Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 76

Onderwerp: Panhandle

  1. Top | #11

    Standaard Panhandle

    Wij gaan volgend jaar waarschijnlijk Orlando als beginpunt nemen voor een cross country-trip met een camper. We beginnen met een paar dagen Orlando en vertrekken dan naar Ocala voor onze eerste stop. Van daaruit naar Pensacola wat volgens de routeplanner inderdaad zo'n 6 tot 7 uur rijden is. Geen dagtripje dus. Maar het schijnt wel een prachtige rit te zijn!

    Ervaringen zijn dus ook van ons uit gezien heel erg welkom! Tips voor mooie campgrounds in de buurt van Pensacola overigens ook. Onze volgende stop na Pensacola is New Orleans.

  2. Top | #12
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard

    De Panhandle is inderdaad een soort van vergeten stuk van Florida.
    Er zijn daar toch een aantal mooe bezienwaardigheden, en het heeft "had" s'werelds mooiste stranden.

    De grote 'leger' basis is s'werelds grote luchtmachtbasis Eglin Airforce Base (AFB) Dit is een zeer grote basis (ongeveer ter grote van de provincie Utrecht).

    In het 'binnenland' van de Panhandle heeft niet zo erg veel bezienwaardigheden, afgezien van Tallahassee en Wakulla Springs.
    Tallahassee heeft een mooie binnenstad(je) gebouwd op heuvels. In het centrum zit een heel mooi groot centrum over het verleden van Florida, zeker een bezoek waard. het is een zeer modern museum wat grotendeels ondergronds ligt, de entree is gratis, maar een bijdrage aan het museum wordt wel op prijs gesteld, ook kunnen er kleine kastjes met koptelefoon gratis verkregen worden, deze vertellen extra informatie in het museum. Voor de rest staan er een aantal mooie gebouwen, maar dat is het dan ook ongeveer.

    Een aantal kilometer onder Tallahassee ligt het national State Park: Wakulla Springs. Hier kan een boottocht gemaakt worden over de Wakkula spring rivier en s'werelds langste onderwater grotten. Een zeer mooie natuur ervaring. de rivier is heel erg helder, en het stikt er van de mooie dieren: aligators, schildpadden en zeer mooie vogels en zelfs herten, kunnen allemaal 'gespot' worden.

    Ook het Blackwater river (State Forest?) kan bezocht worden, hier kunnen kanotochten over de rivier Black Water gemaakt worden en rivier. Hier is meer info op internet te vinden.

    De kusten zijn het pronkstuk van de Panhandle, vooral de Emerald Coast Dit zijn (waren) de mooiste stranden van de wereld. helaas heeft orkaan Ivan veel verwoesting achter gelaten bij de kusten van de Panhandle. Zo ook bij de Emerald Coast, hier zijn duinen en stranden compleet weggevaagd, hier werd na orkaan Ivan letterlijk met bladblazers het zand wat over verspreid lag terug geblazen naar het strand, het zand daar is zeer zeldzaam, vandaar ook de naam Emerald Coast.

    Pensecola heeft ook een aantal musea die het bezoeken waard zijn, zoals het National Airforce Museum. Ook heeft het een ouderwets openlucht museum, waar oude gebouwen en huizen staan, deze was alleen gesloten wegens orkaan schade.

    Zo, een heel verhaal over de Panhandle, er zijn natuurlijk nog veel meer interssante dingen en bezienwaardigheden, dit is slechts een deel van wat ik heb gezien. Het herstel na orkaan Ivan is zeer snel gegaan, de stranden zien er alweer goed uit, maar 100% zoals het was zal op sommige plekken nog lang kunnen duren. Nog veel meer informatie over de Panhandle is natuurlijk op internet te vinden :wink: .

  3. Top | #13

    Standaard Panhandle

    Hallo, na vele malen in midden en zuid Florida te zijn geweest, willen we nu naar noord-west. Dit gebied heet the Panhandle.
    Kan iemand ons hier wat over vertellen? Wie is er geweest? Wat is er te zien? Welke plaatsen moeten we aan doen?

  4. Top | #14
    Stamgast vondutchga's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Kissimmee
    Berichten
    183

    Standaard Re: Panhandle

    Waar ben je naar op zoek?

    Ik heb ook een poosje in Port St. Joe gewoont (vissers dorpje) de panhandle loopt 10 jaar achter op de rest van florida er zijn fantastische kleine dorpjes zoals port st joe, of apalachicola and st george. http://www.apalachicolabay.org/

    je hebt natuurlijk de staats hoofdstad tallahassee maar daar ben ik slechts 1 keer door gereden.

    Als je naar het uiterste westen gaat heb je pensacola (which is pretty cool) en destin. net voor destin Panama City Beach, PCB heeft een van de mooiste stranden, en emerald groen water (BEAUTIFUL!!!) ga niet tijdens spring break want dan kun je over de koppen lopen.

    in de panhandle is het allemaal wat rustiger maar als je aan het strand wilt liggen niets mis mee.

    ik ben in het verleden op de boot vanaf panama city beach de gulf of mexico opgegaan en je ziet dan gegarandeerd dolfijnen (niet voeren)

    anyway, als je meer wilt weten over de panhandle let me know.

  5. Top | #15
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Panhandle

    Informatie over het meest noordwestelijke deel van Florida kun je op deze website vinden: http://www.resortquestnwfl.com/

    En via de nieuwsbrief van VisitFlorida zag ik dit resort, wat mij ontzettend leuk lijkt als je met (kleine?) kinderen reist. Ik heb er zelf verder geen ervaring mee, ik houd het toch nog steeds bij Orlando e.o. ....

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #16
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Panhandle

    Wij zijn twee keer naar St George Island geweest om heerlijk te relaxen. Rust, mooie stranden en betaalbare huizen om te huren. Wij hebben hier onze vakantie altijd afgesloten.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  7. Top | #17
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard panhandle

    hallo, het is inmiddels weer bijna een jaar geleden dat we naar florida zijn geweest...en ik mis amerika... we gaan dit jaar zeker weer op vakantie naar amerika. We twijfelen alleen tussen het westen van Amerika en opnieuw Florida. Maar ja we willen in oktober gaan dus we kunnen nog even erover nadenken! Als we weer naar Florida gaan willen we vanuit Tampa richting the Panhandle reizen. Daar heb ik twee vragen over:
    - Wat zijn de temperaturen in de Panhandle in oktober? Heb je dan nog last van orkanen? Is het dan ook kouder?
    - Wat zijn ongeveer de afstanden in kilometers? Waar kan ik dat vinden? Bijvoorbeeld van Tampa naar Panama City?
    Ik hoop dat iemand me kan helpen!

  8. Top | #18
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: panhandle

    Tampa (FL)-> Panama City (FL) = 394.18 miles en duurt 6 uur en 10 minuten via Yahoo Maps.

    Voor de rest kan ik weinig over tornado's vertellen, maar volgens mij trekken ze er wel redelijk langs, het gaat allemaal van zuid west naar noordoost toch?

    Wat ik heb meegemaakt vorige maand, was dat het tijdens/na zo'n flinke storm (met tornado watches) toch wel wat frisser was.

  9. Top | #19
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: panhandle

    Het weer is super in oktober. Wij zijn de laatste 2 jaar in october in de panhandle geweest en het weer was goed. Temperatuur van 25 graden en meer.

    Veel pezier.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  10. Top | #20
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: panhandle

    Het weer was inderdaad super de afgelopen twee jaar, 3 jaar terug echter zijn we hier keihard getroffen door orkaan Wilma.

    October is zeker geen maand waar het weer zo gegarandeerd goed is als in April/Mei/Juni.

    Kun je in October orkanen krijgen, eenvoudig antwoord ja want dat ligt binnen het orkanen seizoen, zou ik me er druk om maken, iets minder, orkanen zijn tegenwoordig goed te voorspellen, touristen worden op tijd geevacueerd, dus geen probleem, kan het je vakantie planning om zeep helpen, ja dat denk ik wel.
    BV Je vliegt op 5 OCT naar Miami en er is een orkaan, dan vlieg je dus niet, dit is balen.
    Zit je al in Miami, dan evacueer je naar Orlando ofzo, ach dat is geen probleem denk ik kun je de spanning van een orkaan ook eens mee maken.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •