Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 76

Onderwerp: Panhandle

  1. Top | #1

    Standaard Panhandle

    Beste forummers,

    Als er iets is mede te delen mbt florida wordt er vaak geschreven over de standaard dingen. (Wat ook altijd overigens leuk is om te lezen). Maar wat mij op valt is dat er echter weinig over de Florida Panhandle wordt geschreven of gevraagd. Is dit gebied minder aantrekkelijk of is er daar minder te beleven? (kan ik mij eigenlijk niet voorstellen). Als je de meeste reisboeken bekijkt, wordt er hier ook weinig over geschreven. Wat zijn jullie bevindingen voor dit gebied? Kennen jullie plaatsen die zeker bezocht moeten worden.
    Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

    alvast bedankt

    geertk
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 18:26.

  2. Top | #2
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    De panhandle is zoals de naam al een beetje weggeeft het handvat van Florida, op het plaatje het gele gedeelte linksboven, o.a, met de bekende plaats Pensacola, van de TV serie Wings of Gold. Ik weet er net als Ju niks van, behalve waar het ligt, zoals Ju nu ook :wink:

    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #3
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Het stuk dat ongeveer bij de hoofdstad Tallahasee begint en bij de staatsgrens naar Alabama eindigt noemt men de panhandle. De kuststreek is daar het meest interessant. Veel andere dingen zijn er niet. Als je er nog nooit van gehoord hebt heb je waarschijnlijk nog nooit een reisgids doorgebladerd.
    Harm

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    34

    Standaard

    Haha! Ja! Dat klopt! Ik heb alle informatie over Florida van forums en van kennissen die in Naples wonen! En van internet in z'n algemeenheid!
    Bedankt voor de leerzame les topografie! Mijn vakantie in juli zal zich voornamelijk afspelen in/rond/om Orlando, westkust en 2 dagen Naples e.o. Bewust voor gekozen, dat het ook nog een beetje "echte" vakantie wordt en niet alleen maar geren van het ene park in en het andere weer uit om bij wijze van spreken alleen maar te filmen en te fotograferen!
    Of: heel veel autorijden (zagen we ook niet zitten).

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    51

    Standaard panhandle

    Wij zijn een paar dagen in Panama city beach geweest, een stadje dat aan de golf van mexico ligt, spierwitte stranden en azur blauwe zee.
    Wij vonden het er mooi en waren van plan om er nog een keer vanuit orlando naar toe te rijden. Dit is er echter nog niet van gekomen aangezien het een aantal uren rijden is en je hebt een uur tijdsverschil.
    Echter wel een aanrader!!

  6. Top | #6
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Onze buren zijn verslaafd!! aan de panhandle, ze gaan altijd naar Cedar Key, schijnt fantastisch te zijn, met idd witte stranden e.d. Wij zouden er een keertje naar toe rijden, maar op de weg heen vonden we het wel heel ver en zijn blijven steken bij Ocala....we zijn toen wel helemaal tussendoor gereden en de mooiste ranches gezien. Ik zal eens vragen of ze een leuke site hebben voor je.....

  7. Top | #7

    Standaard

    Ik ben ook geintresseerd in het "andere florida", een tijdje terug hierover ook een berichtje geplaatst, leuke tips toen gehad, er was toen ook iemand die voorstelde om een aparte topic te maken. Is dat nog een idee, Daniel?
    Trouwens de Capitool reisgids Florida heeft wel het e.e.a. over de panhandle.

    groeten

    Carin

  8. Top | #8
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Sorry hoor, het duurde wel errug lang, maar probeer 'ns www.pensacola.com Dit weekend gaan we nog borrelen bij buurtjes, ze waren dus op vakantie, maar ik zal nog ff verder vragen. Ze had het trouwens ook over een supermall in Denton....??? Wordt vervolgd

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Wist je trouwens dat er een grote airforce basis zit, omdat het daar het mooiste vliegweer van de oostkust is?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 18:26. Reden: full quote eruit

  10. Top | #10
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Panhandle en Cedar Key

    het is mij ook opgevallen dat de panhandle onderbelicht wordt, want ik lees en hoor er niet veel over. Mij lijkt het best interessant om ook daar eens een kijkje te nemen. De stranden schijnen daar erg mooi te zijn. Een amerikaanse collega vertelde me dat de panhandle ook wel de 'redneck riviera' wordt genoemd. Redneck is een wat ondermaatse term voor arbeider. Vanaf Orlando is het niet zo maar even een tripje; je moet vele honderden kilometers rijden.

    Ik weet overigens niet of Cedar Key officieel bij de panhandle hoort. Zelf heb ik Cedar Key in 2001 bezocht toen ik een huis huurde in New Port Richey. Ook dat was een behoorlijke rit, maar wel een hele mooie. Hoe verder noordelijk, hoe rustiger de wegen.
    Cedar Key is kleinschalig en erg toeristisch. Dit gebied is echter beslist de moeite van een bezoek waard. Er zijn ook hotels/motels vlakbij de stranden.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •