Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 33 van de 44 EersteEerste ... 23313233343543 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 330 van de 431

Onderwerp: Huis kopen in Florida

  1. Top | #321
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    .......en een uitschakelaar als de deur langer dan 2 minuten open blijft staan o.i.d.?


    Bijv. in het Hilton Daytona Beach. Hier schakelde airco uit als je de schuifwand openzette.

    Knaapje

  2. Top | #322
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Wij verblijven enkel in de wintermaanden in ons huis te Kissimmee en hebben verleden jaar een humidity meter laten plaatsen op ons airco systeem speciaal voor de zomermaanden, het elektra verbruik is beduidend minder, de aanschaf/plaatsingskosten waren $ 280, nu slaat de airco aan als de vochtigheid te hoog wordt in ons huis.

    Groetjes Henke.

  3. Top | #323
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1250 Bekijk Berichten
    Is het niet het verstandigst om je zwembad op Gas te verwarmen (ivm prijs voor Gas) en de Airco op de elektriciteit, maar dan wel met goede isolatie.
    Daar wringt in de VS de schoen. De huizen worden hier gemaakt van waaibomenhout en de isolatie is op zijn best matig te noemen. In Nederland kan ik de thermostaat gerust een uur voordat ik naar bed ga terugdraaien. De warmte blijft dan nog geruime tijd in het huis hangen. Hier in de VS is de warmte binnen 15 minuten weg. Wij verwarmen overigens het zwembad op gas, maar de waterpompen werken wel gewoon op stroom. Door gebruik te maken van timers kun je echter het verbruik hiervan goed reguleren.

  4. Top | #324
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    113

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    De meeste communities hebben niet eens gas...
    Raar dat gasleidingen zo slecht zijn aangelegd in Florida.

    Als je verhuurt dan laten veel mensen vaak (per ongeluk) de deur openstaan. Je zou een systeem kunnen maken dat na 2 minuten de airco uitgaat en dat na 30 minuten er een alarm afgaat o.i.d.Dan doen de mensen echt wel de deur dicht hoor ;-).
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-11 om 20:28. Reden: fqe

  5. Top | #325
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Nog een domme vraag ik neem aan dat de huizen in florida niet zo lang meegaan als hier in belgie .

  6. Top | #326
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Amerikanen leven in een wegwerpcultuur. Het is dan ook niet vreemd dat ze ook hun huizen minder duurzaam bouwen. Op zich hoeft dat niets te betekenen. Zolang je bereid bent om onderhoud aan het huis te plegen blijft het gewoon in stand.

  7. Top | #327
    Regelmatige Bezoeker nixian's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    26

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Beste forum gebruikers. Ik heb mij afgelopen avond voorgesteld en heb daarbij eveneens kenbaar gemaakt, dat ik evt interesse heb in het kopen van een "huisje" in Florida. Daar op heb ik vervolgens twee reacties mogen ontvangen, te weten van de moderator Njit en een homeowner, Koen Kamphuys. Naar aanleidng van hun advies, heb ik alle 33 aanwezige pagina's met dit topic doorgelezen. Koen ik heb bijzonder genoten van jouw bouw avonturen, leuke foto's en een informatief, leuk en leerzaam relaas. Van alles wat ik gelezen heb de afgelopen 33 pagina's zijn, mij wel een paar dingen duidelijk geworden. Ondanks dat, zijn er toch weer andere vragen bij mij opgekomen. Een voorbeeldje: als de prijzen van property dalen, hoe kan het dan dat de propertytaxes (soms) zo hoog zijn? Dit is een vraag(je) maar zo heb ik er nog vele. Ik voel mij zeer verwant met een van de schrijvers (JATSALI), die schreef dat je voordat je in Florida überhaupt iets koopt je zeer goed moet voorbereiden en de tijd moet nemen (in zijn geval liet hij er jaren en vele Florida bezoekjes over heen gaan). Ik wil graag alle informatie (die voor handen is) als een spons opzuigen. Misschien een stomme vraag, bestaat er zo iets als: "Alles wat je moet weten bij het kopen van realestate in Florida" of is goede raad "duur" en moet je in vele gevallen het wiel zelf uitvinden. Ik weet bijvoorbeeld wat ik zelf wil, maar weet niet of dit realistisch is. Sinds mijn eerste bezoek aan Florida in 1998, had ik al dagdromerijtjes om mijn "oude"dag in Florida te slijten. Mijn toenmalige vrouw hield mij toen met twee benen stevig op aarde. Heb dat dus eigenlijk toen laten varen, maar mijn huidige partner is ook een beetje zoals ik, ook lekker dromen dus(maar wel realistisch). Nu met de huidige prijzen van huizen lijkt de droom ineens een stuk dichterbij te komen. Waar ik dus eigenlijk op zoek naar ben is een condo of townhouse, om daar tot aan mijn pensioen diverse malen per jaar van te genieten en daarna in de winters de "snowbird"uit te hangen.
    Waar kan ik in Florida of Nederland terecht om eerlijke informatie te verkrijgen, zonder me af te moeten vragen of ik te maken heb met verkooppraatjes. Ik realiseer me heel goed dat als je met een makelaar in zee gaat, veel zoal niet alles met vertrouwen te maken heeft. Zijn er op het forum mensen die goede ervaringen hebben met dit soort bedrijven/mensen. Mijn vriendin en ik zijn voornemens eind oktober begin november naar Florida af te reizen en een groot gedeelte van onze tijd toch te besteden in het zoeken naar en het leggen van contacten, om misschien onze droom dichterbij te brengen.
    Op voorhand alreeds bedankt voor alle reakties!!
    Laatst gewijzigd door nixian; 17-06-11 om 04:39.

  8. Top | #328
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Allereerst: MAAK EEN BEGROTING. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen hier. Hoeveel moet je lenen om het huis te financieren en wat gaat dat per maand kosten. Je krijgt geen belastingaftrek op je rente. Ga je hier financieren of daar? Ik heb mijn Nederlandse huis beleend (dat was allang afbetaald) maar de meesten hebben een schuld op hun huis hier voor ze beginnen.
    Orienteer je goed op de property taxes en homowners association fees. Beiden verschillen enorm van plek tot plek. Dat de property tax niet naar beneden is gegaan ondanks de waardedalingen is logisch: de gemeenschapsgelden moeten toch binnenkomen, dus wordt of de belasting omhoog gedaan, of de indexering uitgesteld. Hoewel het ook kan als in onze county, waar elk jaar het bedrag dat ik aan de belastingontvanger mag overmaken, lager wordt. Vraag me niet waar de county van "leeft".
    Kosten van onderhoud, "home improvement", tuinonderhoud en het maaien van het gazonnetje als je zelf er niet bent.
    Bedenk dat ook andere kosten doorlopen, zij het op een laag pitje als je weg bent: energie, telefoon, water, kabelmaatschappij (heb ik niet, heb een antenne op mijn dak)
    Wil je verhuren, wees dan realistisch over de inkomsten en vergeet ook daar de kosten niet.
    Calculeer tenslotte in dat je heel wat vaker naar Florida gaat dan vroeger. Inclusief autohuur, of je moet een auto daar neerzetten, maar dan moet je nog steeds ervoor zorgen dat je op je plekkie komt.
    Als er dan een bedrag staat dat je gemakkelijk kunt ophoesten, dan pas kun je het doen. Als het net uit kan: niet doen.
    Je zegt trouwens: een condo of townhouse. Al enig idee waar?
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 17-06-11 om 07:26.

  9. Top | #329
    Regelmatige Bezoeker nixian's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    26

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Beste Koen,
    Bedankt voor je reactie. In antwoord op je vraag: ik heb wat eigen geld en zal moeten onderzoeken (als ik iets leuks vind) of dat van uit Nederland te financieren is. Afgelopen maand had ik al een gesprek met een financieel adviseur van mijn huisbank. Na dat gesprek zijn me toch wel een paar dingen duidelijker geworden. Bijvoorbeeld, (in mijn geval) een extra hypotheek op mijn huis hier nemen, was "out of the question" . Alhoewel ik ruim € 60.000 eigen geld in mijn huis had gestopt, 4 jaar geleden. Maar het was wel mogelijk om zo'n 30 a 40.000 middels een lening te verkrijgen? Het hoe en waarom ontgaat mij een beetje. Is het dan zo dat de hypotheken markt in Nederland dichtgetimmerd wordt met allerhande strenge eisen, maar op basis van je inkomen, gewoon een X bedrag kan lenen? Verhuren denk ik eigenlijk niet aan. Ik wil net zoals jij, iets voor mijzelf en mijn meisje hebben. Wat natuurlijk niet wil zeggen, dat anderen er geen gebruik van zouden mogen maken. Ik heb tenslotte nog ruim 15 jaar te gaan voordat ik met pensioen ga (zeker als ik spaargeld in een huis stop) Wat je zoal verder benoemt, had ik zelf ook al bedacht. Als ik iets koop, dan zal het in een comunity moeten zijn, waarbij (middels betaling van een HOA) al deze zaken geregeld zijn. Afgelopen maart was ik op de secondhome beurs in Utrecht, daar heb ik een (Nederlandse) dame leren kennen, die voor een makelaar werkt in Stuart (Martin County). Sindsdien staan wij in contact en stuurt zij me elke dag de nieuwe listings en pricechanges, van uit haar werkgebied. Het gebied op zich zelf ken ik eigenlijk niet, reed er vroeger altijd voorbij omdat ik dacht dat het niet de moeite waard was. Zij tracht mij van het tegendeel te overtuigen. Zij zal in juli naar Nederland komen en ik zal dan een afspraak hebben waarbij ik al mijn vragen en andere zaken bij haar neer kan leggen. Vervolgens zal ik dan in okt/nov naar Florida afreizen om zelf "rond" te gaan kijken.
    Ik zal vermoedelijk in 15 dagen heel veel kilometers gaan maken omdat ik zeker ook mijn licht wil opsteken aan de Gulfcoast. In al die keren, dat ik in het verleden daar geweest ben, had ik daar altijd het sterkst het verlangen van, " als ik hier toch eens een huisje had, zo aan het water, met een bootje erbij, wat zou het leven toch prachtig kunnen zijn". Sorry, liet mij even gaan. In ieder geval ben ik realist genoeg, zoals jij zegt: als niet kan, dan niet doen. Daar heb je volkomen gelijk in. Aan de andere kant heb ik zo iets van, als je nu niet zorgvuldig onderzoekt of het kan (gunstige $/€ i.c.m de huidige lage prijzen) dan zal ik het waarschijnlijk in de toekomst zeker niet meer doen als alles weer duurder gaat worden. Om kort te gaan een droom mag wat kosten maar moet geen nachtmerrie worden. Via deze weg, wil ik trouwens de forumleden vragen of zij kennis hebben aan (Nederlands talige) makelaars die hun werkterrein hebben aan de Gulfcoast. Het gebied tussen Tampa/Cape Coral/Ft. Meyers(beach) of mij kunnen helpen met wat websites of zoek suggesties.
    Bij voorbaat dank.
    Laatst gewijzigd door nixian; 17-06-11 om 19:08.

  10. Top | #330
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Ik vindt het nog steeds grappig dat men op de fora vaak over een "huisje" spreekt en dan
    Te bedenken dat de gemiddelde (vakantie)woning meestal groter is dan 200m2

    nu ontopic :

    Wij verblijven op dit moment op Encantada in Kissimmee in een townhome,s en er staan er hier veel te koop cq leeg dus misschien een goede tip voor je zoeklijstje...

    2 3-bedroom townhomes naast ons staan leeg, liggen ideaal op de zon, dus...
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •