Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 52 van de 69 EersteEerste ... 242505152535462 ... LaatsteLaatste
Resultaten 511 tot 520 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

  1. Top | #511
    Vaste Bezoeker lvfl's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Berichten
    78

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    In Fort Myers verbleven wij in het Outrigger Resort. Meer een soort van motel maar met een superligging recht aan het strand, heel relaxte sfeer en heel vriendelijk personeel. We zijn ook op bezoek geweest bij familie in het Pink Shell "iets" verderop. Zij hadden soort van appartement. Pakje duurder, maar meer luxe dan ook. Zag er ook prachtig uit!

  2. Top | #512
    Regelmatige Bezoeker Sinan&Sam's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Locatie
    Papendrecht
    Berichten
    36

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Wij zijn afgelopen weekend terug gekeerd na 2,5 week Florida, en het was geweldig! Ontzettend naar ons zin gehad, we kunnen niet wachten om weer te gaan De stranden, het shoppen, het weer, het eten, eigenlijk de complete " florida ervaring " was top. Orlando, Tampa/Clearwater, Cape Coral/Sanibel, Naples, Everglades, The Keys en natuurlijk Miami. De stranden aan de Golf zijn prachtig, pretparken zijn erg leuk en als het kan moet men zeker een sport wedstrijd meepakken. Wij zijn naar de Lightning geweest ( ijshockey ) en naar de Miami Heat ( basketbal ). Hopelijk volgend jaar weer!

  3. Top | #513
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    10

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Hoi, ik ben Nyca,
    ik ben me aan het oriënteren op Florida voor volgend jaar. Wij zijn een gezin met 3 kinderen. (8-6-3) bovendien gaat mijn broertje ook mee. Nu heb ik een aantal overweging waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:

    * twijfel tussen meivakantie en zomervakantie. De kinderen hebben 2 weken meivakantie en de maandag is ook nog vrij. We zouden dus echt de volle 2 weken kunnen. Ik heb gelezen op dit forum dat mei toch een van de beste maanden is om te gaan? Anders zou het de eerste drie weken van de zomervakantie worden. Eind juni begin juli is dat voor ons.

    * twijfel tussen autohuur en villahuur in vergelijking met een camper. Tot nu toe zijn wij in verre vakanties steeds met een camper gegaan ( Australië en Canada) voor de kids heel prettig echter ik denk dat de afstanden hier iets dichter bij elkaar liggen en het er drukker zal zijn dan op bovengenoemde locaties. Het kan dan ook heel prettig zijn om eerst een villa te huren bij Orlando/ Miami en dan nog een paar nachten keys? En van daaruit uitstapjes maken?

    * overigens zijn wij geen echte pretparkmensen. Wij zien het liefst mooie natuur en wildlife. Kennedy space center en seaworld staan wel op ons lijstje. Bovendien wil mijn broertje ( en wij ook) graag een basketbalwedstrijd zien in Miami. Weet iemand waar ik deze kaartjes zou kunnen bestellen?

    Alvast bedankt!

    nyca

  4. Top | #514
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Hoi, in de mei vakantie regent het gewoon minder en is het minder vochtig heet wij gaan elk jaar in april / mei . Ik zou gaan voor een villa gewoon omdat je meer plaats hebt en je eigen zwembad en ieder kind een eigen kamer waardoor je savonds heerlijk kan zwemmen of wat drinken op je terras . Ik weet niet of florida zo een camperstaat is daar weet iemand anders misschien een antwoord op . Als jullie geen pretparkenmensen zijn zou ik misschien een villa huren aan de kust en vandaaruit naar seaworld rijden .

  5. Top | #515
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    10

    Standaard

    @lvfl wat hebben jullie een prachtige video gemaakt! Wat een geweldige herinnering voor de kids.

    Cindy, bedankt voor je reactie! Vooralsnog oriënteren we ons op de meivakantie ( tot 5 mei)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-09-13 om 12:56. Reden: 1+1

  6. Top | #516
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Wij zouden kiezen voor de meiperiode vanwege het betere weer (minder warm en minder regen). Florida is geen echte camperstaat, dus wij zouden voor de villa met auto gaan. Wij zijn ook geen pretparkmensen en hebben ons tot nu alle vakanties in Florida (een stuk of 8) uitstekend vermaakt op andere plekken, zoals mooie stranden, Stateparks e.d. Er zijn heel veel mogelijkheden voor een fijne vakantie.

  7. Top | #517
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Ik zou kiezen voor de meivakantie want dan zijn de vliegtickets over het algemeen goedkoper. Behalve als er weer zo'n stunt komt van BA afgelopen December

  8. Top | #518
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Het is in de zomer echt vochtig heet in Florida dus als je de mogelijkheid hebt om buiten die periode te gaan dan zou ik dat zeker doen. En met een auto is het makkelijker verplaatsen dan met camper. De villa's zijn over het algemeen goed geprijst en er is volop keuze. Al zijn er ook in Florida prima campings te vinden voor als je dat echt wilt.
    Wat natuur betreft kom je ook wel aan je trekken. En bedenk dat parken van Disney totaal niet onder de noemer pretparken vallen. Ik vind kermissen en parken als Drievliet echt verschrikkelijk (echt heel verschrikkelijk) en daar ga ik ook niet vrijwillig heen maar WDW is onvergelijkbaar. Maar dat valt niet uit te leggen en wij thuis hebben inmiddels geaccepteerd dat een groot deel van vrienden en familie denkt dat wij jaarlijks een paar dagen doorbrengen in kermisattracties.

  9. Top | #519
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Wij zijn ook geen pretpark mensen, we hebben ze allemaal een keer gedaan en vinden dat genoeg.
    ik kan me indenken dat kinderen het geweldig vinden, en je bent toch in Orlando!
    Wij gaan ook voor de natuur, er is hier genoeg te wandelen of fietsen.
    State parks zijn erg mooi, er zijn er genoeg.

  10. Top | #520

    Standaard Klimaat in oktober (ervaringen, tips?)

    Goedemiddag allemaal,

    Ik ben nieuw op dit forum en heb al veel boeiende informatie gelezen over Florida. Nu lees ik op internet veel verschillende informatie over het klimaat in oktober.
    Wij willen half okt 2 weken naar Florida, maar wat is nu de beste bestemming? Ik zat te denken aan (een van) onderstaande bestemmingen. Misschien dat we wat plaatsen combineren.

    - Fort Meyers
    - Fort Lauderdale
    - Miami (+Beach)
    - Orlando
    - Palm Beach

    Wat zijn jullie ervaringen van vakantie in Florida in oktober en hebben jullie tips wat we echt niet mogen missen?

    Dank en groetjes,
    Tessa



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •