Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 42 van de 44 EersteEerste ... 324041424344 LaatsteLaatste
Resultaten 411 tot 420 van de 431

Onderwerp: Huis kopen in Florida

  1. Top | #411
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Goh, wat een tijdverdrijf op een koude dag.
    Heb gewoon dit hele draadje van blz. 1 nog eens terug gelezen.
    Er zijn toch wel veel mensen die overwegen een huis of Condo in Florida te kopen.
    En dan de heel veel haken en ogen.

    Iets wil ik toch in overweging meegeven.
    En dan denk ik dat dit heel gunstig kan zijn voor mensen die niet willen huren maar toch wel redelijk vaak in Florida willen komen.
    En misschien ook voor mensen die min of meer richting pensioen raken.

    Koop een Mobile Home.
    Daar heb ik ervaringen mee.
    En wat zou daar op tegen zijn.
    er zijn heel veel Mobile Home parken in Florida die zeer betaalbaar en veilig zijn.
    De kosten staan niet in verhouding met de kosten van een huis of Condo.
    Terwijl ook op die parken veel mensen permanent wonen.
    Dat zijn dan vaak gepensioneerde mensen die hun hebben en houwen verkocht hebben in het noorden van het land en nu permanent in Florida wonen.

    Zelf wonen mijn vrouw en ik hier nu zes maanden per jaar.
    Natuurlijk min een paar dagen want langer mag niet van de USA goverment.
    Dat doen wij nu voor het vierde jaar.
    Of moet ik seizoen zeggen?
    Maar wij vinden dit systeem schitterend.
    Hier zes maanden verblijven in een mobile home is zeer te doen.
    Zelfs zo prettig dat ik, en dat is mijn persoonlijke mening, hier full time heen zou gaan als ik een Amerikaan was en in het noorden zou wonen.

    Het hebben van een "eigen" huis vinden we wel heel erg prettig.
    We hechten daar enorm aan.
    Onze eigen spullen en alles laten we hier zodat we heen en weer vliegen met een klein koffertje als handbagage.
    En iedere keer komen we terug in ons eigen huis.
    Natuurlijk hebben wij ook allerlei wensen.
    En die vervullen we dan om ieder jaar iets aan ons huisje te doen.
    Geeft heel veel genoegdoening.

    Voor mensen die het verhaal over de aankoop willen volgen die verwijs ik naar het volgende draadje.

    Hier

    Mochten er mensen zijn die naar aanleiding van dit berichtje vragen hebben ben ik altijd bereid mee te denken en constructief tips te geven.

  2. Top | #412

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Beste Frans,

    Met (heel) veel plezier en met enige jaloezie ( ;-) ) volg ik jouw avonturen in Florida. Fantastisch wat jij/jullie hebben gerealiseerd, als Florida-verslaafde (en bijna gepensioneerd :-) ) geniet ik van jouw verslagen en videoreportages. Ga toch eens met mijn echtgenote in overleg of dit ook niet iets voor ons is ;-) Misschien kom ik dan wel op de (PB) lijn. In ieder geval veel plezier met jullie woning en verblijf in Florida!

  3. Top | #413
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    @Geer, je bent van harte welkom voor info.
    Ik ben zeker bereid je daarmee van dienst te zijn.
    En ik kan me voorstellen dat je dat liever via een PB doet.
    Dan doen er namelijk meer.

  4. Top | #414
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    In dit topic staat van alles over kosten, o.a. de hoge kosten die de homeowners association rekenen voor hun diensten. In sommige gated communities kan dat oplopen tot honderden dollars per maand.

    Dat kan ook anders. Vandaag viel de rekening voor het jaar 2018 op mijn Nederlandse deurmat, voor mijn buitenverblijfje in Sebring. De lieve somma van... 40 dollar. Per jaar, he. In de begeleidende brief stond trots dat de kosten al acht jaar niet zijn gestegen.

    5% van mijn fee gaat op aan de postzegel om de brief naar Nederland te sturen.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 19-01-18 om 20:08.

  5. Top | #415
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2018
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    4

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Maar Koen, de HOA fee is iets anders dan de property tax of lot rent.
    Wij betalen bijvoorbeeld geen property tax, omdat we een MOBILE home hebben. Wij betalen voor het huisje net zoveel tax als voor de auto. Het is nl een mobile home.
    Wij betalen ook HOA lidmaatschap, nl 10 dollar per jaar.
    Maar de lot rent van 400 dollar per MAAND is wel veel. Dat komt omdat wij de grond niet in bezit hebben.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-01-18 om 14:40. Reden: q-

  6. Top | #416
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Klopt, dat is dus je erfpacht.

    In dit topic is veel geschreven over homeowners association fees voor mensen die een villa in een gated community hebben. Ik bedoel dus niet jullie.

  7. Top | #417
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Zijn er nog meer nederlandse bedrijven hier of in omgeving Orlando die voor je bemiddelen bij de mogelijke aankoop van een villa?

    Wij denken er heel erg over na om een villa te kopen in de buurt van Orlando, en zijn zelfs al hard aan het zoeken.
    Nu weet ik dat er op het forum wel wat huiseigenaren zijn en hoop dat ze ons een beetje op weg kunnen helpen met informatie over hoe zij dit hebben aangepakt
    met name hoe te beginnen, we wonen gewoon in Nederland en zien uiteraard op verschillende sites de woningen staan.


    We zien dat er wel wat bij komt kijken dus ik hoop dat jullie ons een beetje op weg kunnen helpen.
    Laatst gewijzigd door sunnyrojo; 17-04-19 om 09:00.

  8. Top | #418
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Wil je een villa alleen voor eigen gebruik of wil je 'm ook gaan verhuren.
    Als je de villa ook voor vakantie verhuur wil gebruiken moet hij in een gebied staan waar short term rental is toegestaan. Dat mag nl niet overal.

  9. Top | #419
    Stamgast arno's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    wormerveer+davenport
    Berichten
    151

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    sunnyrojo als je echt interesse hebt in de aankoop van een villa in de Orlando regio kan ik je in contact brengen met 2 nederlandse makelaars daar. ook met een nederlandse management compangie voor als je ook wil verhuren .

  10. Top | #420

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    Wij komen al sinds 1996 in Amerika, voornamelijk in Florida. Het is voor ons daar echt thuiskomen. Het verlangen groeide om een eigen woning in Florida te hebben en door de jaren heen hebben we via internet de nodige woningen bekeken om een idee te krijgen wat de mogelijkheden zijn.
    Ook probeerden we informatie te vinden over betrouwbare makelaars in de omgeving van Orlando.
    Begin 2020 hebben we de stap gezet en contact gezocht met Michiel Groenendijk van Florida Solutions.
    Wij zijn van nature geen personen die veel risico nemen en wilden verkennen of er voor ons opties waren in het kopen van een vakantiewoning in de omgeving van Orlando.
    Michiel heeft ruim de tijd genomen om de vele vragen die wij hadden te beantwoorden. Florida Solutions kan de aankoop van een woning begeleiden, maar kan ook veel zorg uit handen nemen voor het proces erna. Ons idee was namelijk om de woning te verhuren gedurende de tijd dat wij in Nederland zijn.
    In eerste instantie was het idee om een vakantiewoning aan te schaffen voor de korte termijnverhuur om er zelf ook gebruik van te kunnen maken. Wij gaan bijna ieder jaar in het voor- en naseizoen naar Florida. Het idee was om in september, wanneer wij daar zelf zouden zijn, verschillende woningen te bekijken. Helaas werden de grenzen gesloten door de coronacrisis en kon dit niet doorgaan.
    Wij zijn blijven zoeken naar huizen op internet, via twee sites die Michiel had aangeraden: Realtor en Zillow. Daar is heel veel informatie op te vinden over de aangeboden huizen.
    Gedurende het proces hebben we regelmatig contact gehad via WhatsApp met Michiel. Hij geeft nooit het gevoel dat het ongelegen komt. Vragen die wij hadden, werden binnen een paar uur, maar eigenlijk altijd dezelfde dag beantwoord. Dit geeft heel veel vertrouwen.
    Omdat wij de woning via Florida Solutions wilden verhuren, hadden we ook een gezamenlijk belang dat de uiteindelijk gekozen woning van goede kwaliteit zou zijn. Zij zitten immers ook niet op ellende met klagende huurders te wachten.
    Gaandeweg het proces werd het voor ons duidelijk, ook door de adviezen van Michiel, dat het voor ons beter zou zijn om een woning te kopen die wij in de toekomst langere tijd kunnen bewonen, maar de eerste jaren kunnen verhuren voor permanente bewoning. De eisen die wij aan de woning stelden, werden zo steeds duidelijker. Het is echt belangrijk om te bepalen of de woning verhuurd moet kunnen worden en of dat voor korte of lange termijn moet zijn. Daarmee wordt ook de mogelijke gebiedskeuze van waar de woning gekocht zou kunnen worden duidelijker.
    Wij kozen voor een groeigemeente Poinciana, niet al te ver van Orlando, met voldoende slaapkamers voor een jong gezin. Het huis is nog maar tien jaar oud en nauwelijks gebruikt door de vorige eigenaren, omdat zij het alleen voor eigen vakanties hadden.
    De begeleiding van iemand die je voor 100% kunt vertrouwen in zo’n dure aankoop op grote afstand is bijzonder belangrijk. Michiel en zijn vrouw hebben zichzelf meer dan bewezen. Zij zijn zeer precies in het nakomen van hun afspraken.
    Vervolgens wilden wij de woning verhuren. Florida Solutions heeft zo’n uitgebreid netwerk en mogelijkheden, dat de woning al na twee weken!!! al verhuurd was.
    Florida Solutions treedt nu voor ons op als property manager. De verwarming was vorige maand (januari kan in Florida koel zijn) defect geraakt, maar nog dezelfde dag heeft Michiel voor oplossingen gezorgd voor een vlotte reparatie, zodat onze huurders niet in de kou gezet werden.
    Wij zouden iedereen die interesse heeft in het aankopen van onroerend goed in Florida, aanraden om met Florida Solutions contact op te nemen.
    Voor de goede orde, wij zijn heel enthousiast over wat Florida Solutions voor ons heeft gedaan en doet, maar dit stukje hebben wij op eigen initiatief geschreven om anderen te helpen in hun keuze bij het vinden van een betrouwbare makelaar in Florida. Natuurlijk zijn er daar meerdere (Nederlandse) betrouwbare makelaars. Het is toch heel belangrijk om kennis te hebben van specifieke zaken waarmee je te maken kunt krijgen bij de aanschaf van een woning in Florida. Denk alleen al aan wat termieten en klimatologische omstandigheden met een huis daar kunnen doen.
    Wij bevelen Florida Solutions van harte aan. Mocht u meer informatie willen, neem gerust contact met ons op.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •