Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 18 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 177

Onderwerp: Ontbijten in Orlando

  1. Top | #11
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Waar een goed ontbijt te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus Bekijk Berichten
    Misschien komt dit als een schok voor je, maar in hotelrestaurants kun je ook gewoon a la carte bestellen.
    Ze hadden het o.a. over Ponderosa en dat zijn volgens mij gewoon buffetrestaurants.
    Denny's en lekker. Dat klinkt als een contradictio in terminis. Ik hoop overigens niet dat je serieus meent dat je bij Denny’s lekker kunt eten. Het is niet slecht, maar lekker valt voor mij toch echt in een andere categorie.
    Je hebt volkomen gelijk als je zegt dat Dennys niet echt lekker is maar toch altijd beter dan buffet.
    Kijk, dat is iets wat ik nu weer niet begrijp. Dat je dit doet om goedkoper uit te zijn dat begrijp ik. Maar lekker brood in de VS heb ik tot nu toe niet gevonden. M.u.v. van broodjeszaken zoals b.v. Potbelly.
    Bij WalMart verkopen ze Dutch Mill brood en brood van Pepperidge Farm en dat is toch wel redelijk lekker brood. Goed van smaak, goed volkoren en stevig brood. Brood zoals bij ons is idd niet te verkrijgen. En we doen het ontbijten in onze kamer niet voor het goedkope, wat een bijkomstigheid is, maar meer voor het gezonde.

  2. Top | #12
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Waar een goed ontbijt te krijgen

    Afwisseling van spijs doet eten.
    Ook ik ben geen fan van de 'all you can eat' buffetten, en daar zul je mij dan ook niet aantreffen.
    Waar dan wel? Afwisselend bij:
    Denny's (Grand slam, French slam)
    Waffle House (gewoon zelf je ontbijt samenstellen, bv. geroosterd brood, 2 eieren, hash browns en jus)
    Cracker Barrel (een aanrader, wel erg druk soms)
    Publix (heerlijke sandwiches, zo gezond als je maar wilt)
    MacDonalds of Burger King, ook best lekker voor een keer
    Dunkin Donuts voor de kleine trek.
    Zoals je ziet, keus genoeg voor elke dag in de week, sommige hotels (Country Inns bv) hebben ook een prima start van de dag.
    Eet ze,
    Eric

  3. Top | #13
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Waar een goed ontbijt te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Waffle House (gewoon zelf je ontbijt samenstellen, bv. geroosterd brood, 2 eieren, hash browns en jus)
    Vooral ook een goede plek om eens in gesprek te raken b.v. truckers. Het verbaast we altijd weer hoe beperkt de belevingswereld van de gemiddelde Amerikaan is. Momenteel vormen de presidentskandidaten (zowel Republikeinen als Democraten) een goed onderwerp van gesprek.
    Niet aan te bevelen als je daarna nog een werkafspraak hebt. De baklucht blijft namelijk erg lang in je kleding hangen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-01-12 om 22:44.

  4. Top | #14
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Waar een goed ontbijt te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Ik ontbijt ook altijd in de villa of hotelkamer met zelfgekochte spulletjes. Goedkoper ... nee, daar doe ik het niet voor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FloridaVerslaafde Bekijk Berichten
    En we doen het ontbijten in onze kamer niet voor het goedkope, wat een bijkomstigheid is, maar meer voor het gezonde.
    Trap ik nu tegen een heilig huisje? Mijn eerdere opmerking was alleen om aan te geven dat ik mezelf kan voorstellen dat mensen dit doen omdat het goedkoper is. Een thema wat de meeste mensen op dit forum, gezien eerdere discussies, schijnbaar aanspreekt. Wat is er mis om te zeggen dat zelf ontbijt maken goedkoper is?
    Persoonlijk ben ik het Amerikaanse ontbijt al na drie dagen beu. Maar aangezien wij altijd in hotels overnachten, heb ik weinig andere mogelijkheden om aan mijn ontbijt te komen. Ik zie me namelijk niet op bed zitten met een zak brood en beleg uit de supermarkt. Maar goed, dat is mijn persoonlijk mening. Ik kan mezelf voorstellen dat andere mensen dat wel fijn vinden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk Berichten
    Ik ben gewoon geen grote eter en houd wel van een geroosterd boterhammetje en een bekertje melk. That's all. En dat liefst in alle rust.
    Brood roosteren zou voor mij zeker een optie zijn. Alleen zit er in standaarduitrusting van de gemiddelde hotelkamer over het algemeen geen broodrooster. Wellicht de volgende keer eens experimenteren met het strijkijzer .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk Berichten
    Lekker brood? Ja hoor, het is er wel. Bij Publix haal ik meestal Italian Bread (wit) of Chicago Hard Rolls. Lekker en vers gebakken. Ze hebben daar nog veel meer sooren vers gebakken brood en broodjes. Maar als je op zoek bent naar de gezonde nederlandse volkorenboterham .... die heb ik (ook) nog niet gevonden in Florida.
    Persoonlijk vind ik het brood in de VS over het algemeen te zacht en te zuur is. Daar vormt het brood bij de Publix geen uitzondering op. Het enige brood wat ik op zich te eten vind, zijn de broodjes van Potbelly. Maar die zitten, zover ik weet, niet in Florida. Voor de mensen die via Washington naar Florida vliegen. Mocht je op de luchthaven zin hebben in een broodje, dan moet je Potbelly eens proberen. Ik kan het het best omschrijven als een iets zachtere variant op stokbrood (luchtig en krokant). Erg lekker.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-01-12 om 22:45.

  5. Top | #15
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Waar een goed ontbijt te krijgen

    Niemand hoeft toch een drama van een ontbijtje te maken in het land van de ongekende mogelijkheden?
    Er zijn zoveel mogelijkheden en er zal voor iedereen wel wat lekkers te krijgen zijn. Wil je op je kamer ontbijten prima toch.Wil je een uitgebreid Amerikaans ontbijt met alles erop en eraan ook lekker en prima.

    Persoonlijk zoek ik de motels uit waar een ontbijt bij hoort en het is een verassing wat je nu weer kunt krijgen. Bevalt het ons niet zoeken we een C&B of een McDrek op.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  6. Top | #16
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Waar een goed ontbijt te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus Bekijk Berichten
    Trap ik nu tegen een heilig huisje? Mijn eerdere opmerking was alleen om aan te geven dat ik mezelf kan voorstellen dat mensen dit doen omdat het goedkoper is. Een thema wat de meeste mensen op dit forum, gezien eerdere discussies, schijnbaar aanspreekt. Wat is er mis om te zeggen dat zelf ontbijt maken goedkoper is?
    Nee hoor, voor mij geen heilig huisje. Jouw post kwam op mij over alsof je dacht dat het alleen maar gedaan wordt vanwge de prijs. En ik wou daarop aanvullen dat het daar voor mij niet om te doen is.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus Bekijk Berichten
    Brood roosteren zou voor mij zeker een optie zijn. Alleen zit er in standaarduitrusting van de gemiddelde hotelkamer over het algemeen geen broodrooster. Wellicht de volgende keer eens experimenteren met het strijkijzer .

    Goeie! Reizigers moeten inventief zijn!!

    Waarom rusten ze hotelkamers niet gewoon standaard uit met dit apparaat:



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus Bekijk Berichten
    Persoonlijk vind ik het brood in de VS over het algemeen te zacht en te zuur is. Daar vormt het brood bij de Publix geen uitzondering op.
    Ik ben het met de algemene smaak eens, maar juist de broodsoorten die ik noemde vind ik daar nou juist een uitzondering op. Zacht .... ja, da's waar. Vandaar die toaster!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #17
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Waar een goed ontbijt te krijgen

    Vanmorgen ontbijt genoten bij http://www.panerabread.com/ ik weet niet of ze in Orlando zitten.Heerlijke koffie en een broodje erbij.Wij hadden even genoeg van de eieren, pancakes enz.

  8. Top | #18
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Waar een goed ontbijt te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Vanmorgen ontbijt genoten bij http://www.panerabread.com/ ik weet niet of ze in Orlando zitten.
    Ik weet het wel En ja hoor, ze zitten ook in Orlando en omgeving. De meest bekende plekken (voor ons als toeristen) waar je een Panera Bread Backery-Cafe kunt cinden zijn:
    • Premium Outlets (Vinland Avenue)
    • The Loop (John Young Parkway)
    • Florida Mall (Orange Blossom Trail)
    • Mall at Milennia (Conroy Road)
    • Bij de Walmart op de kruising Sand Lake Road - John Young Parkway
    En ze hebben allemaal een Wifi-hotspot, helemaal gratis. Dus laptop mee en tijdens je ontbijt even bijlezen op het forum of je reisverslag uploaden!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #19
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Waar een goed ontbijt te krijgen

    Brood roosteren zou voor mij zeker een optie zijn. Alleen zit er in standaarduitrusting van de gemiddelde hotelkamer over het algemeen geen broodrooster. Wellicht de volgende keer eens experimenteren met het strijkijzer :wink:.
    Ik weet zeker dat je bij de WalMart voor onder de $ 30 een prima broodrooster koopt. Dat is om en nabij de € 20,00
    Aangezien de gemiddelde forumganger statistisch gezien 21 dagen naar Florida (uiteraard) gaat komt dat neer op zo'n € 1,00 per dag per gezin.
    En je kunt het apparaat in je laatste hotelkamer achterlaten als tip voor het kamermeisje, scheelt ook weer een handvol dollars.
    Dus als je van geroosterd brood houd: KOPEN dat machien.
    Eric

  10. Top | #20
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Waar een goed ontbijt te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Ik weet zeker dat je bij de WalMart voor onder de $ 30 een prima broodrooster koopt. Dat is om en nabij de € 20,00


    Hamilton Beach 2 Slice Bagel Toaster



    $12.96

    http://www.walmart.com/catalog/produ...uct_id=5984247
    Da's 9 euro. Per dag 50 cent. Da's geen geld dus

    En ben je een ongeduldig type dan heb je voor iets meer geld ($29.94) een 4-slice versie:

    Laatst gewijzigd door Njit; 19-11-07 om 16:07.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •