Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 65 van de 69 EersteEerste ... 15556364656667 ... LaatsteLaatste
Resultaten 641 tot 650 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

  1. Top | #641
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Om voor mij volkomen onduidelijke reden, en na een aantal pogingen moet ik concluderen dat ik van dit draadje, alleen de berichten tm pagina 64 kan zien. Dwz bericht 641 en verder zijn voor mij niet zichtbaar. Kent iemand dit probleem?

    Nu ik mijn bericht geplaatst heb, wordt dit bericht 641,toch geeft de site aan dat er nu 646 berichten zijn.
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  2. Top | #642
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Allicht zijn er berichten (ooit) eens verwijderd/samengevoegd. Ik weet dat een forum wat ik vroeger had opties had om alles opnieuw te tellen, blijkbaar ging er daar eea nog wel eens wat mis maar alleen een admin kan er echt inhoudelijk iets over zeggen.

  3. Top | #643
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    173

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Nou Monique dar zelfde was mij dus ook al opgevallen, snapte er ook al niks van.

  4. Top | #644

    Standaard algemene vragen over Florida

    Mijn vriendin en ik willen in September/Oktober een Rondreis maken door florida. Vorig jaar zijn we een reis gedaan van Seattle naar Las Vegas en dit jaar wilde we wel eens een andere kant van amerika (Florida) gaan verkennen.

    Maar voordat we kunnen beginnen met het plannen van een route had ik nog wat vragen waarvan ik me afvroeg of jullie die konden beantwoorden.
    1. Vanuit waar kun je het beste de rondreis beginnen en eindigen. Miami of Orlando? Ik zie op internet verschillende rondreizen voor florida maar die beginnen ongeveer even vaak in Orlando als in Miami. We vinden het wel fijn om op een relaxte locatie te eindigen en dan lijtk me Miami de beste keuze om te beginnen.
    2. Ik zag dat er in florida ontzettend veel pretparken zijn ik krijg het idee dat je iedere dag van de vakantie wel naar een ander pretpark te gaan. Nu vinden we pretparken wel erg leuk maar willen we ook niet weer iedere dag naar zo’n pretpark te gaan. Welke pretparken kun je het beste naartoe gaan? En hoeveel dagen zou je daar voor uittrekken.
    3. In onze vorige reis vonden we de verschillende nationale parken die we tegenkwamen in amerika erg mooi. In Florida is een hele de everglades een heel bekend park maar we vroegen ons af of het nog ook of er nog andere mooie nationale of state parken zijn in florida die we kunnen bezoeken.

    Alvast bedankt voor julie antwoorden
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-06-18 om 22:10.

  5. Top | #645
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: algemene vragen over Florida

    Het maakt niet zo veel uit waar je je rondreis begint. Het kan wel handiger zijn om bijvoorbeeld te beginnen in Orlando en terug te vliegen vanaf Miami. Dat scheelt een stuk rijden en als je met TUI vliegt, scheelt het ook nog een tussenlanding. Wij hebben ooit een rondreis gedaan van en naar Ft Myers.

    Er zijn inderdaad veel pretparken, maar die zijn wel geconcentreerd rondom Orlando. Het is dus niet zo dat je de hele rondreis allerlei pretparken tegen komt. En welke het leukst is, daar zijn de meningen over verdeeld. Wij vinden Universal het leukst. Hier zijn vooral wat meer thrill rides, dus minder geschikt voor kleinere kinderen. Met kleinere kinderen zou ik eerder naar Disney gaan.

    Er zijn heel veel mooi parken in Florida, maar bijna allemaal State Parks. Everglades, Biscayne en Dry Tortugas zijn volgens mij de enige National Parks. Maar bijvoorbeeld Myakka, John Pennekamp, Kelly Park, Silver Springs, Highland Hammock en noem maar op zijn prachtig!

    Ik zou zeggen, lees eens wat reisverslagen om ideeen op te doen. Vooral die van Oldersom (Sunshine State) zijn prachtig en wij hebben daar altijd veel inspiratie uit gehaald.

  6. Top | #646
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: algemene vragen over Florida

    Je kunt een rondreis boeken, en die kun je vaak ook in omgekeerde volgorde afleggen. Maar als je alles zelf wilt uitzoeken , plannen en boeken, zou ik beginnen waar de goedkoopste vliegtickets je heen brengen. Begin met zoeken naar tickets en probeer zoveel mogelijk combinaties. Dus vanaf Amsterdam, Düsseldorf, Brussel , naar Orlando (MCO en SFB) Tampa, Miami ,Fort Myers. Bijv. Skyscanner kan je hiervoor gebruiken.

  7. Top | #647
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: algemene vragen over Florida

    Wat pretparken betreft vinden wij Seaworld, Busch Gardens en Epcot geweldig mooi.
    In die parken hebben we vaker een special tour geboekt en dat maakt het nog net wat aparter.

    De natuur in Florida moet je NIET vergelijken met die in het westen!!!
    Maar mooi is het er wel. Wij wandelen graag in de natuur van Florida en deze staat kent ontzettend veel State Parks en andere natuur parken.
    Je hoeft maar op een groen plekje op Google Maps te klikken...
    https://www.floridastateparks.org/
    Voor wandelen is dit een site die wij veel gebruiken:
    https://floridahikes.com/
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #648
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: algemene vragen over Florida

    Pretparken zijn er in allerlei soorten en maten en voor alle leeftijden. De vraag
    Welke pretparken kun je het beste naartoe gaan?
    is niet te beantwoorden zonder meer informatie. Wat zoek je in een pretpark? Hou je van heftige achtbanen of meer van Sneeuwwitje? Wil je ook nog wat dieren bekijken in het park? etc. etc.
    Alle pretparken hebben eigen websites waarop je bijvoorbeeld kunt zien wat voor attracties er zijn. Dan kan je denk ik al aardig inschatten welk park(en) je leuk vindt.

  9. Top | #649

    Standaard Re: algemene vragen over Florida

    Dank jullie wel voor jullie reacties, we zijn er al erg mee geholpen en we gaan zeker wat reis verslagen lezen. en ook erg bedankt voor de verschillende sites die gaan we zeker eens goed bekijken en ik denk dat het wel moet lukken om een paar mooie Stateparks te vinden die we tijdens de rondtocht kunnen bezoeken.

    wat betreft de pretparken, in Nederland vinden we de Efteling erg leuk een park met leuke achtbanen zoals de baron en de phyton maar ook met wat rustigere atrcties zoals de fata morgana en de nieuwe symbolica atractie. Welke parken in florida zijn er nu met de Efteling te vergelijken?

    ook vroeg ik me af wat betreft planning welke dagen ik het beste kan inplannen voor de pretparken/Orlando? stel ik wil tijdens mijn reis 4 dagen besteden aan pretparken doe ik er dan goed aan om bijvoorbeeld de weekende te vermijden? want ik zou het ook niet fijn vinden als we naar een pretpark gaan en daar maar 3 attracties kunnen doen omdat we kei lang in de rij moeten staan. dat zou ik zonde van mijn tijd vinden.

  10. Top | #650
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: algemene vragen over Florida

    Als je de Efteling leuk vind zou ik voor de Disney parken kiezen en dan in het bijzonder Magic Kingdom en evt Animal Kingdom.
    Om de drukte te vermijden (het is er trouwens altijd druk, en aan wachten ontkom je niet) kun je de crowd calender gebruiken.
    https://www.undercovertourist.com/or...rowd-calendar/
    Daar hebben wij goede ervaringen mee.
    Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x)
    next: april 2024 & augustus 2024
    Zuidwest USA
    2016, 2017, 2019, 2022



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •