Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Junkyards in Florida

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker Riv71's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    The Hague
    Berichten
    86

    Standaard Junkyards in Florida

    Hallo !

    Ik heb een vraag aan de auto liefhebbers.
    Zijn er in Florida leuke JunkYards te vinden. Ik weet dat het klimaat er vochtig is en de auto's meer roest onderhevig zijn.
    Over een aantal maanden gaan mijn vriendin en ik naar Florida en lekker cruisen. Maar het is toch leuk om een echte JunkYard te zien als Amerikaanse Auto liefhebber.
    Wie oh wie kan ons een leuke tip geven?!

    Hugo

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    51

    Standaard Junk Yard

    Als de John Young pky af rijd richting de pleasant hill heb ik aan de rechtse kant een junk yard zien liggen.

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker Riv71's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    The Hague
    Berichten
    86

    Standaard

    Hallo RMB!

    Ik zou het echt niet weten waar deze plekken liggen in Florida. Ik ben aan het zoeken gegaan met www.us.map24.nl maar kwam er niet uit.
    Kan je wat meer details geven?

    Hugo.

  4. Top | #4
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Ik weet niet of het dezelfde is, maar deze kwam ik tegen na het intikken van junkyard, orlando op Yahoo (probeer ook eens google).
    Klik dus op deze link.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    51

    Standaard junkyard

    Als je van het vliegveld in Orlando komt en dan de John Young op rijd richting Kissimmee kruis je op een gegeven moment de 192. Hierna blijf je de John Young volgen en op een gegeven moment aan de rechtse kant heb ik een junk yard zien liggen.

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker Riv71's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    The Hague
    Berichten
    86

    Standaard

    Bericht van een ander forum....

    The junkyard situation here in Florida has gotten pretty bad, most of
    them have been replaced by the U-pull-it type of places, which are
    great if your looking for a hood for a 96 Honda but cool old cars are
    few and far between.. I live in Tampa and spend a lot of time roaming
    the West Central area. There is a junkyard just East of Plant City
    Florida (which is 30-45 minutes west of Orlando)strictly dedicated to
    old cars, he even has a bunch of the cars used in the movie Dick
    Tracy. If your gonna be in Orlando make sure you catch the cruise in
    they have at Old Town every Saturday. Probably the best in the
    southeast, hundreds of cars every week.. On a side note if your in to
    planes or old military stuff, one of the coolest junk yards I have
    ever been in is not far from Orlando. There is a place called Fantasy
    of Flight (http://www.fantasyofflight.com/). This guy has the largest
    private collection of military planes in the world. and around the
    corner from there is a place were they restore classic military
    planes. Last time I was theer they were working on a Corsair, a B-17,
    and a P-38. out back they have a junkyard full of old Korea era jets,
    hulked ouy Huey's, ducks, jeeps you name it, ultra cool. And for a
    few dollars they just let you roam around in it..

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker Riv71's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    The Hague
    Berichten
    86

    Standaard Re: junkyard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RMB
    Als je van het vliegveld in Orlando komt en dan de John Young op rijd richting Kissimmee kruis je op een gegeven moment de 192. Hierna blijf je de John Young volgen en op een gegeven moment aan de rechtse kant heb ik een junk yard zien liggen.
    Oke! Bedankt hiervoor. Ik heb het een kunnen volgen op www.us.map24.nl Zoals je ziet in de reactie hierboven, is dit de 2e in de buurt van Orlando.
    Ik ben benieuwd, maar ze zijn erg schaars.

    Gr.
    Hugo

  8. Top | #8
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Buiten de junkyards heb je aan de Orange Blossom Trail (OBT voor intimi) vanuit Kissimmee naar Orlando naast de vele 10-tallen merkdealers en autohandelaren (al heel weird om te zien, die duizenden auto's) ook nog een paar classic car boeren. Daar staat van alles, van 100% gerestaureerd tot in oudstaat. En ze hebben hun eigen mini junkyards. Altijd leuk om even te snuffelen.

    Ook zijn er in en rond Orlando tientallen autoshops (zoals hier bijv. Automat) waar je je kunt vermaken. Discount Autoparts, Autozone en Pep Boys zijn er enkele, met diverse filialen, en je vindt er manuals, allerlei gadgets en goedkoop gereedschap. Voor mij altijd een verplicht bezoek en ik heb er bijv. al een houten stuur met adapter voor m'n '67 Town & Country weggehaald voor $150,- , nieuw!!

    En een bezoek (zoals al genoemd) aan Old Town op vrijdag en/of zaterdagavond is zeer de moeite waard.
    Mooie Boattail op het fotootje, trouwens.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker Riv71's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    The Hague
    Berichten
    86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
    Buiten de junkyards heb je aan de Orange Blossom Trail (OBT voor intimi) vanuit Kissimmee naar Orlando naast de vele 10-tallen merkdealers en autohandelaren (al heel weird om te zien, die duizenden auto's) ook nog een paar classic car boeren. Daar staat van alles, van 100% gerestaureerd tot in oudstaat. En ze hebben hun eigen mini junkyards. Altijd leuk om even te snuffelen.

    Ook zijn er in en rond Orlando tientallen autoshops (zoals hier bijv. Automat) waar je je kunt vermaken. Discount Autoparts, Autozone en Pep Boys zijn er enkele, met diverse filialen, en je vindt er manuals, allerlei gadgets en goedkoop gereedschap. Voor mij altijd een verplicht bezoek en ik heb er bijv. al een houten stuur met adapter voor m'n '67 Town & Country weggehaald voor $150,- , nieuw!!

    En een bezoek (zoals al genoemd) aan Old Town op vrijdag en/of zaterdagavond is zeer de moeite waard.
    Mooie Boattail op het fotootje, trouwens.
    Bedankt Gerrit!
    Oke nog een autoliefhebber.....
    Ik heb begrepen dat je goedkoper uit bent. Maar.... hoe neem je het allemaal mee door de douane. Ik begreep laatst op het AAP forum (Amerikaanse Auto Pagina Forum) dat iemand naar Hershey (4 daagse meeting/beurs in okt.) was geweest en er een aantal aangekochte spullen uit zijn koffers waren gehaald.

    Maar dan heb ik toch een vraag. Zijn Yards nu alleen rond Orlando te vinden of ook in de rest van Florida. Ik heb wel een aantal linken gevonden rond Fort Lauderdale van automuseum of handelaren.
    Als je zoekt op JunkYard is er in Miami genoeg te vinden. Maar ik zoek inderdaad de oude Yard waar de planten door de auto's groeien. Want dit is in Nederland niet te vinden en misschien leuk een sloop te vinden in Florida die veel Buick onderdelen heeft. Het is niet mijn bedoeling om alleen Yards te bezoeken, maar is wel leuk om er 1 mee te nemen in de reis.

    Bedankt voor je compliment over mijn auto. Als je meer plaatjes wilt zien kan je eventueel kijken op mijn site www.greenboattail.nl. Nice site heb je overigens Gerrit!

  10. Top | #10



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •