Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 36 van de 44 EersteEerste ... 263435363738 ... LaatsteLaatste
Resultaten 351 tot 360 van de 431

Onderwerp: Huis kopen in Florida

  1. Top | #351
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elstars Bekijk Berichten
    ......of mis ik even iets?........? Toch?
    Ik denk dat dat inderdaad zo is:
    De topic titel.....
    Je hebt het zelf over kopen en een ton $ te besteden, denk je dan aan huur??

    Knaapje

  2. Top | #352
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.028

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Ik zat idd te denken om dan later eventueel voor langere tijd te huren.
    Bijv per jaar een aantal maanden, of zolang als toegestaan is, dan kom je met $100000 toch wel een eindje bedoelde ik.
    Laatst gewijzigd door elstars; 17-01-12 om 16:28.

  3. Top | #353
    Regelmatige Bezoeker nixian's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    26

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Beste allemaal,

    Ik heb de discussie met plezier gevolgd en begrijp alle voors en tegens v.w.b. het huren of kopen. Het is natuurlijk zo, dat als je niets meer te dromen hebt in je leven, wat blijft er dan nog over? Nee, alle gekheid dit onderwerp blijft een heel persoonlijk iets. Wat goed is voor de een, hoeft dat niet te zijn voor de ander. Persoonlijk ben ik ook een Florida gek.
    In het verleden met mijn ex vrouw een tiental malen in Florida geweest, daarna als vrijgezel ook diverse malen en nu in okt/nov met mijn huidige partner.
    Ik werd ook getrokken door alle berichten dat een (eigen) huisje in Florida nu wat makkelijker te verwezenlijken is. Dat is gezien de huidige economische situatie in de US en Florida in het bijzonder, zeker waar. Bij onze laatste trip in Florida heb ik serieus in het gebied, the Treasure Coast, (Port St. Lucie en Martin county) met behulp van een Nederlandse makelaar die daar woont (in Stuart) voor een eigen huis gekeken.

    Deze vrouw is fantastisch, niets was haar teveel en door haar weet ik inmiddels een heleboel over "een huis kopen in Florida". Toch hebben mijn partner en ik besloten om (voorlopig) niets te kopen in Florida. Dit heeft niets met de financiën te maken maar alles met de huidige situatie.

    Mede door mijn partner, zij is vrij sensitief, heb ik mijn "vakantiebril" afgezet en heb ik de huidige situatie in Florida, door haar ogen bekeken. Wij zijn drie weken (m.uv. het noorden) door Florida gecruised. Ik ben geboren en getogen in Nederland en als ik weer terug ben in Nederland, weet ik weer waarom wij dankbaar (zouden) moeten zijn. In ons landje proberen wij toch de boel bij elkaar te houden en zie je bijvoorbeeld in Florida nu bij economische tegenspoed de lelijke kanten van de zogenaamde vrije markteconomie.

    Ik wil, omdat dit een "vakantie" forum is, niet al te serieus uitweiden de zon schijnt "altijd" in Florida, maar je moet er wel tegen kunnen dat je zaken tegen komt, die in de Nederlandse maatschappij niet zou tegen komen of zelfs maar geaccepteerd worden.

    Kort om ik hou nog steeds van de US en Florida in het bijzonder en voor een vakantie van enkele weken kan ik mijn bezwaren best weg stoppen, maar permanent te moeten wonen tussen dicht getimmerde woon- en winkelwijken, kapotte straten en wegen (alsof je in een voormalig oostblok land waant) neen, ik wacht wel op betere tijden.

  4. Top | #354
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    174

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Heel veel mensen zien alleen het leuke van Florida/Usa omdat ze er alleen op vakantie gaan en dus dat gevoel meestal mee terug nemen naar Nederland wat natuurlijk ook niet vreemd is.

    Als je er gaat wonen dan zal dat toch meer naar voren komen hoeveel dingen we wel niet mis gaan/zijn in de US en hoe goed Nederland wel niet is.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 20-01-12 om 11:43. Reden: fqe

  5. Top | #355
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Ik ben geboren en getogen in Nederland en als ik weer terug ben in Nederland, weet ik weer waarom wij dankbaar (zouden) moeten zijn. In ons landje proberen wij toch de boel bij elkaar te houden en zie je bijvoorbeeld in Florida nu bij economische tegenspoed de lelijke kanten van de zogenaamde vrije markteconomie.
    Dit vind ik nu een opmerking waar ik me helemaal in kan vinden. Weliswaar hebben wij nu sinds enkele jaren een eigen villa in Florida waar we ook steeds weer heel graag komen, wij zijn echt niet van plan om permanent naar de VS te verkassen. Ik heb in een vorige baan voor een instantie in Nederland over de hele wereld gezworven om klanten te bezoeken die in diverse buitenlanden wonen en vanuit Nederland hun verzekeringsuitkering betaald krijgen. Binnen en buiten de EU, N-Amerika, Z-Amerika, Caribean, Australië, Nw Zeeland, Azië, kortom heel wat frequent flyer miles. Ik ben echt nog nooit ergens iemand tegen gekomen waar ik mee zou willen ruilen. Ze hebben Nederland allemaal ontvlucht, om wat voor reden dan ook, en vaak hebben ze er heel veel ellende voor terug gekregen. Zo heb ik ook de zelfkant van de VS-maatschappij kunnen zien en dat is een schril contrast met Nederland. De VS is een fantastich land met heel veel kansen en je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen succes. Maar het is ook een keihard land bij tegenspoed. Onze achterbuurman in Florida (een redelijk succesvol zakenman uit Up State New York) heeft zijn huis moeten verkopen omdat hij een dure ziekenhuisoperatie van driekwart miljoen dollar niet kon betalen. Zijn business liep terug omdat hij ziek was en alles met als gevolg dat hij de hypotheek niet langer kon opbrengen en de bank het huis heeft verkocht. Dat soort voorbeelden zijn er veel. Wij hebben in Nederland altijd een vangnet, in de VS sta je er echt alleen voor. Eigenlijk onbegrijpelijk dat er daar zoveel weerstand is tegen de nieuwe zorgwet. Laten we inderdaad koesteren wat we in Nederland hebben. Probeer als je, net als wij een huis wilt kopen in Florida, de roze vakantriebril af te zetten. Alleen dan kun je een afgewogen keuze maken of het de investering waard is.
    Laat onverlet dat je, als je die afgewogen keuze kunt maken, er wel iets fantastisch voor terug krijgt. Wij hebben nog geen dag spijt gehad, komen minimaal drie keer per jaar in de VS en ervaren de rust, ruimte en het klimaat altijd weer als onze 2e thuis om de accu op te laden.

  6. Top | #356
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.531

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jastsali Bekijk Berichten
    ..... Wij hebben nog geen dag spijt gehad, komen minimaal drie keer per jaar in de VS en ervaren de rust, ruimte en het klimaat altijd weer als onze 2e thuis om de accu op te laden.
    Dat is ook precies de reden dat je een vakantiehuis koopt, ongeacht waar het huis dan ook is.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  7. Top | #357
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jastsali Bekijk Berichten
    Ze hebben Nederland allemaal ontvlucht, om wat voor reden dan ook, en vaak hebben ze er heel veel ellende voor terug gekregen.
    Dat hebben wij, gelukkig, niet. Ik moet wel zeggen dat we niet zijn geëmigreerd voor een betere welvaart maar voor ons welzijn.
    Financieel hadden we het in NL beter. We komen hier echter niks tekort en kunnen toch eens per 2 jaar heerlijk naar de VS. We wonen hier wel in een economisch sterk departement.
    We gaan zelden terug naar NL. De laatste keer was een jaar geleden en we schrokken echt over hoe Sittard en "ons" dorp (bij Sittard) eruit zagen. Vreselijk verlopen en heel veel dichtgetimmerd. Wijken die ze voor onze verhuizing (aug. 2004) al aan het renoveren waren en nog steeds niks waren opgeschoten, ontzettend veel verkeer en ontzettend slechte lucht (heb daar continu hoofdpijn).

    Nu is hier in Frankrijk héél veel héél goed geregeld dus wat dat betreft is het niet te vergelijken met een land als de VS.
    Ziekenzorg is hier ontzettend goed (en goedkoop) en onderwijs is hier ook goed (en gratis). Hier hoef je de boel niet te verkopen als je een ziekenhuisnota niet kunt betalen.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #358
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trails Bekijk Berichten
    Dat hebben wij, gelukkig, niet. Ik moet wel zeggen dat we niet zijn geëmigreerd voor een betere welvaart maar voor ons welzijn.
    Misschien gaan we een beetje off topic. Gelukkig zijn er uitzonderingen die het allemaal wel hebben gered en gevonden hebben wat ze zochten en er goed kunnen leven. Van hen kan ik me goed voorstellen dat een terugkeer naar Nederland geen optie is. Ik heb heel veel mensen bezocht die om medische redenenen een ander land hebben opgezocht, vaak vanwege het betere klimaat en de rust. Helaas komen veel mensen er te laat achter dat ze, zonder de taal goed te beheersen en zonder zich echt in het land, gewoonten, cultuur, wet- en regelgeving etc te hebben verdiept, ver van familie en vrienden, in een avontuur hebben gestort dat eerder slecht voor ze is dan goed. Zo ook in de VS. Ik heb daar mensen bezocht die in diepe ellende zaten en op blote voeten terug zouden willen naar Nederland maar zelfs voor de terugreis het geld niet hebben. Er is in de VS dan niemand die een helpende hand toesteekt.
    Om weer terug te keren bij dit topic en ieders dromen niet te verstoren: Permanent verhuizen naar de VS is voor ons geen optie, maar er heerlijk een paar keer per jaar vertoeven in ons eigen huis en over een aantal jaren daar overwinteren, dat is geen slecht vooruitzicht toch....:grin:

  9. Top | #359
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Dat ligt bij ons ook in de planning. Als we tzt een bepaalde leeftijd hebben behaald gaan we ook lekker de winter overbruggen in Florida. Maar lekker gehuurd.

    @Jastsali:
    mooie villa heb je daar in Florida!!! Ziet er echt schitterend uit!!!
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  10. Top | #360
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trails Bekijk Berichten
    @Jastsali:
    mooie villa heb je daar in Florida!!! Ziet er echt schitterend uit!!!
    Thanks. Met jullie camping is ook niets mis mee.=D>



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •