Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 69 EersteEerste ... 6789101858 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

  1. Top | #71

    Standaard Wat vragen over Florida

    Hallo, ik ben Michelle.
    Op 21 mei a.s. gaan wij met zijn vieren 16 dagen naar Florida. Voor het eerst vliegen met de jongens (4 en 6 jaar). We vliegen op Miami, gaan dan de dag erna door naar Orlando. Daar hebben we een huis gehuurd. We willen daar een paar dagen parken doen.
    Na die week gaan we via de westkust terug, daar hebben we ook een week voor.
    Mijn vraag is, hoe is Kennedy Space Center met kinderen? We horen daar zeer verschillende verhalen over.
    In de tweede week willen we met onze oudste zoon zwemmen met dolfijnen. Heeft iemand een idee waar dat kan, aan de westkust?
    Of moeten we daar echt voor naar de Keys en zo ja, wat is een aanrader.
    Tot slot, wat is echt leuk buiten de parken om, om te doen met kinderen.

    Alvast bedankt voor het beantwoorden van al deze vragen!!
    Wij gaan op 21 mei 2006 voor 16 dagen naar Florida, met onze twee kids (4 en 6) We gaan 1 week naar Orlando en weten alleen dat we de 2de week een keer met dolfijnen willen zwemmen ;-)

  2. Top | #72
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Wat vragen over Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ermitist
    Mijn vraag is, hoe is Kennedy Space Center met kinderen? We horen daar zeer verschillende verhalen over.
    We hebben zelf geen kinderen dus over die ervaring kan ik niet spreken. Maar gezien het feit dat de meeste jongens als ze jong zijn 'Astronout' willen worden zal dit wel goed zitten. Het is best indrukwekkend om al die grote raketten te zien. Verder staat er allerlei leuk spul zoals een ruimtepak, een maankarretje etc. Je dient wel vroeg die kant op te gaan: de laatste tour gaat om 1300 uur (en duurt ca 2 uur).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ermitist
    In de tweede week willen we met onze oudste zoon zwemmen met dolfijnen. Heeft iemand een idee waar dat kan, aan de westkust?
    Of moeten we daar echt voor naar de Keys en zo ja, wat is een aanrader.
    Hier zijn al diverse topics over:
    http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=73
    http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=9
    http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=1303

    Verder nog over Snorkelen met zeekoeien:
    http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ermitist
    Tot slot, wat is echt leuk buiten de parken om, om te doen met kinderen.
    Een suggestie: Minigolf (http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=1182)

    Verder kun je natuurlijk nog gaan zwemmen met de Kids in 1 van de vele waterparken (Disney of Wet&Wild).

    Lees ook de reisverslagen van de bezoekers door. Hier kun je veel suggesties uithalen..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #73

    Standaard Planning Rondreis

    Hoera! Nog maar een paar weken en dan gaan wij met z'n tweeën naar Florida. Uiteraard heb ik nog een hoop vragen. Vooralsnog ziet de planning er als volgt uit:

    5 mei: aankomst Orlando
    6: Universal Studio´s
    7: KSC (1 dag na hall of fame induction)
    8: Epcot
    9: Sea World
    10: trip naar oostkust (ergens daar overnachten)
    11: Miami
    12: Miami
    13: Keys (overnachting Key West)
    14: Keys (overnachting ergens bij Everglades)
    15: Everglades
    16: westkust
    17: Bush Gardens
    18: westkust (overnachting Orlando)
    19: MGM Studio's (of toch Animal kingdom?)
    20: Magic Kingdom
    21: Universal, IoA
    22: terugreis

    Het lastigste deel is vooralsnog Key West. De 13e is een zaterdag en de B&B´s waar ik tot nu toe heb geïnformeerd, hebben allen tijdens het weekend een minimale verblijfsduur van 2 nachten.

    Misschien kunnen we beter Miami en de Keys verwisselen. Is het een beetje te doen om direct vanuit bijvoorbeeld Fort Lauderdale naar Key West te rijden? Hoe lang doe je hier ongeveer over?

    Met betrekking tot de parken: de keuze tussen MGM en AK vind ik nog vrij lastig. Wij denken AK over te slaan omdat wij al naar Busch Gardens gaan. Lijken deze parken veel op elkaar? Of zou AK misschien toch een betere keuze zijn? Welk van de parken MGM en AK is het meest bijzonder?

    En de laatste vraag (van de eerste vragenronde): wie heeft er ervaring met de dinner shows in Orlando? Iemand naar Sleuth's geweest?

  4. Top | #74
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Locatie
    Muiden
    Berichten
    82

    Standaard Re: Planning Rondreis

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groucho
    Met betrekking tot de parken: de keuze tussen MGM en AK vind ik nog vrij lastig. Wij denken AK over te slaan omdat wij al naar Busch Gardens gaan. Lijken deze parken veel op elkaar? Of zou AK misschien toch een betere keuze zijn? Welk van de parken MGM en AK is het meest bijzonder?
    In mijn ogen lijkt Animal Kingdom niet op Busch Gardens. Het zijn beiden welliswaar pretparken gecombineerd met dieren, maar toch heel anders van opzet. In Busch Gardens vind je een aantal heel spectaculaire achtbanen, en het dierengedeelte is vooral vergelijkbaar met een dierentuin. Je kunt de dieren bekijken en erover leren, en daarnaast een heel leerzame safari maken waarin je de giraffen mag voeren. Een heel leuke ervaring overigens. In Animal Kingdom kun je de dieren ook bekijken, maar is het park vooral opgezet om te entertainen, in combinatie met leren. Daarnaast vind je hier de echte Disney spirit.

    Als ik moest kiezen uit 3 Disneypretparken van de in totaal 4 die er zijn, dan zou ik MK overslaan. MK lijkt van alle parken het meest op Disney in Parijs, en veel attracties kun je hier (vaak zelfs veel beter) dus ook meemaken. MGM heeft een klein beetje weg van Disney Studios in Parijs, maar is toch heel anders van opzet en kent veel meer attracties en shows. Die zou ik dus zeker niet overslaan. AK en Epcot zijn beiden heel uniek voor Disney, en deze parken vind je niet in Parijs, maar ook niet in Californie bijvoorbeeld.

    Ik hoop niet dat ik je keuze nu nog moeilijker heb gemaakt....
    Veel succes!
    Groetjes, Jacqueline


    Kijk op http://www.jasmino.blogspot.com/ voor onze reisverhalen.
    Kijk op http://www.pixagogo.com/jasmino voor onze foto's.

  5. Top | #75

    Standaard

    Of misschien moeten wij toch maar de Universal parken combineren. Wie weet of er veel overlap tussen Universal studio's in Orlando met die in LA is? Daar zijn we namelijk al geweest.
    Qua opzet zijn ze anders.In Orlando ligt alles rond een groot meer.In LA op een berg.In LA heb je die tramtour die langs een aantal attracties komt,in Orlando zijn daar afzonderlijke attracties van.
    Een aantal attractie zijn hetzelfde een aantal niet.

    Het is niet zo dat het op elkaar lijkt zo als bij Disney.Op de site van Universalstudios.com kan je het zien ,ook de plattegronden.

    Islands of adventure is natuurlijk een heel ander park.Dat is geen studio park maar een pretpark met filmthema.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  6. Top | #76
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Planning Rondreis

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groucho
    Of misschien moeten wij toch maar de Universal parken combineren. Wie weet of er veel overlap tussen Universal studio's in Orlando met die in LA is? Daar zijn we namelijk al geweest.
    De Studios zijn vergelijkbaar. Je vind hier eigenlijk dezelfde attracties.
    Island of Adventures heeft de wat spectaculairdere attractties die je in California niet zult vinden.

    Hoogtepunten:

    - Incredbible Hulk: Launched coaster
    - Spiderman: combinatie 3D show en rijdend karretje. TOP attracttie!
    - Dueling Dragons: Duel Coaster

    En nog een paar erg natte attracties
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #77
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Planning Rondreis

    Ik zou MGM laten vallen. Vooral omdat je al uitgebreid naar Universal gaat.
    Een andere optie is 's morgens naar AK, en dan namiddag + avond MGM.
    Epcot en AK zijn zo uniek, die mag je eigenlijk niet missen, en MK is gewoon Disney, en moet je doen.
    Eric

  8. Top | #78
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Ik vind dat je een hele goede indeling van je vakantie hebt gemaakt. Druk, maar daar ontkom je niet aan als je een rondreis maakt.

    Eén tip: Dag 10 geef je aan als "naar de oostkust". M.i. kun je beter op dag 2 iets anders doen en KSC op dag 10 inplannen. Dan sla je twee vliegen in één klap: KSC bekijken en meteen richting oostkust (uurtje van Orlando), waarna je evt. door kunt rijden richting Miami of in Titusville (of een lager gelegen plaatsje) een hotelletje kunt pakken.
    Wij hebben het op die manier gedaan en is goed bevallen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #79

    Standaard

    Je kunt zowel de keys als everglades gemakkelijk uit Homestead/Florida City bezoeken. Dit heb ik ook gedaan, 1 dag Key west, 1 dag key largo en 1 dag everglades. Je zou ook Miami vanuit dat plaatsje gemakkelijk kunnen bezoeken (zelfs met het openbaar vervoer, paar dollar ben je klaar). Ik heb de keys met het openbaar vervoer bezocht (key west greyhound), maar met de auto is dat zeker te doen!

    Ik weet niet wat jullie leeftijd is maar ik heb in Homstead (voor het eerst van m'n leven) in een hostel overnacht. Beviel me eigenlijk prima. Op www.evergladeshostel.com kun je boeken, weet niet of het nog beschikbaar is. Vanuit het hostel gaat ook een zeer goede dagexcursie naar de everglades: diverse "trails", kanoën en een wetwalk. Erg mooi en leerzaam... Je ziet sowieso meer dan op eigen gelegenheid!

    In Homestead/Florida City zitten sowieso goedkopere hotels dan in het dure Miami, en is zo'n uurtje rijden er vandaan.

    Succes ermee!

  10. Top | #80

    Standaard

    Sarasota en St. Augustine ben ik niet geweest, maar Tampa vond ik niet zo heel veel te zien eigenlijk. Ik heb er een dagtocht van gemaakt. Wel leuk in Tampa is Ybor City, waar het net lijkt of je je in Cuba bevindt!

    Cocoa Beach is een levendige kustplaats met veel surfers (en de Ron Jon Surfshop). Maar jong en trendy.... klinkt als South Beach Miami!

    Voor shoppen ben je thuis in Orlando in een van de vele malls... De Florida Mall (bij het vliegveld in de buurt) is een dagtaak. Natuur natuurlijk de Everglades... en de Keys. Key West is leuk om te zien: caribische sfeer. Verder is het leuk om eens in Tallahassee te kijken (natuur en stad). Lijkt net een dorp, alle straten lopen op en af, want het ligt tussen de heuvels. Sanibel en Captiva zijn leuk om rond te fietsen (kun je ter plekke huren bij een grote fietsverhuur). Je fietst dan op een van de weinige fietspaden in Florida dwars door de natuur... Succes ermee



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •