Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 38 van de 44 EersteEerste ... 283637383940 ... LaatsteLaatste
Resultaten 371 tot 380 van de 431

Onderwerp: Huis kopen in Florida

  1. Top | #371
    Vaste Bezoeker Norbert's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Westland
    Berichten
    62

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Kan iemand mij de voordelen uitleggen van een vakantiehuis kopen vs. een vakantiehuis huren in Florida?
    Met andere woorden; waarom zou ik, zeg 120.000 euro uitgeven als ik de komende 15 jaar voor de helft van dat bedrag daar 6 weken per jaar ook een huis kan huren?

    Ik ga dan trouwens niet uit van verhuur van de woning.
    Laatst gewijzigd door Norbert; 07-05-12 om 16:37.
    Life Is A Beach!
    Florida, California, Utah, Nevada, Arizona

  2. Top | #372
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Ik denk dat dit per persoon verschillend is en ok afhankelijk is van de insteek. In jou geval moet je de afweging maken tussen een eigen plek die je zelf naar je wensen invult of elke keer op zoek moeten naar een huis dat aan al je wensen voldoet.

    Ga je het economisch bekijken dan kan je ook een rekensom maken dat na verkoop van je eigen huis na 15 jaar en met voldoende boekwinst de afgelopen 15 jaar voor niets op vakantie in Florida bent geweest. Dit is wel de meest optimistische visie.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #373
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Buiten de 120.000 komen er in die jaren ook nog de utiliteitskosten (al zullen die bij onbewoond niet torenhoog zijn) en local taxes bij. En een beetje onderhoud (tuin/pool) zal ook niet gratis zijn.

    Bij huren trek je de deur achter je dicht en is het over en sluiten. En dat kan prettig zijn, zeker als je een huis huurt wat aan al jouw wensen voldoet, zoals wij al een tijdje doen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #374
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Norbert Bekijk Berichten
    Kan iemand mij de voordelen uitleggen van een vakantiehuis kopen vs. een vakantiehuis huren in Florida?
    Economisch/financieel gezien? GEEN. Zelfs als je 3x per jaar gaat is het waarschijnlijk nog stukken voordeliger om iets te huren. Ik geloof niet in de beleggingsaspecten, we verhuren niet, dus noch op de korte noch op de lange termijn verwachten we er financieel iets wijzer van te worden.

    Waarom deden we het dan? Om de magie, om het bijzondere gevoel om thuis te komen in die plek die helemaal van jezelf is. Die plek die je kan inrichten naar je eigen smaak. Die plek die al die maanden dat je niet in Florida bent, je kopzorg is. Die plek waar je het hele jaar hevig naar toe verlangt. Die plek waar je een soort verliefdheid voor kreeg die nooit meer overgaat. Die plek waar je altijd over wilt praten al zijn je toehoorders het allang zat. Die plek die je grote trots is. Die plek waar je bloeddruk spontaan met dertig punten daalt. Die plek die zoveel meer dan het huis in Nederland, THUIS is. Die plek waar je de rest van het jaar hevige heimwee naar hebt. Die plek die je hevig de blues kan geven als je terug moet.

    Dat is misschien een heel duur soort geluk maar wij vonden het dat 100% waard. Het voelt nog altijd als de beste beslissing die we ooit genomen hebben.

    BTW Norbert - lang niet gesproken oud-collega!
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 07-05-12 om 21:38.

  5. Top | #375
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    @koenkamphuys
    Wat een prachtig betoog.....ik snap het helemaal. Er zijn ook dingen die je met je hart doet en niet met je hoofd. Wij zijn al dolgelukkig dat we weer 3 weken mogen gaan laat staan er een eigen huis te hebben.

    Enjoy....life can be short!!

  6. Top | #376
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Berichten
    65

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Prachtig betoog,daar sluit ik me bij aan!

  7. Top | #377
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    En je moet zelfs helemaal geen huis hebben in florida om mensen te hebben die het helemaal zat zijn om te horen hoe geweldig het er wel is

  8. Top | #378
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    SH*T... daar hadden we het natuurlijk allereerst om gedaan. :mrgreen:

  9. Top | #379
    Vaste Bezoeker Norbert's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Westland
    Berichten
    62

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Mooi gezegd Koen, wat mij betreft geen vinger tussen te krijgen!

    Tijd niet gesproken inderdaad, wanneer waren wij eigenlijk collega's, 2007?

    Kan me nog heel goed je verhalen en enthousiasme over jullie huis in Florida, toen in aanbouw, herinneren, top dat je er nog steeds zo van geniet!
    (ik herinner me trouwens een t-shirt van jou van de Walmart, iets met de tekst Employee of the month en eronder een poppetje wat op de bank voor de tv zat met een spelcomputer
    Life Is A Beach!
    Florida, California, Utah, Nevada, Arizona

  10. Top | #380
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindy74 Bekijk Berichten
    En je moet zelfs helemaal geen huis hebben in florida om mensen te hebben die het helemaal zat zijn om te horen hoe geweldig het er wel is

    Hahaha inderdaad Cindy, en wij maar proberen uit te leggen waarom we nu WEER gaan. Pppfff ik geef het op, dan moeten ze het zelf maar een keer proberen. :sun:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •