Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 44 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 431

Onderwerp: Huis kopen in Florida

  1. Top | #11
    Stamgast
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard

    Hoi iedereen,

    Hartelijk dank aan alleen voor jullie reacties! We hebben contact opgenomen met Leante en ValkUSA, binnenkort een afspraak.

    Waar we dus aan twijfelen, vriendin en ik zijn, denk ik, relatief jong nog.
    Als ik hier en daar lees van anderen die huizen kopen, zijn die meestal wat ouder, Zoals ook Danny die eerder reageerde, voor zijn moeder, zij zal ook niet de jongste zijn, no affence!

    Dus of het wel mogelijk is op onze leeftijd, (23 & 27) we hebben allebei een goede baan, met een niet verkeerd salaris, maar alleen niet echt veel spaargeld...
    Mag ik vragen wat jouw leeftijd is RMB?

    Nogmaals hartelijk dan allen!! Meer advies is altijd welkom!!!

    groetjes Harold

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    51

    Standaard Huis kopen in Florida

    Mijn leeftijd is 34 en die van mijn vrouw 31, je hoeft dus niet persee heel oud te zijn om een tweede huis te kopen. In Florida kun je volgens mij je huis tot 70 % financieren. De dollar koers is nu heel gunstig zodat je geld in de US meer waard is. Naar je salaris of dergelijk word niet gevraagd,ook niet of je meerdere hypotheken hebt. Je moet voor jezelf op een rijtje zetten wat kost het huis per maand en wat levert het per maand op. Als je een lage hypotheek neemt hou je er geld aan over als je een hogere hypotheek neemt moet je proberen om de kosten even hoog te houden als de inkomsten. Bij Leante kunnen ze dit voor je berekenen(vd Valk was hierover minder duidelijk,vond ik)

    Dat je niet binnen een uurtje terplaatse bent klopt helemaal, echter als je een huis in b.v. spanje koopt ben je dat ook niet en zit je minimaal een uurtje of 12-13 in de auto. Je moet ook een beetje gek zijn van Amerika als je dat niet bent moet je er ook niet aan beginnen

    De foto's heb ik op cd staan dus ik denk dat ik ze dan ook niet kan plaatsen. Het is me tenminste niet gelukt

  3. Top | #13
    Stamgast
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard

    Dus als ik het goed begrijp kun je dus in FL gewoon een hypotheek aanvragen, zonder dat ze vragen naar je financiele achtergrond en salaris??

    Kun je misschien ongeveer vertellen aan welke eisen je dan wel moet voldoen om in aanmerking te komen voor een eventuele hypotheek?\

    Ik neem dat Leante of VDValk mij daarin kan begeleiden?
    Groetjes Harold


    Wel grappig, je komt bijna nooit mensen tegen die uit Deurne komen, ik ben er geboren!

  4. Top | #14
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Hé Harold,

    Mijn moeder is inderdaad niet meer de jongste (=62) maar dat maakt op zich niet uit. Ik denk er zelf ook over om een woning daar te kopen en ik ben 27. Van der Valk wilde ons wel begeleiden met een hypotheek maar dat was in het geval van mijn moeder niet noodzakelijk (voor mij ligt dat natuurlijk iets anders.....zucht).

    Wat RMB zegt is natuurlijk wel heel erg belangrijk. Je moet wel heel erg Amerika minded zijn om een huis daar te kopen (ik denk dat de strekking is: bezint eer ghij begint).

    Even kijkende naar mijn eigen situatie: Ik heb wel wat spaargeld maar niet voldoende om een dergelijke woning in zijn geheel te financieren. Uit navraag bleek dat de rente in de US hoger ligt dan bij ons (zeker voor niet ingezetenen). Daarom heb ik bij mijn bank navraag gedaan voor een hypotheek. Zij hebben mij aangeraden om een hypotheek te nemen in dollars.

    Het werkt eigenlijk vrij simpel. Nadat er gekeken is of je voldoende kredietwaardig bent e.d. kies je een moment uit waarop jij de beschikking wilt hebben over je hypotheek (zeker gezien de koers van de dollar op dit moment is dit heel gunstig).

    Je legt de hypotheek vast zoals je dat voor je normale eerste woning ook zou doen (via de notaris e.d.) en je hebt de beschikking over de gelden. Met dien verstande dat het niet wordt gestort naar de hypotheekverstrekker van de tegenpartij maar naar een door jou geopende dollarrekening. Vervolgens stort je het bedrag naar de US voor de overdracht van de woning en los je hier in NL af in euro's.

    De waarde van de woning komt in box 3 terecht als tweede woning en de hypotheek daarop kun je weer in mindering brengen op dit vermogen. Als je het goed uitrekent komt je per saldo bijna op nul uit (in iedergeval beneden de grens van het heffingsvrije vermogen). Let wel, de rente die je moet betalen over de lening kun je niet in aftrek brengen.

    Voor wat betreft de hypotheek kun je misschien hier in Nederland dus ook goed shoppen. Loop gewoon even bij je bank binnen. Als jullie voldoende inkomen gezamenlijk hebben zullen ze daar echt niet al te moeilijk over doen. Mocht je al een koopwoning hebben met een hypotheek hier in NL en je hebt overwaarde op je woning wordt de stap voor de bank alleen maar eenvoudiger.

    Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel.

    Groetjes,
    Danny :lol:

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    51

    Standaard

    In Florida kun je inderdaad gewoon een hypotheek aanvragen en deze krijg je ook, als je tenminste geen strafblad hebt(mensen uit Deurne hebben dit meestal niet !!) Ze vragen niet naar je salaris, of je meerdere hypotheken hebt wel vragen ze naar de waarde van je huis, maar controleren dit nergens. Ze hebben immers je huis als onderpand en de kontante waarde die je er zelf instopt. Ook weet de bank dat de huizen in florida snel in waarde stijgen en ze lopen dus geen of weinig risico.Ik vind een hypotheek aanvragen in florida makkelijker als een autoverzekering hier in Nederland afsluiten.
    Het verhaal van Danny, dat de rente in de US hoger is dan in Nederland, maar als je een hypotheek in de US hebt kunje hem in de US aftrekken van je inkomsten van je huis. In Feiten is hij dan wel aftrekbaar. Als je een hypotheek in Nederland neemt kan dit volgens mij niet. Het box 3 verhaal blijft met een hypotheek in de US ook gelijk. Verder is er een verdrag tussen de US en nederland mbt dubbele inkomsten belasting

  6. Top | #16
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Diksland
    Berichten
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RMB
    In Florida kun je inderdaad gewoon een hypotheek aanvragen en deze krijg je ook, als je tenminste geen strafblad hebt(mensen uit Deurne hebben dit meestal niet !!) Ze vragen niet naar je salaris, of je meerdere hypotheken hebt wel vragen ze naar de waarde van je huis, maar controleren dit nergens. Ze hebben immers je huis als onderpand en de kontante waarde die je er zelf instopt.
    Maar dat is wel 40% van je zelf die je er in moet stoppen

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    51

    Standaard Huis kopen in Florida

    Cees, volgens mij kan het al vanaf 30 % , maar ik denk om break even te spelen( de huuropbrengsten dekken de kosten) moet je niet meer dan 50 % financieren. Je kunt het ook zo bekijken: je investeerd een bedrag in je huis, waar je kosteloos in kunt. Je vakantiekosten bestaan hoofdzakelijk uit een vliegticket en een huurauto. Na verloop van tijd stijgt je huis in waarde en heb je rendement op je geinvesteerde geld.Dit kun je nemen door je huis te verkopen of in je huis laten en het huis in waarde te laten stijgen

    Het is zelfs mogelijk om bij bep. bedrijven een verhuurgarantie te krijgen, dwz ze garanderen je een aantal weken huur per jaar. Zo ben je zeker van je inkomsten. Ik wil alleen waarschuwen er is een bedrijf dat je eerst $5000,- laat betalen en geven je dan de verhuurgarantie. Volgens iemand die florida woont en ik daar heb leren kennen zitten er nogal wat addertjes onder het gras, en hij raadde mij dit af!!

  8. Top | #18
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Diksland
    Berichten
    10

    Standaard Re: Huis kopen in Florida

    De verhuur bregt toch lang niet je kosten op dat weet je toch wel denk ik.

    Ik kan kan dat dan heb je echt niets meer over je eigen huis tezeggen
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-05-08 om 02:55. Reden: full quote eruit

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    51

    Standaard Huis kopen in Florida

    Ik kan natuurlijk niet in iemand anders zijn portomonee kijken,maar bij ons dekt de verhuur de kosten. En dat je niets meer over je huis te zeggen hebt is flauwekul, je huis is het gehele jaar beschikbaar voor verhuur. Als je er zelf in wil geef je dit aan het management buro door. Stel je huis is bezet dan worden de huurders die in je huis zouden zitten naar een ander huis over geplaatst. Als je in het hoogseizoen in je huis wil moet je dit wel eerder door geven dan in het laagseizoen.

    Het is natuurlijk wel waar dat als je het hele jaar zelf in je huis zit de huur opbrengsten de kosten niet dekken!!

    Maar zoals ik al schreef ik kan aleen voor mezelf praten en weet niet hoe de situatie bij iemand anders is. Toen wij 2,5 jaar geleden hier mee bezig waren was er niemand die onafhankelijk advies kon geven. Ik hoop dat degene die van plan is om een huis te kopen iets met onze ervaringen kan doen en er zijn voordeel mee haalt !! Als Cees zijn ervaringen anders zijn is hij vrij om dit te laten weten op het forum

  10. Top | #20
    Stamgast
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard

    Beste RMB en Cees,

    Ik stel de meningen van iedereen die enige ervaring/kennis op dit gebied heeft erg op prijs, zoals RMB zegt, dat hij 2.5 jaar geleden niemand had om goed objectief advies te kunnen krijgen. juist daarom stel ik het op prijs! Dat is voor iedereen fantastisch dan men zijn of haar ervaringen wil delen!!!!

    Wat betreft dat je ongeveer de helft kan laten financieren, zodat je makkelijker in de kosten zit, dat red ik voorlopig dus lang niet! ik zal dus echt een hypotheek moeten nemen, als we de stap écht (durven te) nemen.

    Zou er aub nog 1 x kunnen worden uitgelegd over box 3 en afschrijvingen?

    Mijn schoonvader zegt dat je niks kan afschijven...?

    Groetjes Harold



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •