Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 18 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 177

Onderwerp: Ontbijten in Orlando

  1. Top | #41
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Kostenindicatie ontbijt/lunch/diner?

    Hoi Suzanne,
    Het lastige is dat je het in Florida zo goedkoop of duur kunt maken als je zelf wilt. Er is zo enorm veel keuze!!

    Voor ontbijt zijn wij (met z'n drietjes) zelden meer dan een paar dollar kwijt. Een brood bij de Walmart of Publix, lekker roosteren (dat kan als je in een huis / townhome / condo verblijft) en dan wat cream cheese erop of ham. Glas melk erbij en klaar is klara.

    Lunchen doen we meestal buiten de deur, in één van de attractieparken of op een foodcourt van één van de malls. Meer dan $ 10 per persoon kost dat meestal niet, tenzij we ons erbij te buiten gaan aan extra's als een fantastisch ijsje of een triple espresso of zo ...

    Diner is meestal niet veel. Vermoeid van de belevenissen van de dag en het klimaat gaan we eigenlijk niet zo vaak meer uit eten. Cicci's pizza voor $ 5,95 gaan we dit jaar wel eens doen, is me in maart erg goed bevallen. Voor de rest wordt het regelmatig de vrieskasten van de Walmart plunderen, op zoek naar de "Healthy Choice" maaltijden. Of soep met een broodje of zoiets.

    Zoals ik dit verhaal al begon: er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden, je kunt het zo simpel of uitgebreid maken als je zelf wilt.

    Have fun!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #42
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Kostenindicatie ontbijt/lunch/diner?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door suzanne Bekijk Berichten
    @Ta2 Gerrit: Ik vind het wel belangrijk om te weten, zodat ik voor mezelf een indicatie kan krijgen wat ik ongeveer aan eten en drinken kwijt ben.
    Wat eten betreft kun je ook voor kiezen om bij de wat goedkopere restaurants/buffets te gaan eten als Denny's, Ponderosa, Golden Corral etc. Dit is een snelle hap maar wel net iets beter eten dan bij de McDonalds of de Burger King. Drinken betaal je meestal alleen het eerste glas. De volgende zijn gratis (Free Refill).
    De restaurants die Natasja noemt zou ik niet als als goedkoop willen bestempelen (zeker niet voor een student met een beperkt budget).

    Dit is ook een leuke site om te bekijken: http://orlando.diningguide.com/
    (en ook voor andere plaatsen, zie http://diningguide.com/#na)
    Laatst gewijzigd door Njit; 15-07-08 om 08:31.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #43
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    32

    Standaard Re: Kostenindicatie ontbijt/lunch/diner?

    @Njit: Thanks! Leuke sites, ga ze thuis eens goed bekijken!
    Zo'n beperkt budget heb ik ook weer niet hoor Werk hard naast de studie! Het gaat me er meer om dat ik weet wat ik kwijt ben, en inderdaad de restaurants die Natasja noemt zijn niet onwijs voordelig Voor een aantal dagen wel leuk maar niet voor 18 dagen!

    @Michael: Thanks, idd goede tips erbij !

  4. Top | #44
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Kostenindicatie ontbijt/lunch/diner?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    De restaurants die Natasja noemt zou ik niet als als goedkoop willen bestempelen (zeker niet voor een student met een beperkt budget).
    Daar werd in eerste instantie ook niet om gevraagd. Er werd gevraagd om een kostenindicatie incl. drank. Niet dat het budget moest zijn.

    Je ziet hier altijd dezelfde restaurants voorbij komen, zoals de Mac en Denny's of een Ponderosa. Ik had het ook wel eens leuk gevonden, om wat aanraders te krijgen van bijzondere restaurants. Morada Bay Café bijvoorbeeld. Daar kwam ik achter doordat ik een foto op Flickr.com zag. Na wat zoeken, ben ik er achter gekomen dat het een restaurant op Islamorada was. Of The Rusty Pelican op Key Biscayne. Ik heb dit restaurant voor het eerst genoemd in mei 2004 op het 'oude' Florida Prikbord'. Ik heb deze restaurants al op verschillen sites aanbevolen en velen vonden dit een leuke tip. Niet dat ze er anders niet achter waren gekomen, maar het is wel eens makkelijk als je het op een forum tegenkomt. Zo help je elkaar toch een beetje. Dus wie kent er nog een leuk bijzonder restaurant?

    Suzanne, er zijn veel informatiebronnen te vinden op internet, waar je reviews kunt lezen. Igougo is zo'n voorbeeld. Dit is een site waar iedereen zijn/haar ervaringen over hotels, bezienswaardigheden en restaurants kan plaatsen. Ik schrijf daar ook veel op, vandaar dat ik de bonnetjes bewaar.

    Hieronder een voorbeeld van restaurants in de Florida Keys:

    http://www.igougo.com/dining-l2202-F...staurants.html

    Of Orlando...

    http://www.igougo.com/dining-l809-Or...staurants.html

    Op Tripadvisor kan je ook veel informatie vinden over hotels, restaurants etc. Het voordeel van dit soort sites is dat je de mening leest van reizigers. Die zijn neutraal en eerlijk. Op Tripadvisor kan je ook reviews lezen van 'dure' restaurants, maar ook van een Denny's. Zie hieronder:

    http://www.tripadvisor.com/Restauran...o_Florida.html
    Laatst gewijzigd door Natasja L.; 15-07-08 om 09:12.

  5. Top | #45
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    32

    Standaard Re: Kostenindicatie ontbijt/lunch/diner?

    Hoi Natasja,
    ik vind het juist wel leuk om info te krijgen over de wat 'duurdere' restaurants hoor! Een budget voor avondeten van 40$ pp vind ik op zich helemaal geen punt, maar niet elke dag! :razz:

    Vind het heel leuk om daar ook eens te kijken, je kunt immers moeilijk 18 dagen fastfood eten! [-X

    Daarom, bedankt voor je tips en de links!

    Groetjes!

  6. Top | #46
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Kostenindicatie ontbijt/lunch/diner?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Natasja L. Bekijk Berichten
    Ik had het ook wel eens leuk gevonden, om wat aanraders te krijgen van bijzondere restaurants. Morada Bay Café bijvoorbeeld. Daar kwam ik achter doordat ik een foto op Flickr.com zag. Na wat zoeken, ben ik er achter gekomen dat het een restaurant op Islamorada was. Of The Rusty Pelican op Key Biscayne. Ik heb dit restaurant voor het eerst genoemd in mei 2004 op het 'oude' Florida Prikbord'. Ik heb deze restaurants al op verschillen sites aanbevolen en velen vonden dit een leuke tip. Niet dat ze er anders niet achter waren gekomen, maar het is wel eens makkelijk als je het op een forum tegenkomt. Zo help je elkaar toch een beetje. Dus wie kent er nog een leuk bijzonder restaurant?
    Open daar even een apart topic voor. Dan blijft dit topic een beetje schoon..

    (vind het wel een leuk onderwerp overigens. Rusty Pelican zijn wij ook wezen eten op aanraden van iemand op een ander Forum).
    Laatst gewijzigd door Njit; 15-07-08 om 09:39.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #47
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Kostenindicatie ontbijt/lunch/diner?

    @ Suzanne, deze oude man met een leuk jaarsalaris was er niet op uit om je aan te vallen, maar er zijn in Orlando en omgeving (en idem voor Miami) duizenden restaurants voor evenzovele portemonee's.

    Zelfs in de ketenrestaurants zitten heel veel verschillen. Cracker Barrel bijv. is erg goedkoop, maar levert eenvoudig, voedzaam en goede maaltijden. Ook de buffetrestaurants (m.i. vreetschuren) zijn niet duur, maar wij zullen er niet gauw naar binnenlopen.

    Dan is er nog een groot segment steakhouseketens (Angus, Outback, Fridays, Tony Roma etc.), middelmatig geprijst, maar wel met goed voedsel.

    Ook van de ketens, maar dan i.h.a. iets duurder zijn de seafood (Red Lobster etc.) en de italiaanse (zoals Olive Garden, Carrabas) restaurants die zeer smakelijke maaltijden serveren.

    En zo zijn er nog enkele tientallen andere ketens die goed eten leveren voor betaalbare prijzen. Wij hebben in de meeste al wel eens gegeten en naar volle tevredenheid. Die zou je dus kunnen opzoeken met Google voor de prijzen.

    De zgn. "one off" restaurants zijn meestal wat duurder, maar hebben wel een meer gevarieerde kaart en uniekere ambiance. De ketens hebben een uniforme aankleding, seen one, seen 'em all. Die prijzen weet ik niet meer, maar daar kan Natasja L. je van dienst zijn.

    Voor ontbijten geldt hetzelfde. Zelf maken is het goedkoopst, of anders de Mac, Denny's, IHOP o.a. voor een dollar of 5 tot 10.

    Hier heb je hoogstwaarschijnlijk meer aan dan kritisch commentaar :-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #48
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Kostenindicatie ontbijt/lunch/diner?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Open daar even een apart topic voor. Dan blijft dit topic een beetje schoon...
    :roll: Tot nu toe, heb ik in deze topic alleen maar informatieve berichten geplaatst (in tegenstelling tot een ander bericht die ik eerder ben tegengekomen). Dus mag ik een klein beetje afwijken... Waar het mij om gaat is dat iedereen dit forum leest. Dus ook al heb ik geen budget restaurants genoemd, iedereen kan hier wat informatie vandaan halen. Maar goed, gauw terug naar het onderwerp!!!

    @ Suzanne

    Ik heb dit al wel eens eerder op het forum geschreven; voor het gemak heb ik het even gekopieerd:

    Soms moet je juist de restaurants uitzoeken waar het nog niet zo druk is. Die willen namelijk geen 'lege' terrassen. Dus om het snel vol te krijgen, lokken ze mensen naar hun restaurants door kortingen. Dat zie je in Miami heel vaak. Soms zijn de drankjes (alle soorten inclusief cocktails) twee voor één. Zodra dat het vol loopt, gaat het bord met kortingen weer weg. Een voller terras/restaurant trekt meer klanten aan dan een leeg terras! Moet je maar eens op letten als je daar bent. Wij hebben er (zonder er bewust naar op zoek te zijn) al eens profijt van gehad. Laatste keer bij Fox Café. We wilden gaan lunchen en toen bleek dat het 2 voor 1 was. Dan ben je net zoveel kwijt als je bij TGI gaat eten, maar je zit wel leuker en heb een fantastisch uitzicht! Ook kan je op Ocean Drive ontbijten voor $4,95. Omgerekend in euro's is dat heel weinig!


    Bij onze B&B in Key West hadden ze ook coupons van verschillende restaurants. Bij de één krijg je gratis een fles wijn bij twee hoofdgerechten, bij de ander weer een gratis dessert. Veel restaurants (en attracties) hebben van die coupons. Lig het er niet, dan er gewoon om vragen. Soms hebben ze de coupons niet in het zicht liggen. Zo zie je maar, alle beetjes helpen.
    Laatst gewijzigd door Natasja L.; 15-07-08 om 09:49.

  9. Top | #49
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    32

    Standaard Re: Kostenindicatie ontbijt/lunch/diner?

    Oké dan! Dank jullie wel voor de vele info!
    Volgens mij kom ik inmiddels over als een arme, zielige student :-s Ben ik niet hoor, maar wil wel beetje weten waar ik aan toe ben!

    Heel leuk om diverse restaurants te horen te krijgen, op die namen ga ik dan even googelen! Ben erg benieuwd!

    De tips van 2 voor 1 heb ik nooit eerder gehoord, wel een grappig lokkertje van restaurants! Al ben ik zelf nooit zo van het afdingen, coupens e.d.!

    @Gerrit: Ik voelde me ook niet zozeer aangevallen, maar vond de reactie nogal zinloos! Je tweede reactie daarintegen vond ik een stuk informatiever Dank je wel daarvoor!

  10. Top | #50
    Regelmatige Bezoeker tamaralemmens's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Echt, limburg
    Berichten
    49

    Standaard Koud ontbijten

    Misschien een rare vraag, maar waar kun je koud ontbijten in Florida? Hiermee bedoel ik, een broodje kaas, of een broodje gezond zoiets. We gaan namelijk met ons viertjes en we houden wel van een amerikaans ontbijtje, echter eentje wordt al misselijk bij het idee om 's morgens warm te ontbijten. Ik weet dat starbucks lekkere sandwiches heeft, maar het zou fijn als we wat meer variatie hadden. We gaan rondreizen. Misschien iets waar het beiden kan? We hebben als alternatief broodjes en beleg halen bij wallmart. Alle tips zijn welkom, dank je wel.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •