Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 56

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Frankfurt

  1. Top | #1
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Vliegen van/naar/via Frankfurt

    Even een vraagje,

    Via vliegtarieven.nl kwam ik een vlucht tegen naar Miami via Frankfurt.

    Vertrek amsterdam 7.35 aankomst Frankfurt 8.45
    Vertrek Frankfurt 9.50 aankomst Miami 13.30

    Wie heeft hier ervaring mee, en nog belangrijker lukt het overstappen in 1 uur. Heb geen idee hoe groot de luchthaven van Frankfurt is. En de koffers....!

    Wij hebben alleen nog met rechtstreeks KLm gevlogen.
    De heen reis is met United en terug ook via Frankfurt met Lufthansa.
    Zijn deze maatschappijen een beetje goed.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    United is een prima maatschappij, en Lufthansa ook wel, nooit mee gevlogen maar vergelijkbaar met KLM.
    Het overstappen zelf lukt wel, al is Frankfurt een stuk groter dan Schiphol.
    Alleen als je wat vertraging hebt bij weggaan (mist, slecht weer of zo) zou je een probleem kinnen hebben met de bagage, maar dat kun je oplossen om een paar eerste dag benodigdheden in je handbagage mee te nemen.
    Uk weet niet waar je woon, maar is het geen optie om naar Frankfurt te rijden?
    Eric

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Hoi,

    Het is voor ons wel te doen om naar Frankfurt te rijden. (vanuit Hilversum)
    Kan altijd wel een slachtoffer vinden.

    Maar dan zit je wel met het probleem dat je met een "goedkoop"ticket vliegt wat niet meer mag. De KLM is daar geloof ik mee bezig.

    Ik heb ook al via Frankfurt gegeken maar daar is het ticket een stuk duurder.

  4. Top | #4
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjolijne Bekijk Berichten
    Maar dan zit je wel met het probleem dat je met een "goedkoop"ticket vliegt wat niet meer mag. De KLM is daar geloof ik mee bezig.
    Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Je mag niet een ticket van Duitsland -> Schiphol -> Florida kopen en dan gewoon op Schiphol opstappen (en het eerste stuk gewoon weggooien). Maar je mag best via Duitsland vliegen hoor
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #5

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Natturlijk mag je via Duitsland vliegen, zo lang je de regels maar volgt. Want wanneer je een ticket ebt Amsterdam - Frankfurt - Washington mag je ook niet in Frankfurt pas instappen. Je moet dan gewoon in Amsterdam instappen, want hiervoor gelden dezelfde regels.


    .
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-10 om 21:20. Reden: full quote eruit

  6. Top | #6
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Ik bedoelde ook meer om (via het internet) in Duitsland een ticket te kopen als United vanaf Frankfurt zulke goede prijzen bied.
    Overigens vraag ik me af of dat wel zoveel goedkoper is, dat het de moeite waard is om die omweg te maken.
    Ik zou met de prijs van die aanbieding Schiphol - Frankfurt - Florida met United in de hand maar eens gaan rondshoppen denk dat Schiphol - Washington - Florida niet echt zoveel duurder is, zonder het risico dat je de overstap in Frankfurt niet haalt.
    Eric

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    De prijzen verschillen niet echt heel erg veel. Voor ons 2 volw. en 1 baby komen we zo rond de 900 euro uit.
    Het voordeel om via Frankfurt te vliegen is dat we vroeg vertrekken en in de middag in miami aankomen. Zodat we nog even rustig op adem kunnen komen. En voor mijn kleine meis denk ook lekkerder.
    Ik hem ook al andere aanbiedingen bekenen maar daar heb je vrij lange tijden tussen het overstappen. Langer dan 4 uur bedoel ik dan. En dan kom je pas 's avonds aan.
    Ook gekeken om in frankfurt op te stappen maar dan is de zelfde reis 1500 euro ipv 900 vanuit amsterdam. (leg het mij maar uit?)
    Ook martinair is nog een optie, maar dan kom je ook laat in de middag aan. En die vliegen op zondag alleen voor het dure tarief.
    Maar we weten nog niet of we gaan. Vinden het toch een beetje eng met een peutertje van nog geen 2 (dan).
    Dus waarschijnlijk als we gaan wordt het pas op het laatste moment boeken. Vroeger (ahum 2 jaar geleden) vlogen we steeds last minute, maar dat ziet er nu denk niet meer in.

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker xl1067's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    60

    Standaard Vliegen via/vanuit Frankfurt

    19 december vliegen wij met een stop-over op Frankfurt naar Orlando en op 3 december (jammer genoeg) weer dezelfde route naar Amsterdam. Ik heb een aantal vragen over deze vlucht die jullie hopelijk kunnen beantwoorden

    1. Misschien een beetje dom gedacht maar de koffers zijn op de terugweg natuurlijk doorgelabeld naar Amsterdam en hoeven ze dus ook niet op te halen op Frankfurt. In Duitsland gaan we dus ook al door de douane. Als we nu in Nederland de koffers ophalen en langs de (door iedereen gevreesde) mannen van de douane lopen staan we dan niet als vertrekland Duitsland? Met andere woorden er is toch geen invoer beperking aanwezig tussen Schengen landen en zullen ze ons dus ook niet kunnen "pakken" op de aankopen die in Amerika gedaan zijn? Ik hoop dat de vraag een beetje duidelijk is.

    2. Alle vluchten van Frankfurt naar Orlando worden toch uitgevoerd door United Airlines? Op het ticket staat vluchtnummer UA 9065 (frankfurt-Orlando) en UA 9054(Orlando-frankfurt). D-Reizen zegt ook dat we met United vliegen maar de verschillende internet sites geven allemaal aan dat de vlucht uitgevoerd zal worden door Lufthansa. Zelfs het toestel waarmee er gevlogen gaat worden komt niet in de vloot van United voor. De site van United geeft zelfs aan "Operated by Lufthanse" (ik heb ook maar even screenshotje van de United site ingevoerd). De korte vlucht van Adam-Frankfurt en omgekeerd worden uitgevoerd door Lufthansa.






    3. De koffers hoeven ook op de heenweg niet opgehaald te worden in Duitsland?

    Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van de vragen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-10 om 21:21. Reden: lettertype standaard

  9. Top | #9
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Ik denk dat je een vergissing maakt tussen een stopover en overstappen. Bij een stopover stap je het vliegtuig uit en stapt je enkele dagen later weer in een vliegtuig om je trip te vervolgen. Je moet daarbij elke keer uit en inchecken. Als je overstapt ga je met het vliegtuig naar de betreffende luchthaven daar stap je het vliegtuig uit en gaat via de transfer hal naar je volgende vliegtuig. Je koffers zijn doorgelabeld dus hoef je alleen maar naar de gate te gaan waar het andere vliegtuig vertrekt om je vlucht te vervolgen. Je gaat niet door de douane je blijft n.l. in het niemandsland ook wel vertrekhal. Bij aankomst in Nederland ga je wel door de douane en kom je pas echt Europa binnen.
    Div. maatschappijen werken samen dus is het goed mogelijk dat Lufthansa de vluchten voor United uitvoert. Meestal vlieg je met een klein vliegtuig naar de betreffende luchthaven en stapt daar over op een groter vliegtuig dat je dan naar bestemming brengt
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-10 om 21:21. Reden: lettertype standaard

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker Boterletter's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Heemstede
    Berichten
    47

    Standaard Re: Vliegen via Frankfurt

    Volgens de informatie op de Schiphol site is bovenstaande niet correct.

    Controles aankomst

    1. Via de borden 'Aankomst' en 'Uitgang' komt u bij de paspoortcontrole.
    2. Na de paspoortcontrole komt u bij de bagagebanden op de begane grond.
    3. Wanneer u uw bagage opgehaald hebt komt u bij de douane terecht.
    4. Als u niets aan te geven heeft kunt u verder lopen naar buiten.
    Schengenlanden
    Indien u uit een Schengenland komt hoeft u niet uw paspoort te laten zien. U kunt dan rechtsreeks uw bagage ophalen. Wel loopt u nog langs de douane om eventueel iets aan te geven.

    Let op: Wanneer u met Martinair vanuit een Schengenland vliegt, dan arriveert u veelal in aankomsthal 3. U dient dan wel via de paspoortcontrole naar buiten te gaan. Als u dat niet wilt kunt u het grondpersoneel van Martinair inlichten. Zij vervoeren u dan met de bus naar aankomsthal 1 waar u niet uw paspoort hoeft te laten zien.

    Duitsland is een Schengenland en je hoeft dus in Nederland geen paspoort meer te tonen. Dit zou betekenen dat je in Frankfurt al de EU betreed. Wellicht kun je de labels van de koffers aftrekken als je ze van de band haalt ? Je moet in dat geval ook niet al te bruin worden én niet al teveel bagage bij je hebben :-)

    Overigens vliegen wij in mei op de terugweg ook met United via Frankfurt. Deze vlucht wordt uigevoerd door Lufthansa. Ik weet dit zeker omdat ik al stoelen gereserveerd heb op deze vlucht.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-10 om 21:22. Reden: full quote eruit
    Florida: 1995, 1996, 1997, 1999, 2003, 2004, 2008, 2011, 2012, 2015, 2016, ​2019
    New-York: 1988, 2000, 2004. California: 2002, 2003. Nevada: ​2018. Indiana: 2009. Colorado: 2002 Texas: 2001, 2003, 2018. Illinois: 1988. Georgia: 1999. Ohio: 1988, 1991




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •