Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 79

Onderwerp: Routeplannner

  1. Top | #61
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Auto routes zoeken

    Op de site van Exit Reizen en American Vacations staan wat rondreizen. Misschien kun je hier wat ideetjes mee opdoen. Verder staan er op het Forum ook veel reisschema's.

    Als je kunt aangeven welke plaatsen je wilt aandoen en waar je interesses liggen dan kunnen we misschien een voorstel doen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #62
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Berichten
    57

    Standaard Miami - Orlando - Miami Wat is 'n leuke route?

    Hallo allemaal!

    Mijn man en ik willen van 27 december t/m 10 januari een rondreis gaan maken door Florida waarbij we van 30 dec t/m 2 jan in ieder geval naar WDW willen gaan. Wie heeft er tips voor een leuke route?

    We zouden in ieder geval heel graag ook naar Key West willen, voor de rest hebben we nog geen idee
    we beginnen en eindigen in Miami

    wie heeft er suggesties?

  3. Top | #63
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Wat is interessant op de route Pensacola/Orlando??

    Begin oktober vliegen mijn (volwassen) zoon en ikzelf naar Pensacola en via Orlando naar Miami om weer terug te vliegen.
    We zijn een paar dagen in Pensacola en willen dan via de Gulf coast in 2 a 3 dagen naar Tampa/Orlando rijden.
    Wie heeft hier ervaring en wat is er voor volwassenen interessant?

    Knaapje

  4. Top | #64
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Wat is interessant op de route Pensacola/Orlando??

    Wij zijn in Mei een stuk door de Panhandle gereden, maar meer dan dat er superwitte stranden en erg veel hotels langs de kust liggen, kan ik er ook niet van zeggen.

    Panama City Beach was onze overnachtingsplek en is een soort Zandvoort gemixt met Kissimmee. Restaurants, shopping mall en minigolf op leuke themabanen.
    En een prachtig azurblauwe Golf van Mexico.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #65
    Stamgast
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    maarssen
    Berichten
    163

    Standaard Re: Wat is interessant op de route Pensacola/Orlando??

    Helaas kan ik je ook geen informatie verstrekken knaapje.
    Ik kom al 20 jaar in Florida,en ga er ook ieder jaar heen,maar moet je eerlijk bekennen dat ik nooit die kant op gegaan ben:-(
    Wel kan ik je zeggen dat de westkust gewoon heerlijk is.

  6. Top | #66

    Standaard Welke route nemen?

    Hallo

    wij willen in november van dit jaar 3 weken naar florida.
    maar we hebben een prijsopgave gedaan bij exit-reizen en bij wordlticketcenter voor een fly & drive.
    van exit-reizen hebben we inmiddels een prijs binnen en dat is een bedrag van 1670,==
    de vluchten die zij hebben uitgezocht zijn via Washington naar Miami v.v

    maar nu we dit weten zitten we een beetje met een route die we het beste kunnen rijden maar we weten niet hoe.
    en hopen dat we via jullie op antwoorden uit kunnen komen.
    we zijn geen mensen die hele dagen in de pretparken rond hangen maar we willen we graag naar kennedy space center.

    dus graag heel veel info is welkom.

    groetjes

  7. Top | #67
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: vraagje

    Hallo Santhe,
    Welkom op dit leuke forum, waar je je heel goed kunt voorbereiden op een tripje florida......

    Ik zou 2 weken rondtrekken en 1 week orlando inplannen.

    hotels ter plekke regelen, alleen voor de eerste nacht en eventueel de laatste nacht vastleggen.
    Zo ben je het meest flexibel
    Vind je het ergens niet leuk rijd je verder, vind je het ergens wel leuk blijf je langer.

    Landen in Miami, neem hier minimaal 1 overnachting.
    Vervolgens zou ik doorrijden naar Key West ( minimaal 2 dagen).
    Ga zeker naar de everglades, tocht met een propellerboot, alligators kijken.
    Rij richting de golf van mexico, blijf hier een paar dagen op verschillende plekken langs de kust.
    Na een weekje rondtrekken zou ik Orlando aan doen.
    hier heb je tijd om de vele parken te bezoeken.
    Je geeft aan dat, dat je niet de hele tijd in de parken wilt vertoeven.
    Nou dat hoeft ook niet, in Orlando is genoeg te beleven om een weekje vol te krijgen zonder je te vervelen.
    Sterker nog wij houden het er met gemak 2 weken vol....
    Zoek en paar parken uit die je beslist wilt zien.
    Andere dagen kun je vullen met shoppen in 1 vd de vele malls.

    Na ongeveer en weekje orlando zou je kunnen afzakken richting miami, met verschillen de tussenstops zoals je zelf al aangeeft o.a. kennedy space center.

    Dit is hoe ik het ongeveer zou doen voor de eerste keer.
    Langs de kustlijn zijn genoeg leuke plaatsen om een dag te blijven.
    Om deze concreter in te vullen,is het handig om te weten wat jullie wensen zijn.

    een paar plaasten die ik zeker zou bezoeken:
    Miami
    Key West
    Sanibel
    Clearwater Beach
    Orlando
    s'augustine
    Daytona ( niet overnachten)
    ft Lauderdale


    Ieder geval veel plezier met het voorbereiden van jullie vakantie, mocht deze echt gaan plaats vinden.
    tipje gebruik de zoekfunctie kan een hele goede hulp zijn.

    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  8. Top | #68
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Welke route nemen?

    Tip: Neem de weg!

    Vele wegen leiden naar Kennedy Space Center. Er staan al een heleboel reisschema's hier op het forum die je kunt raadplegen, en die zijn allemaal behoorlijk verschillend. Kijk eens of je daar wat leuks kunt vinden. Ook de reisverslagen geven veel mogelijkheden aan.

    Als je met iets specifiekere vragen kunt kamen kunnen we je misschien beter helpen.

    Have fun!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #69
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Welke route nemen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door santhe Bekijk Berichten
    we zijn geen mensen die hele dagen in de pretparken rond hangen maar we willen we graag naar kennedy space center. dus graag heel veel info is welkom.
    Je zult misschien wel verbaasd zijn, maar zelfs mensen die hele dagen in pretparken rondhangen, bereiden zich goed voor op hun reis naar Florida. Meestal doen ze dat eerst zelfstandig en daarna leggen ze hun plannen of ideetjes aan het Forum voor. De zoekfunctie is hun favoriete 'click', Google is hun beste maatje. Deze forumleden krijgen meestal veel leuke reacties en goeie tips.

    Ik zou, voor dat je boekt, eerst wat meer kennis vergaren. Vraag je af waarom je een standaard rondje door Florida rijdt, terwijl je ook naar Miami kunt vliegen, naar Orlando kunt rijden en vervolgens daarvandaan terug vliegt. Je heeft aan dat de reisorganisatie vluchten heft "uitgekozen". Niet doen, zelf kiezen. Dit geldt ook voor de plaatsen die je wilt aandoen, de hotels waar je in verblijft, de auto die je huurt etc. etc. Pascal geeft goede adviezen, maar je kunt pas kiezen als je weet wat het verschil is tussen de Atlantische kust en de Gulf-coast.....Laat je niet opjagen door de reisoragnisatie. Sterker nog, vergelijk rustig wat meer aanbiedingen. De vluchten zijn nog lang niet vol voor die periode en accomodatie is er genoeg. Realiseer je wel dat als je eind november gaat Thanksgiving een drukke periode is, op sommige locaties is het dan drukker dan normaal.

    Moraal van het verhaal: Het barst hier van de info, maar in de meeste gevallen wordt het niet naar je toegebracht. Liefhebbers noemen dat voorpret\\/\\/. Come and get it.......



  10. Top | #70

    Standaard Re: Welke route nemen?

    we hebben de volgende globale route
    Miami-palm bay-daytona beach-jacksonville-tallahassee-orlando-tampa-cape coral-naples-key west en terug naar miami

    graag alle info en fouten over deze route is welkom



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •