Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 76

Onderwerp: Panhandle

  1. Top | #31
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: 3e vakantie Florida, tips gevraagd Panama, Pensacola e.d.

    Het is een lange weg, dat is zeker. Maar hoogtepunten ? Ik zou er behalve Panama City weinig kunnen bedenken. Ach, leuk is het wel, en echt weer wat anders.


    Kijk maar even in ons reisverslag, bij Oostkust 2008.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #32
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: 3e vakantie Florida, tips gevraagd Panama, Pensacola e.d.

    Als je niet de Interstate pakt dan kom je na Destin in een mooi natuurgebied met langs de kust eilanden. Leuke plaatsjes met witte stranden zijn Mexico Beach, Port St Joe, Apalachicola, St. George Island. Verder is een bezoek aan Tallahesee ook de moeite waard. Verder kan je dit mooi combineren met een bezoek aan de Atlantische kust van South Carolina en Georgia.

    Tussen New Orleans en Destin moet je een bezoek brengen aan de Bayou en kan je langs de kust naar bv. Mobile en Gulfport.

    Ik hoop je zo een beetje op weg te helpen.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #33
    Stamgast vondutchga's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Kissimmee
    Berichten
    183

    Standaard Re: Tips gevraagd: Panama, Pensacola e.d.

    Heb een poosje in Port St joe gewoond, op zich wel een mooie omgeving maar weinig te doen (wel schitterende witte stranden met emerald water) als je van rust houd is dat inderdaad erg mooi. Mexico Beach is ietsje drukker maar niets vergeleken met "the gold coast" Panama city, och een toeristen plek, vooraal tijdens de vakanties veel jeugd (goedkoop en een stuk dichterbij Atlanta)

    Pensacola weet ik eigenlijk niet zo, 1 of twee keer geweest.

    De kust route (98) is wel heel erg mooi om te rijden.
    01010010011010010110001101101000011000010111001001 10010001000000010100100110111101101110011001000110 0101001011100101010101010011

  4. Top | #34

    Standaard Re: Tips gevraagd: Panama, Pensacola e.d.

    OK niet al te enthousiaste reacties merk ik :-k. We wilden inderdaad de kustroute (98) rijden.

    Toen we verleden jaar in Clearwater verbleven vertelde een inwoner dat we deze route (de 98 dus) echt moesten rijden omdat in deze omgeving de stranden mooier zouden zijn en de omgeving groener.

    Volgens hem was Panhandle het mooiste gebied van heel Florida.

    Maar ik ga nu toch een beetje twijfelen, ik zou het erg jammer vinden als deze reis tegen zou vallen omdat ik het ook erg leuk vind om weer naar Sanibel, Miami en de Keys te gaan, mede omdat het duiken in de Keys fantastisch is!

    Ik zou het erg fijn vinden als degene die beide gebieden kennen mij kunnen zeggen wat de beste keus is, alvast bedankt!

  5. Top | #35
    Stamgast vondutchga's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Kissimmee
    Berichten
    183

    Standaard Re: Tips gevraagd: Panama, Pensacola e.d.

    Als het een native floridian was vind hij/zij het daar waarschijnlijk leuker omdat er minder toeristen zijn.

    Ik zelf vind Noord Florida ook mooi omdat het rustiger is, en ja de stranden zijn op zich mooier, dat is natuurlijk ook ieder zijn smaak. (niet zoveel golfslag als in de atlantic dus als je wilt surfen is het weer niets )

    Als je niet van de toeristische drukte (behalve panama) houd denk ik dat het je prima zal bevallen.
    01010010011010010110001101101000011000010111001001 10010001000000010100100110111101101110011001000110 0101001011100101010101010011

  6. Top | #36
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tips gevraagd: Panama, Pensacola e.d.

    New Orleans is geweldig, de weg (I10) naar Florida is geplaveid met swamps tot aan de panhandle met kilometerslange bruggen. In het begin leuk, maar al gauw "seen that".

    Als je Florida inkomt ga je direct rechtsaf, de kustweg op. Erg mooi rijden. Wij vonden Panama City Beach een soort kruising tussen de US192 en I-drive, maar dan wel met een azuurblauwe Golf en parelwitte stranden voor de deur, super !!

    Het vervolg naar Jacksonville is erg groen, maar wel heel veel, en redelijk saai.
    Wij zijn toen naar boven gegaan, naar Savannah Ga, dat is wel weer leuk.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #37
    Vaste Bezoeker DrDre's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Locatie
    Papendrecht
    Berichten
    62

    Standaard Re: Tips gevraagd: Panama, Pensacola e.d.

    Hoi Liesje,
    Als je vliegtuigen leuk vindt, dan is er in Pensacola (home of the Blue Angels) een mooi vliegtuigmuseum te vinden.
    Ik ben er helaas zelf nog nooit geweest, maar het staat zeker op mijn "to-do lijstje".
    Veel plezier.

    PS Mocht je nog meer vliegtuigmusea willen bezoeken: hier is een mooi lijstje te vinden.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-10-15 om 13:42. Reden: q

    1993 - Florida, 1999 - Florida, 2005 - Florida, 2008 - Florida, 2011 - Florida 8-)

  8. Top | #38
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tips gevraagd: Panama, Pensacola e.d.

    Ik ben afgelopen oktober in deze buurt geweest.
    Het vliegtuigmuseum is grandioos, al kan natuurkijk niets op tegen Space and Air in Washington DC. We zijn met een oud fighter pilot als gids over de platforms geweest waar zo'n 60 bijzondere vliegtuigen staan. Helaas was het Imax theater toen gesloten, maar allerlei simulators werkten wel.
    Pensacola heeft een, voor Amerikaanse begrippen, vrij oud centrum. Is voor een paar uur de moeite waard. Westwaarts richting Alabama langs de kust ook de moeite waard. Echt Amerikaans platteland met veel verlaten huizen. motels e.d. en veel te koop. Mooie stranden, maar weinig vertier, althans in oktober.
    Mede door het weer zijn we in 1 dag naar Treasure Island/Tampa gereden via de Highway. We hadden gepland in 2 a 3 dagen te gaan.
    Voor een paar dagen is de omgeving van Pensacola best de moeite waard.

    Knaapje

  9. Top | #39
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard Re: Tips gevraagd: Panama, Pensacola e.d.

    Wij willen volgend jaar doorvliegen (na een rondreis van ca. 2 weken in het zuidoosten) vanaf Pensacola naar Phoenix.
    Is er nog iets leuks te doen in Pensacola(behalve het bovengenoemde dan) en de moeite waard om hier een hotel/motel te boeken voor 2 à 3 dagen?
    Iemand nog een leuke tip voor een hotel/motel?

  10. Top | #40
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Wij hebben in de Day's Inn in het centrum gezeten, in de achterste laagbouw begane grond. De auto voor de deur lekker gemakkelijk.
    De kamers waren, voor de hotelklasse, netjes en schoon. Het restaurant was matig en het gratis ontbijt stelde niet veel voor. Maar voor een goede prijs en een paar dagen zou ik er weer teruggaan. In de buurt hiervan heb ik diverse lokale, kleine motels gezien, maar ben er niet bij geweest. Toen, in begin oktober was overal een zeer lage bezettingsgraad en overal kamers beschikbaar. Zoals ik hierboven al geschreven heb, voor een paar dagen best een leuke omgeving. Leuk stadje, terrasjes, mooie stranden met wat vermaak in de buurt en een interssante omgeving, echt Amerikaans platteland.

    Let wel, wij waren er begin oktober. Ik weet niet hoe het in andere seizoenen is.
    Aan het strand zal het wel drukker zijn. Zeker in de weekenden.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-03-11 om 18:56. Reden: 1+1



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •