Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 79

Onderwerp: Routeplannner

  1. Top | #41

    Standaard Hoe route uitstippelen

    hoi,dit is de 1ste keer dat ik hier kom en zou eens willen vragen,mijn ouders vertrekken eind nov naar miami voor een cruise en dan 6 dagen rondrijden,maar mijn moeder weet totaal niet hoe je die 6 dagen moet plannen of uitstippelen of wat de moeite is om te bezoeken,ze dromen hier al lang van.
    ik weet hier ook niets van ,kan er mij hier misschien helpen of heeft er hier iemand nog een voorbeeld van vorige reis dat misschien kan doorgestuurd worden
    ze zouden wel graag het harley fabriek bezoeken
    mijn moeder staat ook steeds voor mij klaar en zou haar graag helpen maar weet niet hoe ik hier moet aan beginnen
    dus alle tips zijn welkom
    van begin tot einde
    groetjes
    en alvast bedankt als er iemand wil helpen

  2. Top | #42
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: hoe route uitstippelen

    Volgens mij is er in Florida geen Harley Davidson Factory, factory tours zijn er in Wauwatosa Winconsin (1,480 mijl – ca. 22 uur 55 min), York Pennsylvania (1,154 mijl – ca. 17 uur 43 min) en Kansas City Missouri (1,467 mijl – ca. 22 uur 16 min). Bij de laatste fabriek ben ik zelf geweest, de rondleiding was gratis en zeker de moeite waard. Alleen denk ik niet dat een van die fabrieken in 6 dagen vanuit Florida een echt haalbare kaart is. De enige mogelijkheid die ik dan zie is als ze een vlucht met tussenstop in de buurt van een van die fabrieken zouden hebben.

    Ze zouden natuurlijk wel via de Harley Davidson website dealers kunnen uitzoeken en daar een aantal van bezoeken. Dan kunnen ze kiezen uit 47 dealers namelijk.

    ps genoemde afstanden zijn vanaf Miami.
    Laatst gewijzigd door mafo; 22-10-07 om 21:55.

  3. Top | #43
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: hoe route uitstippelen

    Hoi Kim,
    Ik raad je aan hier op het forum eens te kijken in het gedeelte met de reisverslagen, daar kun je een heleboel ideeën opdoen voor je planning. Er is in Florida zo ontzettend veel te doen en te zien .... je zult voor 6 dagen dan ook veel keuzes moeen makenvoor wat je wilt gaan doen, maar vooral ook wat je niet gaat doen.

    Je geeft aan: "Ze dromen hier a lang van". Maar waarvan dan? Van de cruise? Of van een bezoek aan Florida? Of .... Als je wat preciezer kunt aangeven wat hun "dromen" zijn, dan kunnen we je hier vast hele goede tips geven om die dromen uit te laten komen.

    O ja, en kijk ook eens op de websites van de vele reisorganisaties die reizen naar Florida aanbieden, daar kun je ook een heleoel informatie uit halen. :florida reis

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #44
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: hoe route uitstippelen

    Als je Harley dealers wil bezoeken zijn Bruce Rossmeyer's Destination Daytona en Harley Davidson of Orlando echte must see's.
    De laatste (vlak aan de Interstate 4) is gebouwd als de oude Milwaukee fabriek inclusief de oude beroemde shed, waar de allereerste HD in 1903 gefabiceert is.
    In Daytona/Ormond Beach zetelt de grootste Harley dealer ter wereld.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #45

    Standaard Re: hoe route uitstippelen

    hoi, tof dat jullie al hebben willen helpen ,ja de cruise die is in orde ,daar moeten ze niets meer voor doen
    maar als hun 6 dagen starten ,wat dan
    die tip van harley zal ik zeker doorgeven en ja,wat echt de moeite is om te bezichtigen ,pretparken zo niet ,maar andere dingen,ik weet er echt niets van af ,wat er zoal te zien valt in miami en omstreken
    of misschien zijn er leuke winkels om te doen
    alle tips zijn welkom en alvast bedankt om te helpen hierboven

  6. Top | #46
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: hoe route uitstippelen

    Toch wel een moeilijke vraag.
    Omdat ze al een cruise maken, denk ik dat Key West al afvalt.
    Ik zou dan toch zeggen: laat ze naar Orlando gaan, ook al houden ze niet van pretparken, een bezoek aan Seaworld, Animal Kingdom en Epcot vallen altijd wel in goede aarde.
    In Miami horen Bayside, tour langs de huizen van de "Rich & Famou's" en een bezoekje aan SoBe bij de to do's.
    Verder heb je in Orlando een paar mooie shoppingmalls.
    Zo komen denk ik bv. vier dagen Orlando en twee in Miami wel om.
    Eric

  7. Top | #47
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    14

    Standaard route orlando-miami

    Hallo,

    ik ga over 2 weken voor het eerst naar florida:naar orlando blijf daar 7 dagen en 5 dagen miami beach met de auto.
    ik heb een villa in kissimmee
    en vertek vanuit kissimee.
    zijn er plekken die ik kan bezichtigen op weg naar miami beach?
    welke route kan ik het beste nemen?

  8. Top | #48
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: route orlando-miami

    Tussen Orlando (Kissimee) en Miami (Beach) loopt een grote tolweg, dat kost je ongeveer 4 uur maar er is niets te zien onderweg.
    Een andere mogelijkheid is om naar de kust te rijden, en dan naar beneden te zakken, maar dat kost je minimaal de hele dag, afhankelijk van de route.
    Er is dan wel veel meer te zien.
    Ik denk dat je het beste toch eerst de Florida turnpike kan nemen, dan bv. ter hoogte van Fort Pierce doorschieten naar de I 95 (dat is de interstate richting Miami, die een stuk volgen en dan bv. vanaf Fort Lauderdale de kustweg nemen richting Miami Beach.
    Succes, Eric

  9. Top | #49
    Regelmatige Bezoeker usa66's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Assen
    Berichten
    31

    Standaard Re: hoe route uitstippelen

    Om een route uit te stippelen raad ik je aan om te beginnen een kaart van Florida aan te schaffen (Bol.com). Kijk eens in de bibliotheek of je de cd rom Route66 USA kunt lenen, heel handig, krijg je gelijk de afstanden erbij. Ja, de diverse Harley dealers mag je niet missen als je Harley fan bent. Er zitten er genoeg, en zoals Gerrit al zei: Bruce Rossmeyer is echt de moeite waard. Alle adressen kun je vinden op Harley Davidson.com. Veel plezier!

  10. Top | #50
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Berichten
    6

    Standaard Re: route orlando-miami

    Ik heb deze route een aantal dagen geleden gereden. Als ik het goed heb is het de Florida Turnpike. Goede wegen en veel rust plaatsen onderweg.

    Ik heb alleen erg weinig gezien onderweg. Je ziet veel moeras en bos en af en toe een trailer park.

    Ocean drive is erg mooi. De art deco stijl doet denken aan Cuba en je zal er al snel achter komen waar die invloed vandaan komt
    Op 13th street zit een parkeer garage waar je voor 10 dollar 24 uur kunt parkeren.

    Veel plezier



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •