Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 104

Onderwerp: Mission: Space!

  1. Top | #31
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    In de kranten artikelen spreekt men over 2 G voor Mission Space, en ik heb ergens (weet niet meer waar) gelezen dat het 2,3 (dus niet 2 a 3) G maximaal was, maar ik heb het nog nooit nagemeten.
    Ik weet wel, dat ik er van de zomer gewoon in ga, ondanks mijn hoge bloeddruk. Ik ben eigenwijs, ja ik weet het.
    Eric

  2. Top | #32
    Florida Groupie Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    251

    Standaard

    Even misschien een domme vraag, maar wat voor een soort attractie is mission: space?

  3. Top | #33
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Mission Space is een simulatie van een ruimtevlucht.
    Je zit in een soort ruimteschip met vier personen, en elk heeft een taak (commander/engineer/pilot/navigator)
    Je start op kennedy space center en op het scherm voor je zie je de lanceringstorens.
    Dan word je gelanceerd, en voel je ook heel hevige G krachten, heel realistisch gemaakt allemaal. Dan zie je Florida liggen vanuit de ruimte, en heb je het gevoel dat je gewichtloos bent. Dan maak je even een rondje rond de maan, om vervolgens vrij turbulent te landen op Mars.
    Onderweg moet je ook zelf "meewerken" bvb. op een knopje drukken om raketten af te werpen enz.

    Heel gave attractie eigenlijk, de beste waar ik ooit in ben geweest ops:

    Er liggen inderdaad zakjes in de attractie voor wie misselijk zou worden, maar ik moet zeggen, ondanks het feit dat ik héél snel wagenziek of zeeziek word, had ik in die attractie helemaal nergens last van.
    Een gewone theekopjes attractie ofzo vind ik eigenlijk veel erger dan deze :wink:
    Maar ik kan me wel voorstellen dat het niet gezond is voor kleine kinderen of mensen met hartproblemen.

  4. Top | #34
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Eric, ik zou echt uitkijken, ik ben geen watje, dat heb je in mijn verslag wel gelezen, maar van Mission Space voelde ik me niet lekker. Als je hoge bloeddruk hebt zou ik dat echt niet in de wind slaan.
    De "thrill" ervan is die G-force krachten mee te maken, verder stelt het geheel weinig voor (net door een stel tieners bevestigd). Wees voorzichtig en dat is (ook gezien de twee doden, die de attractie wel heeft veroorzaakt) geen flauwe kul!
    Al het andere is mentale angst en dat soort onzin, dit is lichamelijk en de waarschuwingen zijn zeer serieus. Ik zal ze persoonlijk nooit weer in de wind slaan!

  5. Top | #35
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Nóg een incident in Mission: Space, nu van gisteravond:

    Woman falls, hits head after Mission: Space

    Amy C. Rippel | Sentinel Staff Writer
    Posted July 11, 2006


    A 35-year-old woman fell and lost consciousness after getting off Mission: Space at Epcot on Monday night, authorities said.

    The woman, who was described only as a "local," was taken to Orlando Regional Medical Center about 8:30 p.m. by the hospital's helicopter in "serious, improving condition" authorities said.

    By 11:30 p.m., Disney World officials said the woman was being "treated and released."

    The woman had been getting off Epcot's 3-year-old spaceflight-simulator ride and talking to bystanders when she "fell from a standing position," hit her head and was briefly unconscious, said Deputy Chief Bo Jones of the Reedy Creek Fire Department. It's unclear why she fell, Jones said.

    When rescue crews arrived, she had regained consciousness but was not completely alert and had tingling in her arms and hands, Jones said.

    An ORMC helicopter landed on a pad behind The Land Pavilion at Epcot. Jones said rescue workers reported that she was becoming more alert and regaining sensation in her arms and hands as she was being flown to the hospital.

    In the past three years, two people died and 12 others were hospitalized after riding Mission: Space. In May, a tamer version of the ride was introduced. Authorities did not know which version the woman rode Monday.

    The new version eliminates the centrifuge element of the attraction, lessening the G-forces on the body. But it still pitches riders forward and backward, shakes, and combines audio and video virtual-reality effects.

    Disney spokeswoman Jacquee Polak said Mission: Space remained open because there was no indication it had malfunctioned or needed a closer review.

    Hiltrud Blumel, a 49-year-old German woman, died of a stroke after riding Mission: Space on April 11.

    Daudi Bamuwamye, 4, died after going on the ride June 13, 2005. An autopsy found he had a rare heart disease.

    In the 12 months after Daudi died, paramedics were called to Mission: Space to treat 194 people, according to Reedy Creek Fire Department records. The most common complaints were dizziness, nausea and vomiting. Yet 25 people passed out, 26 suffered difficulty breathing, and 16 reported chest pains or irregular heartbeats.

    In the past 18 months, seven people have died at Disney World attractions, mostly because of cardiovascular problems. The most recent was a 12-year-old Kentucky boy, Michael Russell, who died after riding the Rock 'n' Roller Coaster at Disney-MGM Studios. A preliminary autopsy showed he had heart defects, but the official cause of death has not been released.

  6. Top | #36
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Duizelig bij het uitstappen en d'r hoofd gestoten...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker Maria-Anna's Avatar
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Berichten
    17

    Standaard

    Op 4 juli j.l. zijn wij ook in Mission:space! geweest. We kozen bewust de "soft Version" en die was heel goed te doen. Nergens last van gehad, het was samen met test track en soarin' de beste attractie van Disney!
    echt helemaal top!
    °O° USA: 26 december 1990 - 11 januari 1991
    29 juni 06 - 7 juli 06 + 26 april 08 - 09 mei 08
    °O° Paris: ontelbaar

  8. Top | #38
    Florida Groupie Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    251

    Standaard

    Ik begin nu ook te twijfelen welke versie ik het beste kan doen.
    De laatste keer dat ik goed misselijk ben geworden is tijdens zo'n centrifuge ding op de kermis (op de megafestatie om precies te zijn). Sindsdien ga ik ook niet meer zo makkelijk in attracties die ronddraaien. Maar ja, ik ben wel weer zo eigenwijs om overal in te willen :?

  9. Top | #39
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan
    Ik begin nu ook te twijfelen welke versie ik het beste kan doen.
    De laatste keer dat ik goed misselijk ben geworden is tijdens zo'n centrifuge ding op de kermis (op de megafestatie om precies te zijn). Sindsdien ga ik ook niet meer zo makkelijk in attracties die ronddraaien. Maar ja, ik ben wel weer zo eigenwijs om overal in te willen :?
    Ik ben er vorig jaar ingeweest en ik kwam er echt wit uit!
    Geen rollercoaster is mij te gek , maar hier werd ik behoorlijk misselijk van.
    Ik ga dit jaar de softversie proberen maar die originele ga ik toch echt niet meer in! :lol:
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  10. Top | #40
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan
    De laatste keer dat ik goed misselijk ben geworden is tijdens zo'n centrifuge ding op de kermis (op de megafestatie om precies te zijn).
    Van dit soort dingen op de kermis wordt ik ook ziek:



    Mission:Space draait net zo hard maar je zit een stuk beter in je bakje. Ze geven je tijdens de rit ook iets te doen. Zolang je maar naar voren blijft kijken is het goed te doen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •