Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 79

Onderwerp: Routeplannner

  1. Top | #21
    Regelmatige Bezoeker rijntjes's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    25

    Standaard Re: Route Orlando/Naples/Miami

    Bedankt dat we even onderweg zijn maakt niet uit (we zijn toch op vakantie) maar kan je een indicatie geven wat betreft uren ???
    Wordt deze weg onderweg veel onderbroken door stoplichten ??
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-03-09 om 09:56. Reden: full quote eruit

  2. Top | #22
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    23

    Standaard Re: Route Orlando/Naples/Miami

    Ja, een indicatie in uren is altijd wel prettig. Ik ben ook erg benieuwd hoe lang je ongeveer zou doen over Orlando (Disney) - Naples via de scenic route.
    Wij moeten nl in 1 dag van Naples naar Disney, en ik zou graag nog een stuk langs de kust blijven rijden. Is dat te doen?

  3. Top | #23
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Route Orlando/Naples/Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijntjes Bekijk Berichten
    Bedankt dat we even onderweg zijn maakt niet uit (we zijn toch op vakantie) maar kan je een indicatie geven wat betreft uren ???
    Wordt deze weg onderweg veel onderbroken door stoplichten ??
    Een dag ben je onderweg. Ja, regelmatig stoplichten zodra je bij plaatsjes in de buurt bent.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bajito Bekijk Berichten
    Ja, een indicatie in uren is altijd wel prettig. Ik ben ook erg benieuwd hoe lang je ongeveer zou doen over Orlando (Disney) - Naples via de scenic route.
    Wij moeten nl in 1 dag van Naples naar Disney, en ik zou graag nog een stuk langs de kust blijven rijden. Is dat te doen?
    Een dag ben je dan onderweg. Via deze route is het zeer verleidelijk om regelmatig eventjes te stoppen om wat te gaan bekijken. Reken dus gewoon op een volledige reisdag. Hoeveel uur dat precies is hangt van jezelf af. Als je een precieze specificatie qua uren wilt is het denk ik beter als je de snelle route doet, de langzame routelaat zich nl. niet in uren uitdrukken, wel in ontspanning en plezier.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-05-07 om 17:10.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #24
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Route Orlando/Naples/Miami

    De weg van Orlando naar Tampa vind ik maar een ontzettend saai stuk.Reden wij de laatste keer ander half uur over maar dat was op een zondagmorgen. Wil ik alleen rijden als we naar Bush Garden gaan. De kustweg van Tampa van Naples is net zoiets. Stoplichten ,fille, saai. Tussen de weg en de zee staan huizen. Ik weet niet of je de route national gereden hebt in Frankrijk. Maar dit is ook zoiets. Klein stukje leuk. Maar de hele route word je doodmoe van. Wij hebben van uit Napels weleens een uit stapje naar Sanibel Island of naar Edison Winter home gemaakt. Hebben wij niet eens het hele stuk gehad. Duurde veels te lang. Geef mij maar de Us 17. Tussen Napels en Miami duurt de snelweg ander half uur.De US 41 duurt wat langer. Maar op het eind loop je hele maal vast in het lokale verkeer in miami. Langs de snelweg zie je meer alligators teminste als je niet achter het stuur zit. Bij de US 41 meer vogels. Wij doen al jaren geen stops meer op deze weg.

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    65

    Standaard Re: Route Orlando/Naples/Miami

    van Orlando kan je het beste de 4 en dan de 75 nemen
    die houdt je niet aan maar je gaat verder via de 275
    de skyway bridge mag je mi zeker niet missen
    wil je naar Busch Gardens dan zou ik een overnachting bij Tampa nemen

    zo niet dan rijd je gewoon verder langs de kust via St Pete's Beach naar beneden , hier zit ook een stukje tol
    deze weg houdt je gewoon aan langs de kust via bv Ft Myers

    ben je het zat of duurt het te lang dan zit je zo weer op de snelweg die
    vrijwel parallel loopt
    de kustweg is prima te rijden,in het weekend is het wel drukker
    onderweg kun je net zoveel stops maken als je wilt
    heb je bij Napels ook wat meer tijd dan zou ik zeker ook Sanibel en /of
    Marco Island doen,vergeet ook Naples zelf niet te bekijken

    ik vond de kustweg niet saai,maar uiteraard ieder z'n voorkeur

    naar Miami zou ik zeker de 41 nemen,zeker als je een airboattour wilt doen vanaf Naples is dit prima te doen in 1 dag

    veel plezier

  6. Top | #26
    Regelmatige Bezoeker Melanie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    30

    Standaard Van Key West naar Bonita Springs: welke route?

    Hoi,

    in september (bijna bijna bijna ) gaan wij van Key West naar Bonita Springs rijden, nou is mn vraag welke weg we het beste kunnen nemen:

    Tamiami trail (41) of de Everglades Pkwy / Allegator alley (75)

    groetjes Melanie

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker Raimond's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    15

    Standaard Re: van key west naar bonita springs welke route?

    Wij zijn vorig jaar via Alligator alley gereden.
    Was een vrij saaie route met kilometers hekwerk. Maar geen alligator gezien. Tijdens paarseizoen kun je daar wel genoeg alligators zien.
    Mocht je toch besluiten om deze route te nemen zorg dan voor voldoende benzine want tot Naples is geen tankstation te zien.

    Veel plezier met je vakantie.

  8. Top | #28
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: van key west naar bonita springs welke route?

    Doe je dat op 1 dag? Best een lange rit namelijk..
    Google Maps geeft 5 uur 14 minuten aan maar dat is als alles meezit. Daar kun je zo nog 2 uur bijtellen als je pech hebt.. Via de 41 duurt ca een uur langer.

    Zelf zijn we via de 41 gereden, omdat we daar ook nog een Airboat ride hebben gedaan.

    Laatst gewijzigd door Njit; 27-07-07 om 14:44.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #29
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: van key west naar bonita springs welke route?

    Wij spraken een nederlander in Naples. Die ging ook deze rit doen, maar erger nog, hij wil op de terugweg in één ruk van Key west naar Orlando voor de terugvlucht naar Nederland. Een rit van circa 8 uur met 3 kleine kinderen in een auto. Lang leve de vakantie

  10. Top | #30
    Regelmatige Bezoeker Melanie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    30

    Standaard Re: van key west naar bonita springs welke route?

    Ik denk dat het dan toch maar de 75 wordt....googlemaps geeft idd de 75 aan maar ik zag dat je via de 41 er ook komt...maar als dat een 2 baans weg is kan ik denk ik beter de 75 nemen, of is dat ook 2 baans?

    Ons schema ziet er in een notendop als volgt uit:

    Landen vrijdagmiddag in Miami, zaterdag gaan we Miami verkennen, zondag trip naar de Everglades, maandag naar Key West, dinsdag Key West, woensdag Key West en donderdag richting Bonita Springs en dan vrijdag richting Davenport waar we nog 2 weken blijven om te shoppen, de pretparken weer te doen en uit te rusten van de eerste week :-D



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •