\/

  6. Top | #26
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Pool heating wel of niet, spoedvraag!!

    Wij nemen altijd pool met heating. Ook in juli.....Vind het 's ochtends lekker om te zwemmen en dan is het lekker als het water verwarmd is...ja ja, ik ben een verwend ventje.....

  7. Top | #27
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Pool heating wel of niet, spoedvraag!!

    Hmmm iemand een idee van watertemperaturen in juli? verwarmd en niet verwarmd?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-09-10 om 10:49. Reden: fqe

  8. Top | #28
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Pool heating wel of niet, spoedvraag!!

    Over de "onverwarmde" temperatuur van water is geen zinnig woord te zeggen.

    a. Persoonlijke voorkeur
    Over het algemeen wordt de temperatuur als aangenaam ervaren van april tot oktober. Maar er zijn voldoende mensen die liever erg warm water in hun wembad hebben, en dus altijd bijverwarmen tot een graad of 40 (lekker om inactief te genieten). De warmbloedigen en actieve zwembadgebruikers daarentegen hebben liever een wat lagere watertemperatuur.

    b. Hoeveelheid zonlicht
    De watertemperatuur is afhankelijk van natuulijke invloeden. Verwarming gebeurt door de zon. Dus als de zon niet schijnt koelt het water af. Van de nacht is redelijk goed in te schatten dat de zon dan niet schijnt \\/. Maar er is ook nog zoiets als bewolking. In 2007 hadden wij in augustus (na een week van veel regen) stralend blauwe luchten, met nauwelijks een wolkje. Het zwembad was dan ook behoorlijk warm (vond ik heerlijk!!). Maar van vorige jaren kan ik me dagenlange wolkendekken herinneren, met de bijkomende beperkte verwarming van de pool.
    [edit]En dan heb je nog de ligging van het zwembad t.o.v. het huis. Als door het huis de pool delen van de dag in de shaduw ligt, tja, dan heb je ook minder opwarming.

    c. Regenwater
    De meeste zwembaden zijn niet overdekt. Er vindt dan ook een natuurlijke verversing van het water plaats door regenwater. En geloof mij, dat is er in bepaalde periodes in zeer grote hoeveelheden. Dat regenwater is relatief "koud". En bij vermenging met het zwembadwater koel dat dus af. Hoeveel het afkoelt? Dat hangt weer af van de hoeveelheid en temperatuur van het regenwater.

    Kortom: Er is geen zinnig woord over te zeggen. Alleen dat (zoals ik eerder aangaf) de meerderheid de temperatuur van het water in de periode april-oktober "aangenaam" vindt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-01-08 om 11:39.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #29
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Pool heating wel of niet, spoedvraag!!

    De laatste keer in augustus was het zwembadwater 27 graden, maar het zwembad lag niet de gehele dag in de zon.

  10. Top | #30

    Standaard Re: Pool heating wel of niet, spoedvraag!!

    Ik ben de laatste keer eind februari gegaan en een verwarming was toen echt nodig omdat het water ijskoud was. Ik denk niet dat het water na zon korte tijd dan al lekker is. Maar idd...tis maar net wat je zelf fijn vindt. Oja, weet iemand of zwembaden in appartementencomplexen (townhouse) wel verwarmd zijn?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •