Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 40 van de 44 EersteEerste ... 303839404142 ... LaatsteLaatste
Resultaten 391 tot 400 van de 431

Onderwerp: Huis kopen in Florida

  1. Top | #391
    Florida Groupie Bieg's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Locatie
    Noord Holland / Windermere, Fl
    Berichten
    387

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Hallo pzomerdijk,

    wij hebben zelf een huis in Windermere vorig jaar gekocht. Naast de door jou genoemde kosten moet je rekening houden met HOA fee. Dit is een bedrag voor vereniging van eigenaren. Dit kan varieeren van enkele tientjes tot enkele honderden dollars per maand. Als je een townhome of condo koopt staat er meestal in de bepaling dat je een zero lot line koopt. Dit houdt in dat alle onderhoud buiten de muren voor rekening van de HOA is. Koop je een Villa dan betaal je de kosten voor onderhoud aan de buitenzijde zelf. Koop je een huis in een Gated community ben je doorgaans duurder uit. Ik heb een bevriende makelaar die veel voor mij regelt en waar ik veel van geleerd heb. Als je interesse hebt kan ik zijn gegevens wel doorsturen naar je. By the way: gas zul je waarschijnlijk niet aantreffen tenzij het is voor de verwarming van je zwembad.


    Volg ons op ons blog : http://www.biegjes.nl

  2. Top | #392
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Over de hoogte van de belastingen is in dit topic al het nodige geschreven. Misschien kunnen eigenaren van een huis nabij Orlando iets over de actuele hoogte ervan zeggen. Ik zit in een county met - zeg maar - een heel ander prijsniveau, dus is dat geen maatstaf.

  3. Top | #393
    Florida Groupie Bieg's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Locatie
    Noord Holland / Windermere, Fl
    Berichten
    387

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Als het goed is krijgen we binnenkort de Tax bill in de bus. Ik zal het laten weten.


    Volg ons op ons blog : http://www.biegjes.nl

  4. Top | #394
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Je kunt zelf al een hoop opzoeken bij het kantoor van de tax-appraiser (de onroerend goed taxateur) van de county.
    Voor Lake is de website: http://www.lakecopropappr.com/
    Voor Polk: http://www.polkpa.org/
    Voor Orange county:http://www.ocpafl.org/
    Voor Osceola: http://www.property-appraiser.org/

  5. Top | #395
    Stamgast arno's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    wormerveer+davenport
    Berichten
    151

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    de belastingsbrief is hier al binnen en hij is weer omhoog gegaan. de waarde van de woning ook dus dat klopt wel.

  6. Top | #396
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    's-Gravenzande, Netherlands
    Berichten
    14

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Op dit moment ben ik lichtelijk aan het orienten voor een 2 of 3 kamerappartement condo voor aan/dichtbij de golfkust.
    Mooie stranden, relaxte omgeving en taal zijn een paar kernwoorden waardoor Florida(Golfkust) de beste keuze is.
    Deze conclusie heb ik getrokken na meerdere keren verblijf. Overigens is het niet voor permanent verblijf.
    Nu nog een jong gezin, maar in 1e instantie voor eigen verblijf en verhuur. In de toekomst hopelijk wel meer voor eigen gebruik.
    Reeds ingeschreven bij zeer goede en actieve makelaar in omgeving Estero/ft Meyers. Nu is de dollarkoers niet aantrekkelijk en dit wil ik eerst nog afwachten. Maar als het eenmaal zover is wil ik wel beslagen ten ijs komen. Even een paar vragen.
    Zijn er nog andere gebieden met goede prijs/kwaliteitverhouding aan de golfkust buiten Estero/Frt Meijers/Sanibel?
    Nog gebieden waar ik absoluut niet moet zijn?
    Zijn er nog andere goede websites met handige informatie en zoektips bijvoorbeeld wat de reguliere marges zijn tussen vraag-en transactieprijs?
    Ik hoop dat ik binnen het forum enige antwoorden kan krijgen of anders tips waar ik dit wel kan vinden.
    Laatst gewijzigd door colindavdkaaij; 20-10-14 om 20:59.

  7. Top | #397
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Colinda, dit topic staat al helemaal vol met allerlei tips en wetenswaardigheden, ik neem aan dat je er al wel wat doorheen heb gebladerd. Als je voornemens bent om je aankoop ook te gaan verhuren zal voor welk huis je waar dan ook aangeboden krijgt, je eerste vraag moeten zijn of je er vergunning voor zult krijgen om aan short-term rental te doen. Lang niet overal wordt dat toegestaan namelijk. Geef dat in elk geval aan je makelaar door; dat scheelt waarschijnlijk een heleboel frustraties.

    Voor welke plaatsen wel en welke niet: tja, Florida is zo groot... en zelfs het gebied waar je aan het zoeken bent. Ga in elk geval op je gevoel af voor wat betreft de ligging, de wijk of community waar je terecht komt e.d. en informeer je natuurlijk goed over de bijkomende kosten als homeowners association fees (indien van toepassing). Pas op voor aanbiedingen die te mooi zijn om waar te zijn.

    Ook in dit topic, maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden: maak een begroting. Maak een realistische, maar vooral ook een pessimistische begroting. Ofwel: als de verhuur niet lukt, bijvoorbeeld omdat de bemiddelende partij het er bij laat zitten, heb je dan een blok aan je been dat je bankroet maakt? Rijk ga je hoe dan ook niet worden van je aankoop. Ga ervan uit dat er tot in het meest optimistische scenario geld bij moet. Ofwel: je moet je huis kopen omdat je er een gevoel en een klik mee hebt. Inkomsten kunnen het je dan gemakkelijker maken om de kosten te dragen.

    Als je de kosten kunt dragen dan treed je toe tot het selecte groepje hier op het forum dat een buitenverblijfje overzees bezit - op dit forum inmiddels bekend als de Vereeniging Eigen Huis in Florida (die is niet van mezelf) of the Floridaforum Homeowners Association. De meesten hier hebben de stap genomen op gevoel en ik krijg de indruk dat ze, net als wij, na jaren nog altijd het gevoel hebben de beste beslissing van hun leven gemaakt te hebben.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 22-10-14 om 22:15.

  8. Top | #398
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    's-Gravenzande, Netherlands
    Berichten
    14

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Goedenavond, bedankt voor de reactie. Het klopt dat ik het forum heb bekeken. Daarbij heb ik reeds veel info verkregen via de makelaar van frt meyers real estate die zeer behulpzaam is met (recente) verhuur opbrengsten en overige kosten van de diverse appartementen/condo's. Ik ben mij bewust dat ik er geen cashcow aan zal hebben. Maar met eventueel een benodigde financiering van waarschijnlijk zo'n 50 % van de koopsom probeer ik wel break even te spelen. Daarbij kijk ik naar appartementen tussen 350.000,- en 550.000,- dollar gelegen vlak of nabij de kust die aardig waardevast zijn(dit is overigens de info van diezelfde makelaar) Daarbij hoop ik toch ook stilletjes dat de euro toch weer een keer 1,50 $ gaat. Verder vind ik de omgeving zeer aangenaam en heeft Florida vooral in die regio mijn hart gestolen. Mooie stranden,prettig klimaat en zorgeloze omgeving. Maar ik ken niet de gehele golfkust en zodoende mijn vraag of er nog betere plekken zijn? Al besef ik dat dit een subjectieve vraag is. Komende jaren doordat mijn kinderen nog klein zijn zal ik er nog niet al teveel gebruik van maken en zodoende hoop ik dan met de verhuuropbrengsten breakeven te spelen. Over een jaar of 18 of 20 als de financiering weg is hoop ik er samen met mijn vrouw er meer gebruik van te maken en is de verhuuropbrengst een extraatje. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd? Overigens is Colinda de naam van mijn vrouw en is de schrijver van de berichten haar echtgenoot Robin.

  9. Top | #399
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Een aantal jaren geleden ben ik ook regelmatig aan het rekenen geweest. Al met al kwam ik er achter dat het aankopen van een woning nog niet zo'n probleem is, maar wel de terugkerende vaste lasten p.m. En dan ben ik toentertijd helemaal nog niet uitgegaan van een hypotheek. Verhuren gaat heus wel lukken, maar vergis je niet. Er is gewoon heel veel te huur. Als ik lees dat je voor de helft financiert en dan uitga van 175.000 euro, dan denk ik dat het een zeer zware klus wordt om break even te draaien. Het gaat immers niet om een jaartje! Bovendien is een bezit op grote afstand erg kostbaar maar neemt ook wel veel zorgen met zich mee. Al met al, hoe jammer ik het ook vind, hebben wij besloten om het niet te doen en heb het gevoel dat ik 5 jaar later daar goed aan gedaan heb. Schakel je emoties (is dat mogelijk overigens in Florida) zoveel mogelijk uit en probeer wat je al eerder is geadviseerd ook een slecht scenario door te rekenen. Succes!

    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 30-10-14 om 19:45.

  10. Top | #400
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    214

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Hoi Robin,
    Ook wij zijn bezig geweest het het kopen van een condo in Vero Beach, dat was in 1994, het gebouw heet de Gabbels en staat haast op het strand, (ben er momenteel ook) uitzicht is geweldig en loop vanaf de condo in 1 min.het strand op, wat waren wij blij dat we het toen toch niet gedaan hebben in 1995 een flinke orkaan hier geweest en van het gebouw was niets over natuurlijk ben je verzekerd maar er kwamen toch heel veel kosten bij volgens de eigenaren, iedereen veel bij heeft moeten bij betalen voor de renovatie van het gebouw.
    Verzekering kosten liggen bij gebouwen aan de kunst in Florida voor zo ver ik weet erg hoog met name voor orkaan schade, ook zijn er veel app/condo's waar een minimale verhuur tijd is, in dit gebouw is dat 30 dagen, hou dat in de gaten. Ook zal je een verhuurbureau of iets dergelijks in de arm moeten nemen om alles te controleren na verhuur en de boel schoon laten maken etc etc, ook de kosten voor TV/internet en electra,water ect. zijn terug kerende kosten en je moet heel veel per jaar verhuren om breakeven te spelen en dan hadden wij geen financiering nodig. Wij zijn blijven huren en hebben er geen spijt van als we weggaan is het deur dicht en geen zorgen meer :-), wil je zeker niets tegenmaken maar je wel iets te denken geven, veel succes met jullie beslissing.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •