Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 76

Onderwerp: Panhandle

  1. Top | #51
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Pensacola of Panama City?

    Volgend jaar mei gaan wij een rondreis van 3 weken maken vanuit Atlanta en doen wij ook een paar dagen Florida aan. Voor het eerst zullen wij dan helemaal bovenin Florida verblijven (we slaan Orlando en omgeving over) en nu vroeg ik me af welke plaats leuker is voor een paar overnachtingen; Pensacola of Panama City?

    Alle tips zijn welkom :grin:

    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Sonja
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  2. Top | #52
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Pensacola of Panama City?

    Kijk eens bij Destin, Port St. Joe, St George Island of Mexico Beach. Allemaal leuke stadjes niet zo massaal zijn als Panama City of Pensacola.

    Succes met de voorbereiding.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #53
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    475

    Standaard Re: Pensacola of Panama City?

    Wij verbleven in Panama city Beach, prachtig strand. Leuke restaurants in de buurt, leuke winkels in Pier Park.
    We hadden een heerlijk hotel aan het strand Palmetto Inn and Suites, met een aparte slaapkamer en een keukentje, balkon.
    In ons verslag van 2009 kun je erover lezen.
    Veel plezier met de voorpret,
    groetjes
    Anita

  4. Top | #54
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Pensacola of Panama City?

    We zijn oktober 2008 een paar dagen in Pensacola en omgeving geweest.
    Pensacola (de kern) zelf is een soort provinciestadje met houten huizen en pleintjes.
    Eromheen is uiteraard de nieuwbouw en met name de grote marinebasis.
    Wat naar het westen zijn de stranden van Alabama mooi en ook die van Pensacola zelf.
    Als je aan het rondrijden bent in mei, zou ik haast willen aanraden geen hotel te reserveren, maar op de bonnefooi te gaan of lastminute via Priceline of zo. Laptop mee en in de MacDo even internetten. Hotels zat.
    Wat afzakken langs de kust brengt je op het platteland. Toen al kon je de minder rooskleurige situatie zien, veel te koop en/of verlaten tankstations en motels. Helaas zat het weer toen tegen en zijn we in 1 dag naar Tampa gereden.
    Voor een paar dagen echt aan te bevelen, een ander Florida.

    Knaapje

  5. Top | #55
    Regelmatige Bezoeker nati's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    26

    Standaard Re: Pensacola of Panama City?

    Zoals Knaapje al zegt,ga op de bonnefooi .Zo hebben wij met de beruchte couponnenboekjes 3 nachten in een hotel gelogeerd in Panama City Beach voor de prijs van 2 nachten. Het hotel op zich was een toeristen hotel nl Sandpiper Beacon Resort waar de gewone Amerikaan zijn vakantie doorbrengt.
    Panama City Beach vonden wij erg aangenaam met zijn Pier Park ,waar je kan gaan shoppen. Wij hebben ook een leuke uitstap gedaan met een catamaran waar je de gelegenheid hebt om te gaan snorkelen en dolfijnen te spotten.
    Van hieruit hebben wij de marine basis van Pensacola bezocht en zijn we naar het prachtige ,hagelwitte strand van Orange Beach in Alabama geweest. Downtown Penscola hebben we spijtig genoeg niet bezocht maar dat is zeker nog eens een reden om ooit eens terug te gaan .

  6. Top | #56
    Regelmatige Bezoeker nati's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    26

    Standaard Re: Pensacola of Panama City?

    Ik weet het Knaapje,maar in het leven moet je soms keuzes maken :smile:
    Maar dit vonden wij ook de moeite om te bezoeken:



    of dit:

  7. Top | #57
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Londerzeel, BELGIUM
    Berichten
    94

    Standaard Re: Pensacola of Panama City?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix Bekijk Berichten
    ...St George Island ...
    Mmm, St George Island \\/
    Absoluut bezoeken! Wonderbaarlijk als je bij Sunset over de verbindingsbrug rijdt en de pelikanen naast jou vliegen... Om dan vervolgens het water in te duiken en een visje te pakken...

  8. Top | #58
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Berichten
    1

    Standaard Panhandle Tips

    Wij vliegen 28 mei 2011 naar Pensacola om vanuit daar een rondreis van 15 dagen door Florida te maken. Pensacola ligt in Panhandle. We zijn 2 dagen in Pensacola. Dan gaan we naar Apalachocola en voor we afzakken naar het zuiden, nog naar Talahassee. Het is een gebied waarover volgens mij niet erg veel wordt geschreven op dit forum. Heeft iemand nog leuke tips voor ons?
    Groetjes
    Janny

  9. Top | #59
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Panhandle Tips

    Ik ben er in 2008 geweest.
    Leuk provincie stadje, oud centrum.
    Grote marine basis met een groot museum op marine- en luchtvaartgebied.
    Mooie stranden, wellicht nu wat vervuild.
    Zeer landelijke omgeving, je waant je in een ander Amerika.
    Ook een tripje langs de stranden richting Alabama is wat anders.
    Ik heb er in mijn postings diverse keren over geschreven, voor een paar dagen echt de moeite waard.
    Tik hier bij "zoeken" maar eens Pensacola in.

    Goede reis
    knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 15-01-11 om 16:49.

  10. Top | #60
    Newbie
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Lochristi Belgium
    Berichten
    2

    Standaard Panhandle

    Hallo iedereen,

    Wij gaan in mei 3 weken rondtrekken met de camper in het diepe zuiden en zullen ook door het Noorden van Florida rijden (Van St-Augustine naar Pensacola) Heeft iemand ervaring in deze streek (wat mogen we zeker niet overslaan) en is iemand op de hoogte van het olie-drama aan de golf van Mexico? zijn de stranden daar nog aangetast? daar zouden we ook 2 dagen willen verblijven (Henderson state park) Onze nadruk ligt vooral op natuur en dieren ;-)
    Doei
    Matilde






Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •