Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 43

Onderwerp: Klacht naar Radar

  1. Top | #21
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Klacht naar Radar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    O o o wat is Martinair slecht. En ondertussen toch maar wel boeken bij Martinair ..... de vluchten zitten weer allemaal vol in het komende jaar.

    Als consument heb je de macht helemaal zelf in handen: je beslist helemaal zelf om al dan niet bij hun te boeken. Informeer via internet, informeer bij je reisburo, informeer via het verjaardag-roddel-circuit (er is altijd wel iemand die iemand kent die iemand kent die ooit een probleem heeft gehad met Martinair) ..... en neem dan je eigen beslissing. Als je zoveel informatie kunt krijgen en de info die je krijgt (of kunt krijgen) wijst erop dat je beter met een andere maatschappij kunt vliegen en dan toch Martinair boekt ..... hoe zat het ook alweer met die "dikke bult"?

    Ga toch punniken!
    Good point!!!
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  2. Top | #22
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Klacht naar Radar

    Ik snap de hele discussie niet, waarom boeken mensen nog bij Martinair als ze het zo slecht vinden??
    Alleen maar omdat dit de enige maatschappij is die direct vliegt? of omdat ze wat extra been ruimte hebben?
    Je hebt toch zelf de keuze mensen!

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    57

    Standaard Re: Klacht naar Radar

    Michael,

    Je spreekt jezelf echt gigántisch tegen! Hoe moet je jezelf van tevoren goed informeren als jij zo tekeer gaat tegen mensen die die informatie bijvoorbeeld hier op dit forum plaatsen?? Of als er geen consumentenprogramma's en -organisaties zijn waar het gemeld wordt? Martinair zelf gaat het je echt niet van tevoren vertellen hoor! Ik vraag me dus af of het nou echt zo is dat heel veel mensen tegen beter weten in bij Martinair boeken, of dat ze van een kouwe kermis thuis komen en vervolgens van jou niet mogen klagen! Béétje directief hoor! En ik heb het echt niet "van verjaardagen waar ik iemand ken die iemand kent". Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden.

    En inderdaad, precies zoals mail.eve ook al schreef: het gaat erom dat je krijgt geleverd wat er is afgesproken, zoniet, dan weer je je. Wat is het nou voor onzin om dáár iets op tegen te hebben? Bovendien: als je ondanks dit soort ervaringen hebt meegemaakt kun je 2 dingen doen: óf je vermijd die maatschappij, óf je gaat proberen er wat aan te doen. Ik vind geen van beide keuzes slecht en ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen.

    Ik vraag me trouwens af of die vliegtuigen zo vol zitten. Ik krijg juist sterk de indruk dat Martinair zelf de bezetting vindt tegenvallen, en daardoor vluchten annuleert/combineert, waardoor mensen kort van tevoren de vraag krijgen of ze alsjeblieft willen opschuiven. En in veel levens past zo'n verschuiving niet, je maakt ook afspraken rónd je vakantie. Vorig jaar was het met dat schuiven precies hetzelfde, eerst probeerden ze onze bestemming/vluchtdata/vluchttijden te veranderen en uiteindelijk zijn wij in een kist die de afstand niet eens in 1x kon overbruggen, naar Mombasa gevlogen, puur omdat Martinair te weinig stoelen had verkocht. Mensen die Star Class hadden geboekt (en betaald!) werden in een Comfort Class stoel gepleurd, en mensen die Comfort Class hadden geboekt werden zonder excuus naar de Economy verwezen. Dit alles bleek pas ín het vliegtuig en je kreeg nog een grote waffel van het cabinepersoneel toe ook. Het heeft maanden geduurd voordat we ons geld voor de Comfort Class terugkregen en een vergoeding voor de gang van zaken zat er niet in.

    Maar ja, kennelijk vind jij dat normaal.

  4. Top | #24
    Regelmatige Bezoeker Boterletter's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Heemstede
    Berichten
    47

    Standaard Re: Klacht naar Radar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Ik vraag me trouwens af of die vliegtuigen zo vol zitten. Ik krijg juist sterk de indruk dat Martinair zelf de bezetting vindt tegenvallen, en daardoor vluchten annuleert/combineert, waardoor mensen kort van tevoren de vraag krijgen of ze alsjeblieft willen opschuiven. En in veel levens past zo'n verschuiving niet, je maakt ook afspraken rónd je vakantie. Vorig jaar was het met dat schuiven precies hetzelfde, eerst probeerden ze onze bestemming/vluchtdata/vluchttijden te veranderen en uiteindelijk zijn wij in een kist die de afstand niet eens in 1x kon overbruggen, naar Mombasa gevlogen, puur omdat Martinair te weinig stoelen had verkocht. Mensen die Star Class hadden geboekt (en betaald!) werden in een Comfort Class stoel gepleurd, en mensen die Comfort Class hadden geboekt werden zonder excuus naar de Economy verwezen. Dit alles bleek pas ín het vliegtuig en je kreeg nog een grote waffel van het cabinepersoneel toe ook. Het heeft maanden geduurd voordat we ons geld voor de Comfort Class terugkregen en een vergoeding voor de gang van zaken zat er niet in.
    En jij boekt, met deze ervaring in het achterhoofd, de volgende keer wéér Martinair? Dat is nou precies wat Michael bedoelt. Als je om de een of andere reden (die ik niet zou kunnen bedenken) tóch Martinair boekt, accepteer dan ook de consequenties van je keuze en ga niet achteraf lopen klagen.

    Als ik slechte ervaringen met een leverancier/fabrikant heb dan kies ik daar in de toekomst niet meer voor. Dan kan die leverancier/fabrikant waarschijnlijk niet die kwaliteit leveren die ik als consument verwacht (ook al zouden ze dat wel beloven).

    John
    Florida: 1995, 1996, 1997, 1999, 2003, 2004, 2008, 2011, 2012, 2015, 2016, ​2019
    New-York: 1988, 2000, 2004. California: 2002, 2003. Nevada: ​2018. Indiana: 2009. Colorado: 2002 Texas: 2001, 2003, 2018. Illinois: 1988. Georgia: 1999. Ohio: 1988, 1991


  5. Top | #25
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Klacht naar Radar

    Je kan mij niet vertellen dat toen ik op 02 juli dit jaar boekte dit er allemaal van zou komen............................niemand had dit allemaal voor zien vanaf die tijd.............of jij natuurlijk weer wel Micheal66?

    Kijk mensen die nu of een maandje geleden hebben geboekt, dat vind ik andere koek....................daar heb je dan wel gelijk in.

    Verder als ik dit allemaal al had gelezen van te voren dan had ik echt niet voor hun gekozen......................dat snap je toch zelf ook wel, mag misschien niet altijd even slim overkomen maar zo DOM ben ik ook weer niet hoor!

    Ik heb toch geen keus of wel soms, dan mag jij die voor mij wel eens vertellen dan.
    2 dagen eerder naar huis...........
    gratis annuleren................
    3 dagen later................
    of alles maar annuleren omdat Martinair er een zooitje van maakt...............

    Zoals ik al eerder heb geschreven jij heb makkelijk praten maar je praat wel anders als jij ook een van de vele was.......................

    Dit is het laaste wat ik hier in dit topic over schrijf en wat andere zeggen of denken zou me nu even een ........... wezen!



    Gr. Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    57

    Standaard Re: Klacht naar Radar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boterletter Bekijk Berichten
    En jij boekt, met deze ervaring in het achterhoofd, de volgende keer wéér Martinair?
    Wie zégt dat??? Dat verbaast me nou dus, dat jullie dat zomaar aannemen! Er worden hier zelfs mensen aangevallen op het feit dat ze achteraf een klacht indienen die van tevoren niet hun info mogen vinden!

  7. Top | #27
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Klacht naar Radar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Je spreekt jezelf echt gigántisch tegen! Hoe moet je jezelf van tevoren goed informeren als jij zo tekeer gaat tegen mensen die die informatie bijvoorbeeld hier op dit forum plaatsen?? Of als er geen consumentenprogramma's en -organisaties zijn waar het gemeld wordt? Martinair zelf gaat het je echt niet van tevoren vertellen hoor! Ik vraag me dus af of het nou echt zo is dat heel veel mensen tegen beter weten in bij Martinair boeken, of dat ze van een kouwe kermis thuis komen en vervolgens van jou niet mogen klagen! Béétje directief hoor! En ik heb het echt niet "van verjaardagen waar ik iemand ken die iemand kent". Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden.
    Erg vervelend dat jij de matige service van Martinair aan den lijve hebt ondervonden. Ik heb dat ook aan de hand gehad, een jaar of zeven geleden, en heb toen als "wijze" consument besloten geen gebruik meer te maken van de diensten van Martinair. En heb veelvuldig van mijn ervaringen melding gemaakt om andere consumenten te waarchuwen.

    Klagen of melden.

    Het verschil? Meldt alsjeblieft wel wat er mis is, da's goede info. Maar ga hier of bij Radar niet lopen klagen! Heb je niet gekregen wat je verwachtte? Ga dan na of je misschien wel of niet hebt gekregen waarvoor je hebt betaald, ga na wat je contract met Martinair of met je reisorganisatie is/was. Klopt hetgeen wat je hebt gekregen neit met wat ze hebben geleverd? Sew them!! Dien je klacht in bij de maatschappij of reisorganisatie en regel het! En meldt a.u.b. de uitkomst hier, dan kunnen anderen daarmee hun voordeel doen. As simple as that.

    Niemand die je dus verbiedt of aanvalt over het melden van je ervaringen, maar ga hier alsjeblieft niet lopen klagen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    En inderdaad, precies zoals mail.eve ook al schreef: het gaat erom dat je krijgt geleverd wat er is afgesproken, zoniet, dan weer je je. Wat is het nou voor onzin om dáár iets op tegen te hebben?
    Heel goed. Ik heb dan ook helemaal niets tegen jezelf weerbaar opstellen. Wel tegen klaaggedrag.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Ik vraag me trouwens af of die vliegtuigen zo vol zitten. Ik krijg juist sterk de indruk dat Martinair zelf de bezetting vindt tegenvallen, en daardoor vluchten annuleert/combineert, waardoor mensen kort van tevoren de vraag krijgen of ze alsjeblieft willen opschuiven.
    Als je je dat afvraagt, vraag jezelf dan (liefst vooraf) ook meteen af of je wel met een dergelijke maatschappij wilt vliegen .... da's beter dan achteraf bedenken dat je het misschien toch anders had kunnen regelen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    En in veel levens past zo'n verschuiving niet, je maakt ook afspraken rónd je vakantie. Vorig jaar was het met dat schuiven precies hetzelfde, eerst probeerden ze onze bestemming/vluchtdata/vluchttijden te veranderen en uiteindelijk zijn wij in een kist die de afstand niet eens in 1x kon overbruggen, naar Mombasa gevlogen, puur omdat Martinair te weinig stoelen had verkocht.
    Tip: past het "verschuiven" van je vakantieplanning nit in je leven, ga dan op vakantie naar Limburg, Drente of de Veluwe. Texel wordt al lastig; de veerboot zou wel eens vertraging kunnen hebben of er kan een lange wachtrij zijn. We leven nou eenmaal op een wereld waar soms de vraag het aanbod overstijgt, waardoor je net meteen krijgt waar je meent recht op te hebben. Wordt jou een onrecht aangedaan: sew them!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Mensen die Star Class hadden geboekt (en betaald!) werden in een Comfort Class stoel gepleurd, en mensen die Comfort Class hadden geboekt werden zonder excuus naar de Economy verwezen. Dit alles bleek pas ín het vliegtuig en je kreeg nog een grote waffel van het cabinepersoneel toe ook.
    Ik zie het al voor me, de stewardessen van Martinair die de passagiers in hun nekvel vatten en met grote kracht in een andere dan de gereserveerde stoel "pleuren". Aannamebeleid voor stewardessen bij Martinair: het uiterlijk van een worstelaar!

    "Mijn naam is Wilma en ik ben vandaag de purser op uw vlucht."\\/

    Nee, het blijft altijd je eigen keuze om te accepteren wat je wordt aangeboden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Het heeft maanden geduurd voordat we ons geld voor de Comfort Class terugkregen en een vergoeding voor de gang van zaken zat er niet in.
    Je hebt het geld dus blijkbaar terug gekregen. De vertraging vn de betaling kun je uiteraard vergoed krijgen, mt wettelijke rente. Gewoon naar vragen. Dat het lang duurt is inderdaad niet prettig, maar dat is nou eenmaal zoals juridische zaken in NL worden opgelost, het duurt een tijdje.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Maar ja, kennelijk vind jij dat normaal.
    Heb ik dat gezegd? Nee, mijn inziens niet. Ik kan helaas niet vaststellen hoe jij mijn posts leest, hoe jij e.e.a. interpreteert, maar dat ik het "normaal" vind heb ik volgens mij nergens gezegd. Gelukkig leven we in een vrij land, waar ieder een tekst mag lezen en interpreteren zoals hij of zij zelf wil.

    Peace!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08˛, '09, '11, '12, '13, '14, 15˛

  8. Top | #28
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Klacht naar Radar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bono Bekijk Berichten
    Je kan mij niet vertellen dat toen ik op 02 juli dit jaar boekte dit er allemaal van zou komen, niemand had dit allemaal voor zien vanaf die tijd, of jij natuurlijk weer wel Micheal66?
    Klinkt het vervelend als ik hier "JA!" op antwoord ...? Waarschijnlijk heb ik het dus wel zien aankomen. Maar kijk eens goed (en dan bedoel ik ook echt goed) op het forum rond naar de meldingen van slechte service, beperkte service, problemen en steeds verdere beperkingen bij Martinair, dan kom je misschien tot dezelfde conclusie als ik al vele jaren geleden ben gekomen: ik vlieg nooit meer met Martinair. Zeg nooit "nooit", maar als ik ooit beslis met Martinair te vliegen weet ik wel welke risico's ik loop.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bono Bekijk Berichten
    Kijk mensen die nu of een maandje geleden hebben geboekt, dat vind ik andere koek, daar heb je dan wel gelijk in.
    Het speelt helaas al langer dan een maandje of wat. Waar denk je dat het volgende spreekwoord vandaan komt: "Al gaat je vakantie nog zo snel, Martinair verlengt hem wel!"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bono Bekijk Berichten
    Verder als ik dit allemaal al had gelezen van te voren dan had ik echt niet voor hun gekozen, dat snap je toch zelf ook wel, mag misschien niet altijd even slim overkomen maar zo DOM ben ik ook weer niet hoor!
    Ik spreek dan ook liever over een "risicovolle keuze".

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bono Bekijk Berichten
    Ik heb toch geen keus of wel soms, dan mag jij die voor mij wel eens vertellen dan. 2 dagen eerder naar huis, gratis annuleren, 3 dagen later, of alles maar annuleren omdat Martinair er een zooitje van maakt.
    Ik lees hierin nog steeds wel een aantal mogelijke keuzes. Dit zijn de mogelijkheden die je door de vertegenwoordiger van je reisorganisatie of door Martinair zijn voorgelegd. Wie zegt dt dit echt al je keuzes zijn? Heb je een tegenvoorstel gedaan? Zoals annuleren van je beking bij Martinair en de meerkosten van een nieuwe boeking elders voor rekening van Martinair laten komen? Of later vliegen, maar dan wel in de Star Class zonder meerkosten? Of .... Er zijn zoveel meer mogelijkheden, als je ze zelf maar ziet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bono Bekijk Berichten
    Zoals ik al eerder heb geschreven jij heb makkelijk praten maar je praat wel anders als jij ook een van de vele was.
    Denk je dat ik mijn "fair share" met airline-problemen niet heb gekregen? Da's dan wel erg kort door de bocht. Elke reiziger kijgt wel eens (ik zelfs meer dan eens) te maken met de uitdagingen van het reizen via de lucht. En heb ik dan makkelijk praten? Ja, "praten" wel, maar vooral niet klagen. "Wat hebben we het toch slecht".

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bono Bekijk Berichten
    Dit is het laaste wat ik hier in dit topic over schrijf en wat andere zeggen of denken zou me nu even een ........... wezen!
    Amen!:-({|=

    NB: Voor de leesbaarheid van de quotes heb ik de vele puntjes vervangen door komma's. Als je dat vervelend vindt: sorry!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-10-07 om 13:47.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08˛, '09, '11, '12, '13, '14, 15˛

  9. Top | #29
    Regelmatige Bezoeker Boterletter's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Heemstede
    Berichten
    47

    Standaard Re: Klacht naar Radar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Wie zégt dat??? Dat verbaast me nou dus, dat jullie dat zomaar aannemen! Er worden hier zelfs mensen aangevallen op het feit dat ze achteraf een klacht indienen die van tevoren niet hun info mogen vinden!
    Ik neem niets aan, dat was als vraag bedoeld (vandaar dat vraagteken erachter :-))

    John
    Florida: 1995, 1996, 1997, 1999, 2003, 2004, 2008, 2011, 2012, 2015, 2016, ​2019
    New-York: 1988, 2000, 2004. California: 2002, 2003. Nevada: ​2018. Indiana: 2009. Colorado: 2002 Texas: 2001, 2003, 2018. Illinois: 1988. Georgia: 1999. Ohio: 1988, 1991


  10. Top | #30
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    177

    Standaard Re: Klacht naar Radar

    Ik ben ooit een keer met Martinair gevlogen naar Orlando en was de beste vlucht ooit.
    Lekker drie stoelen voor mij helemaal alleen, drinken en eten in overvloed. Dus wat er veranderd is in die jaren weet ik ook niet, hoop dat de vlucht naar Thailand wel goed verloopt. En vertragingen komt bij vele voor, vlieg maar met Transavia of Arke ook zo'n geweldig voorbeeld.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •