Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Key West Express

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    gouda
    Berichten
    15

    Standaard Key West Express

    Ik las toevallig in het krantje van jan Doets over een katamaranboot van Fort Myers naar Key West, heeft iemand van jullie daar ervaring mee. Is het een aanrader, wat zie je onderweg (bv de 44 miles brug) De boot heet de key west xpress. Via google vind ik er erg weinig over

  2. Top | #2
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: key west xpress (zonder eerste e)

    Deze is wel met een e. Lijkt mij wel leuk. Als je googlet met een e ervoor krijg je wel veel informatie.

    http://www.seakeywestexpress.com/

  3. Top | #3
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: key west xpress (zonder eerste e)

    Ik ben in 1999 van Fort Meyers naar Key West met een dagtocht meegeweest. Ik weet niet of het dezelfde maatschappij was maar het is ons prima bevallen. We vertrokken heel vroeg en moesten een paar uur varen. Er waren ons dolfijnen onderweg beloofd maar helaas niet gezien Verder ook alleen maar water gezien dus van de bootreis zelf moet je niet te veel verwachten.
    Op Key West heb je dan de hele dag om te vertoeven en s avonds vaar je weer terug. Toen we vertrokken pikte we nog de zonsondergang mee die erg mooi is.

    Jackie

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    gouda
    Berichten
    15

    Standaard Re: key west xpress (zonder eerste e)

    Bedankt voor jullie info. Ik denk er nl sterk over om met deze boot naar Key West te gaan. Zeker als ik de prijzen van hotels in Key west en Key Largo zie. In Florida city vond ik wel goedkopere hotels maar deze komen vreselijk slecht eruit bij Tripadvisor.

  5. Top | #5
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: key west xpress (zonder eerste e)

    FM naar KW per boot ongeveer 4 uur, met de auto red je het niet in 4 uur.
    Het is inderdaad 4 uur water en misschien een dolfijn of een schildpad.
    Niets bijzonders, het is gewoon een waterbus naar Key West.

    Afhankelijk van het aantal personen zou ik dus kijken of het voordeliger is om met die boot te komen of met de auto en een hotel te nemen.

    Duval Street tijdens de avond is erg gezellig en zeker een ervaring wat helemaal Key West is.
    Ga je met de boot heen en weer op 1 dag, jammer maar dan mis je dat dus.

    Het is natuurlijk alleen maar belangrijk wat je zelf wilt, maar er zijn al veel topics op dit forum waar de conclusie altijd weer uit komt op een dagje Key West, is gewoon te veel reizen en je kunt nog steeds niet het echte Key West zien, zelfs met de boot is toch 8 uur heen en weer.
    Laatst gewijzigd door Marcelg; 01-11-07 om 02:37.

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: key west xpress (zonder eerste e)

    Ik heb mijn cc afschrift gevonden en het was inderdaad de x-press naar Key West en we betaalde toen ( 6-2-99) $ 190 voor 2 personen.

    Jackie

  7. Top | #7
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Key West Xpress

    Filmpjes van deze boottocht:





    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-03-11 om 08:08.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #8

    Standaard Re: Key West Express

    wij gaan met de kerst en oud nieuw 2 weken naar florida.Aankomst en vertrek in miami.Nu zijn we pas begonnen met nadenken en inlezen over het rondje welk we willen maken.Aangezien we kort de tijd hebben was ik aan het zoeken naar de mogelijkheid om vanuit miami naar key west te rijden en dan van daaruit op de een of andere manier met een veerboot naar de west kust.Blijkbaar bestaat dit niet.Maar zou het een optie zijn om vanuit miami met een boot naar key west te gaan en dan ook weer met een boot naar bv fort myers en dan pas een auto te huren? Ik weet niet of deze vraag hier op de juiste plaats staat.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker SenT's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Locatie
    Belgisch zeetje
    Berichten
    59

    Standaard

    Ik weet niet of het mogelijk is om dat met de boot te doen, maar is het wel praktisch? Ik denk dat je toch al je bagage meehebt voor de rest van de trip en niet enkel een rugzakje voor een daguitstap?

    De prijzen die ik hier al heb gezien voor boottochten zijn ook niet goedkoop; als je met meerdere personen bent, lijkt het mij goedkoper te zijn om een auto te huren voor enkele dagen meer.

    Ook een optie is om op Key West te landen/terug te vertrekken met het vliegtuig. Key West heeft een internationale luchthaven; voor deze bestemming hoef je niet in een klein propellervliegtuigje te zitten.

    Zelf keren wij eind april terug vanop Key West naar Atlanta en dan verder naar Brussel.

    Ticketprijzen gevonden voor een one-way tussen Fort Myers en Key West. Het is niet goedkoop: $86 per volwassene en $57.5 per kind jonger dan 12.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 17-03-11 om 12:52. Reden: berichten samengevoegd

  10. Top | #10

    Standaard Re: Key West Express

    klopt dat het niet goedkoop zal zijn,maar een boottocht kan best leuk zijn.
    We hebben maar 2 weken te besteden dus vond de terugreis via de keys wellicht wat overbodig.Ik las ergens dat er nogal vaak enorme files staan.
    Ik ben aan het fantaseren om op de een of andere manier vanuit miami in key west te komen en dan met de boot naar fort myers en daar pas een auto huren.
    We vliegen van en naar miami omdat niks anders in de kerstperiode aan een redelijke prijs te vinden was.We reizen met 5 volwassen ( waarvan 2 onze kinderen zijn).



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •