Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 11 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 105

Onderwerp: Vliegen naar Florida

  1. Top | #1
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard Vliegen naar Florida

    Wat ons is opgevallen deze keer, is de manier van vlliegen. Vorige keren gingen we via Groenland, langs de oostkust van Amerika naar beneden. Nu gingen we rechtstreeks de oceaan over, via Bermuda naar Orlando. Waarom de verandering, weet iemand dat?


    Alvast bedankt!

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: De manier van vliegen...

    Petra, in al die keren dat ik de grote plas ben overgestoken, is me opgevallen dat er diverse routes zijn, en ik denk dat het te maken heeft met de wind op grote hoogte.
    Vorige week zijn we terug gevlogen via de noordelijke route, maar nu niet over Groenland, maar er onder door, terwijl ik zeker weet, dat ik vorige keren uren boven Groenland heb gevlogen.
    Ook ben ik al een paar keer via Spanje, en daar de oceaan over gevlogen.
    Ook boven Amerika heb je verschillende routes, soms recht over New York, en andere keren blijf je weer boven de oceaan vliegen.
    Misschien is er iemand op het forum die hier wat meer verstand van heeft.
    Eric

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    DE routes hebben te maken met de wind en zwaar weer. Ze zoeken de route waar ze zo economisch mogelijk kunnen omspringen met de brandstof.

    Bij de maatschappijen zitten mensen de hele dag niets anders te doen dan het weer te analyseren en daarop de vliegplannen af te stemmen.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  4. Top | #4
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Op deze vraag is eigenlijk geen simpel antwoord mogelijk maar ik ga het toch proberen.

    Tussen Europa en Amerika lopen diverse Trans-Atlantische vliegroutes. Vliegtuigen die van oost naar west en omgekeerd willen vliegen doen dit via deze vliegroutes (vergelijk het met de snelwegen in Nederland). In principe kunnen vliegmaatschappijen van alle routes gebruik maken mits de vliegtuigen die ze hiervoor willen gebruiken voldoen aan de regels die hiervoor gelden. Welke route een maatschappij uiteindelijk kiest is afhankelijk van o.a. de weersomstandigheden en de beschikbaar van een plekje (slot) op de gewenste vliegroute. De ene keer zal dit via de noordelijke route zijn terwijl de andere keer de meer zuidelijke en langere route wordt genomen. In alle gevallen zal een maatschappij kiezen voor de meest economische van de op dat moment nog beschikbare routes. Veel simpeler zonder de waarheid geweld aan te doen kan ik het niet maken.

  5. Top | #5
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Bedankt allen! Het is me nu wat duidelijker. Ik heb als voorkeur direct de 'plas' over te gaan, toch het idee dat dat het snelst is.....

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard

    Sneller, dan kom je bedrogen uit :wink: . Door de ronding van de aarde duurt het langer.

  7. Top | #7
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Ja, hee, laat mij even in die waan......

  8. Top | #8
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Hadie Petra, ik denk dat je door de jetlag nog steeds denkt dat de aarde plat is :wink: .
    Geeft niks, dat hebben heel veel mensen ook altijd gedacht, maar dat was 500 jaar geleden .
    We zitten nu even in Butte, Montana, midden tussen de Rocky's, en die zijn ook niet plat, kan ik je vertellen 8) .
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #9
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Ik zeg toch....laat mij in die waan!!!! Waarschijnlijk ben ik in een vorig leven 'blond' geweest.....

    Trouwens Gerrit, wederom complimenten voor je verslag, ik lig in een deuk om de midget.......hoeveel shirts heb je nu dan toch weer meegenomen???? Veel plezier verder!!!

  10. Top | #10
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Zit nu in Seattle en er staan weer wat nieuwe verslagen op. Let op, wel weer lange verhalen. We houden ons in wat de aankopen betreft ops: wetende dat dat toch niet zal lukken . Wel schitterend weer hier, heel on-seattelig.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •