Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 79

Onderwerp: Routeplannner

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    22

    Standaard Routeplannner

    Wie weet een routeplanner op internet te vinden voor FL? Ik wil onze uitgestippelde route per dag berekenen. Om een beetje te kunnen inschatten hoeveel km's we gaan maken. BEDANKT alvast.

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Routeplannner op internet?

    Advies: Koop de Rand MacNally Road atlas. Kan je bij de ANWB en grote boekhandels kopen.
    Staan goede kaarten in per staat maar ook van de grote steden en heeft ook een kaart met niet alleen de rijafstanden maar ook de rijtijden.
    Voor de voorpret en als herinnering en je kan hem jaren gebruiken.

    Goede reis
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-03-11 om 07:49. Reden: fqe

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    16

    Standaard

    www.mapblast.com is gratis en ook zeer handig.

    greets Glenn

    http://www.mapblast.com/(qvez353gbtj1zp55gmsnn5re)/directionsfind.aspx?&src=MP&city2=kissimmee&stnm2= florida&cnty2=0

  4. Top | #4

    Standaard

    zie ook :www.randmcnally.com --> get directions

    gr
    Carin

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    17

    Standaard Wie kan ons helpen aan een mooie route vanaf Fort Myers?

    Hallo beste allemaal,

    28 april aanstaande is het zover. Wij gaan met onze 2 meiden van bijna 9 en 11, 18 dagen naar Florida. De vlucht is geboekt bij LTU. Rechtstreeks naar en van Fort Myers. Van daaruit willen we in etappes richting Orlando en de laatste week relaxen ergenst aan een mooi strandje op redelijke afstand van Ft. Myers. Wie kan ons aan een mooie route vanaf en naar deze helpen, zodat we toch alle onmisbare items gehad hebben en overbodige kilometers kunnen vermijden. In welk gebied kunnen we die laatste week het beste relaxen, rekening houdend met een niet al te groot budget.... Inmiddels na een avond en ochtend dit forum gelezen te hebben lijkt het me zinvol om voor de tour bij priceline.com naar hotels te zoeken, maar daarvoor moeten we eerst de route uitgestippeld hebben.
    Wie kan en wil ons daarbij helpen? Alle tips zijn welkom.

    BVD Willeke
    :wink:

  6. Top | #6
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: wie kan ons helpen aan een mooie route vanaf Fort Myers

    Willeke, als ik jou was, zou ik de hotels ondreweg gewoon ter plaatse uitzoeken, en alleen de hotels waar jullie langere tijd denken te verblijven, zoals in Orlando en in Fort Myers van te voren (evt. via priceline) te boeken, zo heb je onderweg wat meer vrijheid, als je ergens wat langer wil blijven.
    Over Fort Myers kan ik je niets vertellen, ben daar nog nooit geweest, maar er reageert vast wel iemand anders op het forum met goede ideeen daar.
    Prettige reis,
    Eric.

  7. Top | #7
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Hallo willeke
    Het is nogal vreemd dat iemand naar Florida vliegt en voor zichzelf nog geen route heeft uitgestippeld en niet weet welke leuke dingen hij wil zien. Dat je Disney aandoet is mij wel duidelijk. Maar wat wil je nog meer? Key West de Everglades, Busch garden Daytona ik noem maar wat. Wanneer wil je in Orlando zijn? De afstand Ft myers Orlando is maar 250 km dus in een paar uur te overbruggen. Verder zit je al aan de Golf van Mexico en daar zijn overal prachtige stranden. Dus er is keuze genoeg. Vlakbij ligt Sanibel island. Voor schelpenzoekers een eldorado.
    Misschien kun je hier wat ideetjes opdoen?
    http://home.hccnet.nl/h.de.weert/index1.html
    Groeten
    Harm

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Tampa/St. Pete's

    Als je in de buurt van Fort Myers een mooi strand zoekt kun je het best naar Sanibel/Captiva gaan, alhoewel ik heb gehoord dat de orkanen van vorig jaar behoorlijk hebben huisgehouden..... :cry: Wij zijn vorig jaar een week in Fort Myers Beach geweest en dat was prima om te relaxen maar er is verder niet zo heel veel te doen. Zeker met kids zou ik je aanraden om in de richting van Tampa/St. Petersburg te gaan. Orlando is dan op anderhalf uur, Busch Gardens is vlakbij en je heb de mooiste stranden van Florida (Fort de Soto-park, Clearwater e.d.). Zelf gaan wij ook dit jaar de eerste week naar die regio (Belleair Beach, is niets voor kids, geen zak te doen.....heerlijk), maar dit ligt ook weer dichtbij Clearwater en dan zit je midden in de drukte. Dat vind ik ook het leuke van die regio, wil je de toerist uithagen kan dat, wil je rust dan is dat ook mogelijk. Die tip over het boeken van hotels ter plekke is zeker waar. Zoek naar de coupon-boekjes (o.a. te vinden op de luchthaven, in rest areas aan de snelweg of in fastfoodrestaurants) als je daar bent en je kunt voor tussen de $35 en $60 per kamer(!) per nacht klaar zijn. Boek je vanuit hier dan boek je meestal per persoon en ben je dus duurder uit. Gewoon vragen of je de kamer even mag zien, maar ik moet zeggen dat het mij nog nooit echt tegengevallen is. Wij boeken alleen de vlucht en auto en dat gaat werkelijk heel goed. Hoe dan ook, veel plezier en je zult vanzelf merken dat life is very easy in the Sunshine State.

  9. Top | #9

    Standaard Routeplanner; aanrader!

    Tijdens een rondje surfen kwam ik terecht bij de site van de ANWB. Hier kun je (na invoeren van je lidmaatschapnummer en je postcode) naar de site van Tiptrik.
    Ik moet zeggen dat ik het een ideale routeplanner vind! Je kunt je bestemming zoeken op bijvoorbeeld attractie, hotel of vliegveld. En ze geven ook de actuele situatie aan met betrekking tot wegwerkzaamheden. =D> =D> Er zitten gedetailleerde kaarten bij en een duidelijke routebeschrijving.

    Dus bij deze de link: http://www.anwb.nl/published/anwbcms...entree.nl.html
    Je moet dus alleen wel lid zijn van de ANWB, maar je kent altijd wel iemand die dat is toch? :wink: :wink:

  10. Top | #10
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6

    Standaard Welke route Fly-drive?

    Wij zijn routes aan het bedenken voor onze (maar korte) trip van eind april. Graag jullie suggesties en commentaar, compleet andere routes met aanraders horen wij ook graag!

    Route 1:
    wo Miami Airport
    do-vr Key West
    za-zo Naples
    ma Palm Beach
    di Miami Beach

    Route 2:
    wo Miami Airport
    do Naples
    vr-za-zo Orlando
    ma Palm Beach
    di Miami Beach

    Route 3:
    wo-do Miami Beach
    vr Everglades
    za-zo-ma Key West
    di Palm Beach

    Wat zou jullie voorkeur zijn?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •