Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Reisorganisatie: WRC Reizen

  1. Top | #11
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: WRC Reizen problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sccambuur Bekijk Berichten
    Nou hoop ik maar dat dit goed gaat komen natuurlijk! ..
    Als ik je goed begrijp zit er een verschil tussen de offerte en de reis. Je hebt de reisorganisatie hier op aangesproken en ze gaan er mee aan het werk. Voorlopig is dan toch het probleem opgelost? Rustig afwachten tot je antwoord krijgt, zou ik zeggen. En bevalt het antwoord niet, kan je altijd weer verdere stappen ondernemen. Geen paniek, paniek is erger dan brand..:wink:

    Overigens is het vrij lastig om op dit soort geschillen in te gaan. Forumleden weten immers niet precies hoe de overeenkomst waarje accoord mee bent gegaan er uit ziet.



  2. Top | #12
    Regelmatige Bezoeker sccambuur's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Ik snap het hele verhaal niet... Ze hebben gezegd dat het in orde komt... ](*,) Dus niet zo aardig dat je meteen gaan klagen op een forum... Ze hebben nog niet eens de kans gekregen om iets te doen... :x
    Ik mag hier dan nieuw zijn. Maar vraag gewoon iets, daarnaast staat er dat ze er mee bezig gaan, om het te proberen in orde te maken! Tuurlijk geef ik hun een kans, en ik brand ze ook niet af ofzo, vraag alleen of dit vaker voorkomt, aangezien dit de 1e keer is dat ik via hun een reis boek. Rustig maar hoor, bedoel het totaal niet verkeerd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Overigens is het vrij lastig om op dit soort geschillen in te gaan. Forumleden weten immers niet precies hoe de overeenkomst waarje accoord mee bent gegaan er uit ziet.
    Ja je hebt gelijk, wacht het ook rustig af. Zou maandag weer antwoord krijgen of ze het kunnen hebben omzetten met hun agent, en zoals ik hierboven aangaf, vraag ik alleen of dit een bekend probleem is. Aangezien ik totaal niet vertrouwd ben met WRC Reizen.

    Nou waar ik mee accoord ben gegaan is 16 nachten, 16 dagen autohuur. Echter moet het 17 nachten en 17 dagen autohuur zijn. Dus dat maakt verder niet uit, hoe langer in Florida, hoe beter :-P. Alleen het hele schema komt nu wat op z'n kop te liggen, dus ik hoop gewoon dat ze alles om kunnen zetten. Maar moet vast goed komen
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-01-10 om 18:21. Reden: samengevoegd

  3. Top | #13
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: WRC Reizen problemen

    Zoiets kan altijd gebeuren, zeker bij reizen die a-la-carte worden opgebouwd. Al zou het uiteraard niet moeten gebeurn, het is immers hun vak om dit te boeken.

    Een paar algemene tips:
    • Een 17-daagse reis naar de VS is "eigenlijk" een 16-daagse reis: je vertrekt uit de VS op dag 16 en komt (meestal) 's ochtends vroeg in NL/BE/DE aan op dag 17. De terugreis is "door de nacht". Voor een 17-daagse reis dus 15 overnachtingen.
    • Maak voor jezelf een overzicht met een regel voor elke dag, met datum en dagnummer. Daar achter schrijf je per dag in ieder geval het hotel waar je verblijft en je basis-activiteiten (vlucht, auto ophalen, overnachting, verplaatsing, auto inleveren). Vanuit dat overzicht kun je precies tellen hoeveel nachten je in je hotels zit, hoeveel dagen je autohuur hebt (tijd van ophalen + 24u = 1 dag).
    In dit geval had WRC misschien beter zo;n overzicht kunnen maken .... :-$

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #14
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: WRC Reizen problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sccambuur Bekijk Berichten
    Tuurlijk geef ik hun een kans, en ik brand ze ook niet af ofzo, vraag alleen of dit vaker voorkomt, aangezien dit de 1e keer is dat ik via hun een reis boek.
    Want normaal boek ik mijn reizen via Arke en Sunweb (Europa/Egypte) dit is de 1e keer Amerika, en gaat het niet echt soepel, waardoor wij wat in (lichte) onzekerheid zitten.
    Je oogst wat je zelf plant, want de toonzetting van je eerste bericht is nu niet direct gunstig voor WRC. Het gaat er immers niet om hoe je het bedoelt, maar hoe het er uiteindelijk staat...... Je had bijvoorbeeld ook kunnen vragen naar de ervaringen met WRC, zonder de hele zaak bekend te maken. Of noem het topic WRC in plaats van WRC problemen.....

    Nog steeds is mij niet duidelijk waar de fout zit. Zoals Michael ook al aangeeft, bij a la carte boekingen kan er wel eens een misverstand ontstaan. Het is voor mij maar de vraag wie daar voor verantwoordelijk is. De reisorganisatie doet immers als het goed is precies wat jij vraagt. En als ik je goed begrijp is dat je 16 nachten hebt geboekt en 15 nachten krijgt. Je schrijft het niet zo duidelijk, maar als ik het goed begrijp heeft dit verband met het vluchtschema van Martinair, die vliegen namelijk niet op dinsdag 1 juni maar wel op donderdag 3 juni.

    Logisch dat de reis dan of korter wordt, of langer duurt. Zolang je geen offerte laat zien waaruit duidelijk blijkt dat WRC je een vlucht voor die data heeft geoffreerd, denk ik dat je jezelf veel zorgen had kunnen besparen door eerst zelf goed te kijken. Wie eist bewijst en vertrouwen is goed, controle is beter.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 28-01-10 om 19:04.



  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker sccambuur's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    40

    Standaard Re: WRC Reizen problemen

    Jah klopt, ik had de titel even wat anders moeten noemen. Klinkt misschien wat te negatief, terwijl ze verder prima hun best doen. Vind het alleen apart dat hun daarin een rekenfout maken. Want als ik er zelf niet achter was gekomen, en erop had vertrouwd dat hun het goed hadden geregeld, dan hadden we straks in Orlando op 1 juni zonder slaapplek gezeten 2 nachten haha.

    Bij WRC hebben ze gewoon een klein foutje gemaakt met de indeling van de nachten, en aangezien het onze 1e x is, via dit reisbureau en naar Amerika, waren we gewoon wat bezorgd. Maar dit zal ongetwijfeld wel goed worden opgelost, hoor volgende week of het gelukt is of niet. Nou zal wel goed komen.
    Verder heb ik geen moment lopen klagen, nogmaals alleen gevraagd of dit vaker voorkomt! Sorry voor de onduidelijkheid dan!

  6. Top | #16
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: WRC Reizen problemen

    Laat ons weten hoe het afloopt. Wij gaan ervan uit dat het naar tevredenheid wordt opgelost.

    Groet,

    Sjon, Bianca en Romy

  7. Top | #17
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Wie heeft ervaring met WRC reizen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sccambuur Bekijk Berichten
    Jah klopt, ik had de titel even wat anders moeten noemen. Klinkt misschien wat te negatief, terwijl ze verder prima hun best doen.
    Volgens mij kan je de titel dan gewoon zelf even aanpassen. Klik op Bewerken en kind kan de was doen. Dan is dat vast uit de wereld. Toch?



  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker sccambuur's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    40

    Standaard Re: Wie heeft ervaring met WRC reizen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Volgens mij kan je de titel dan gewoon zelf even aanpassen. Klik op Bewerken en kind kan de was doen. Dan is dat vast uit de wereld. Toch?
    Klaar!

    Het vage is dat ik zojuist post heb gekregen met een nieuwe factuur, en het nieuwe reisschema, en dat is identiek aan het 'foute' reisschema! Dus sorry, maar echt slim zijn ze daar niet bezig blijkbaar. Dus heb ze maar weer gemaild wat hiervan nu de bedoeling is. Want nu kom ik nog steeds 2 nachten tekort. Zal wel worden opgelost allemaal, maar 'zucht' kan er zelf steeds achteraan

  9. Top | #19
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Reisorganisatie: WRC Reizen

    Ik zou nu inderdaad maar eens een serieus gesprek met ze gaan voeren...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker sccambuur's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    40

    Standaard Re: Reisorganisatie: WRC Reizen

    Na een hoop gemail en gebel is het eindelijk gelukt om alles nu goed op papier te hebben! Dit keer komt het goed uit met de nachten, en is alles nu precies op elkaar afgestemd, is wel wat duurder geworden, maar ja dat maakt verder niet uit meer.

    Gelukkig is het schema nu definitief vastgelegd, en is alles dus toch nog goed gekomen! Maar ben blij dat ik zelf scherp was, anders was het wel een probleem geworden vrees ik!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •