Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 56

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Frankfurt

  1. Top | #11
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Omdat je het stuk Frankfurt - Amsterdam met Lufthansa vliegt, kom je waarschijnlijk in hal 1 aan, daar is inderdaad geen paspoortcontrole, maar wel douane.
    De kans dat er iemand staat te controleren is echter zo miniem, dat ikzelf de gok rustig zou durven nemen.
    Echter: het is en blijft je eigen risico.
    Eric

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker xl1067's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    60

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Inderdaad een foutje gemaakt het is natuurlijk overstappen. Ik snap ook niet helemaal hoe het moet want in Nederland hoef je je paspoort niet te laten zien als je vanuit een schengenland komt vliegen. Ik vraag me toch echt af hoe het nou precies zit.

    @Boterletter;
    Inderdaad ik dacht dus ook dat het zo werkte maar de reactie van Harm heeft me toch aan het twijfelen gebracht. In Duitsland blijven we inderdaad dus in de vertrekhal achter de douane zitten voor een (overstap van 6 uur en 20 minuten)
    Heen gaan 3 koffers vrij leeg mee maar terug zijn dat toch minstens 5 stuks incheckbaggage ;-) maar tot nu toe nooit aangehouden door de douane ondanks dat ik met 2 weekendtassen, 1 koffer en een laptopkoffer langs hen liep.
    De vlucht orlando-frankfurt of frankfurt-amsterdam zal bij jullie door Lufthansa worden uitgevoerd?

    @Eric;
    Maar ik neem aan dat ik dan in Duitsland wel al door de douane ben gegaan of zoals Harm zegt blijf je dan "niemansland"? Ik neem aan dat je ergens moet laten zien dat je weer in Europa bent (in DL of NL).
    Tja controles zijn inderdaad altijd gokken, uiteindelijk trek ik me er altijd weinig van aan. Laat de douaniers maar is bewijzen dat ik mijn overhemden, broeken, truien etc dit keer bij Abercrombie heb gekocht en niet in novermber 2006 of juni 2007. Bovendien doe ik natuurlijk de standaard dingen zoals keertje dragen, wassen etc. Ik ga dit keer wel een iPhone kopen maar die stop ik in mijn zak en het doosje en boekjes etc gooit ik gewoon weg in Amerika.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-10 om 22:24. Reden: full quotes eruit

  3. Top | #13

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Duitsland is een schengenland (net als NL), dus bij aankomst op FRA (uit de VS)ga je de grens over
    (de paspoortcontrole). In NL is dus geen grenscontole meer, wel eventueel douane (mbt invoer) alhoewel de kans in aankomsthal 1 klein is, moet je de mogelijkheid van controle wel in je achterhoofd houden.

  4. Top | #14
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Even ter verduidelijking. Als je uit Amerika aankomt op welke Europese luchthaven dan ook, dan ben je nog niet in Europa of welk ander land dan ook. Pas als je samen met je koffer langs de douane geweest bent sta je pas in Duitsland etc. Bij een overstap word je paspoort en ticket gecontroleerd anders zou een ander verder kunnen vliegen. De koffer blijft ondergronds en word naar het betreffende vliegtuig getransporteerd. Bij het instappen word nogmaals gecontroleerd of alle koffers en de bijbehorende passagiers aanwezig zijn. Als je in Nederland aankomt, controleert de marechaussee of je Nederland binnen mag ongeacht waar je vandaan komt. Bij de uitgang staat de belastingdienst/Douane. Deze houdt toezicht op de invoer, doorvoer en uitvoer goederen, en houd zich ook bezig met het opsporen van douane-fraude. Als je deze mensen gepasseerd bent sta je pas in Nederland. Zij weten precies waar welk vliegtuig vandaan komt. En wie er in zit. Dit is allemaal in de computer vastgelegd. Als de douane zou willen zou zij dag werk hebben aan alle mensen uit Amerika die teveel aan artikelen hebben meegenomen. Als je alles binnen de perken houd is er niets aan de hand. Alle Amerika gangers gaan met lege koffers heen en komen bepakt en bezakt weer in Nederland aan.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-10 om 22:24. Reden: lettertype standaard

  5. Top | #15

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Volgens mij is dit niet helemaal correct:

    Op Schiphol is het als volgt: stel je komt uit de VS en stapt hier over naar Duitsland, dan blijf je op douanegebied, máár je gaat hier binnen (van Lounge 2 naar Lounge1) door de paspoortcontrole. Je gaat dan van Niet Schengengebied naar Schengengebied. Je koffers zie je pas in Duitsland, als deze doorgelabeld zijn. (wat ze normaal gesproken zijn)En als het net zo werkt als op Schiphol ga je dan in Duitsland langs de douane. Indien koffers niet doorgelabeld zijn ga je vanuit het vliegtuig, 1 verdieping naar beneden naar de Marechaussee (paspoortcontrole) haalt je bagage van de band en gaat door de douane. En weer naar boven om opnieuw in te checken.

    Omdat Duitsland schengen is lijkt het mij dat het in Duitsland hetzelfde gaat:
    je komt daar aan, passeert daar als ware de grens, dus paspoortcontrole en op Schiphol geen paspoortcontrole meer (omdat je uit een Schengenland komt) dus alleen nog langs de douane.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-10 om 22:25. Reden: full quote eruit

  6. Top | #16
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Als je koffers niet doorgelabeld zijn passeer je zowel de Marechaussee als de douane en dan is het schengen verhaal van toepassing. De Duitse opsporingsambtenaar van de belasting ook wel douane vraagt dan of je wat hebt aan te geven. Je hebt dus in Duitsland het probleem van in en uitvoer. Ontlopen kan je het dus niet. Als je koffers zijn doorgelabeld ga je in Duitsland dus niet door de douane dus kom je niet in Duitsland en krijg je de vraag of je wat hebt aan te geven pas in Nederland. Hoe het antwoord luid moet je zelf weten. Maar de regels voor invoer naar Europa zijn bijna overal hetzelfde.
    Laatst gewijzigd door Njit; 06-12-07 om 14:02. Reden: font gewijzigd

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker xl1067's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    60

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Ik heb vandaag zowel met Lufthansa als met United gebeld en inmiddels is duidelijk geworden dat alle 4 de vluchten door Lufthansa worden uitgevoerd. Bij zowel Lufthansa als United konden ze de reservering vinden (wel een geruststelling ). Eerst geprobeert of ik de stoelen direct bij Lufthansa kon reserveren dat was niet mogelijk dus de vriendelijke telefoniste gaf mij het nummer van United waar dit volgens haar zeker mogelijk was. Toen dus United gebeld en daar was het inderdaad mogelijk om de stoelen voor de lange vlucht te reserveren. De korte vlucht maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit als we niet bij elkaar of opgevouwen zitten, dat uurtje "afzien" is makkelijk vol te houden. Op de lange heen vlucht hebben we stoelen 25ACD en op de lange terugvlucht 26ACD. Jammer dat we bij de vleugel zitten in verband met het zicht naar beneden maar het is terug sowieso donker (vertrekken pas om 20:20 USA tijd) en heen zal het donker worden in het toestel. Ik "offer" mezelf op om heen op 25D te gaan zitten, fijn die extra beenruimte!


  8. Top | #18
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Prima stoelen, helemaal voorin de economy dat is altijd een voordeel.
    Eric

  9. Top | #19
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Leusden, Nederland
    Berichten
    3

    Standaard Vliegen van/naar/via Frankfurt

    Goedemorgen,

    16 juni gaan mijn vriend en ik voor de eerste keer naar Florida. Helemaal leuk en we hebben er nu al onwijs veel zin in. Nu vliegen wij vanaf Amsterdam naar Frankfurt en vervolgens van Frankfurt naar Miami. We zullen rond 08.25 uur landen in Frankfurt en vervolgens om 09.55 uur weer vertrekken. Voor ons is het eigenlijk de eerste keer dat we een vlucht mét overstap hebben en ik ben even benieuwd hoe dat dan gaat. Is de tijd die wij hebben om over te stappen wel voldoende? En hoe gaat het dan met onze bagage?

    Groetjes en alvast bedankt!
    Thessa

  10. Top | #20
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Amsterdam - Frankfurt - Miami

    De overstaptijd is voldoende. Je bagage zie je pas weer in Miami. In Frankfurt hoef je niet je bagage opnieuw in te checken. Op Schiphol wordt de bagage gelabeld voor Miami.

    Het enige vervelende op Frankfurt is dat je opnieuw door de security heen moet en dat kost nog wat tijd.

    Veel plezier en geniet van je fantatische vakantie.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •