Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 69 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

  1. Top | #21

    Standaard

    Ik zou als ik in St.Petersburg was naar Busch gardens gaan.
    En onderweg van Naples naar the Keys ergens stoppen bij de Everglades voor een boot tour.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  2. Top | #22
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    31

    Standaard Leuke routes of de snelste routes?

    Wij hebben onze vakantie gepland staan in juli en starten met een paar dagen in Orlando. Daarna rijden we naar Ft Myers, vandaar uit naar Key Largo, dan Miami Beach en tot slot Cocoa Beach. Onze vraag is, verdient het aanbeveling om de snelste routes te nemen of zijn er leuke alternatieven. We willen in elk geval op weg naar Key Largo langs Tamiami trail, maar zijn eigenlijk meest nieuwsgierig naar een leuke route vanuit Orlando naar Ft. Myers en later in de vakantie vanuit Miami naar Cocoa Beach. Wie weet er iets meer over te vertellen?

    bye
    Wim

  3. Top | #23
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Neem een routeplanner en/of een navigator mee of huur er een bij de auto.
    Geef vertrek en bestemming in en laat dan 1 a 2 keer een alternatieve route berekenen. Je gaat dan over kleinere en meestal mooiere wegen, maar reken wel met veel meer reistijd.

    Bijkomende voordeel is dat als je het "zat" bent de route opnieuw via grote wegen laat berekenen en je vlot naar je bestemming komt.

    Succes
    Knaapje

  4. Top | #24
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    31

    Standaard

    hallo Knaapje en bedankt voor de tip.
    Gekeken bij Alamo maar kan niet goed vinden of daar ook navigatie mee te huren is. Anders gaan we maar eens goed puzzelen op de kaart. Had al gezien dat je met MAP24 ook ver komt. Blijft dan toch nog de vraag wat er bijv. onderweg tussen Orlando en Ft Myers aan leuks in te passen is, dus die er iets op weet: horen graag!

    grtn Wim

    http://florida4us.punt.nl

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Locatie
    Muiden
    Berichten
    82

    Standaard

    Volgens mij loop je niet zo veel mis als je gewoon de snelste routes neemt over de snelweg, tenminste niet in de gebieden die jij noemt! Florida heeft niet zoveel te bieden aan natuur, dus veel mooie scenic drives zijn er niet. Je zou eens kunnen kijken op de volgende website: www.byways.org voor routes in Florida. Uitprinten en meenemen, daar heb je geen navigatiesysteem voor nodig. Sterker nog, een navigatiesysteem heeft meestal alleen de optie "snelste route" of "kortste route" en daarmee kom je dus niet altijd op de plekjes die mooi zijn.

    Een navigatiesysteem is wel uitermate handig voor het zoeken van adressen in de steden, zoals bijvoorbeeld restaurants of bezienswaardigheden, of winkels. In de stad is het vaak het lastigst zoeken en als je als bijrijder moet navigeren dan zie je niet veel van de stad. Met een navigatiesysteem rijdt dat gewoon veel relaxter.

    Een navigatiesysteem huren bij de auto is volgens mij alleen nog mogelijk bij Hertz. Voor zover ik weet biedt Alamo die optie niet.

    Groetjes
    Jacqueline
    Groetjes, Jacqueline


    Kijk op http://www.jasmino.blogspot.com/ voor onze reisverhalen.
    Kijk op http://www.pixagogo.com/jasmino voor onze foto's.

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Ik moet zeggen, toen wij van key largo naar orlando reden, was ik toch blij dat we gewoon de snelste route genomen hadden hoor (de turnpike dus)!
    Het is best wel een heel eind, en een vrij saaie baan, ik kan me niet voorstellen dat "tragere" banen op dat traject zoveel beter zijn ...

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    31

    Standaard

    hallo allemaal en bedankt weer voor de reakties.
    Jacqueline bedankt voor de link naar America's Byways, waar ook weer heel veel info te vinden is en waar ik (weer) nieuwe dingen tegenkwam.

    V.w.b. de routes maken we denk ik inderdaad maar printjes van de routes die we via map24 uitvinden. We hebben zelf geen los navigatiesysteem en zo zal het ook wel werken.

    grtn Wim

    www.florida4us.punt.nl

  8. Top | #28
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    20

    Standaard Rondreis van 10 juli tot 30 juli 2006

    Hallo,

    Ik had graag wat feedback gehad op onze tour.
    We vertrekken al zeker de 10 en komen de 30 terug.
    Onze vlucht en auto is al gereserveerd onze hotels niet.
    Daarom mijn vraag of jullie eens wat tips kunnen geven waar we wat beter anders zouden doen. En ook bij de hotelkeuze.

    Dit is de tour:
    • Dag 1. Aankomst Miami International
       Best Western South Beach of Ocean Five
      Dag 2. Miami-Beach
       Best Western South Beach of Ocean Five
      Dag 3. Miami-Beach naar Homestead(60km)
       ???
      Dag 4. Homestead naar Key West (205km)
       Southernmost Hotel on Duval of Blue Marlin Motel
      Dag 5. Key West
       Southernmost Hotel on Duval of Blue Marlin Motel
      Dag 6. Key West naar Homestead (205km)
       ???
      Dag 7. Homestead naar Naples (190km)
       Gulfcoast Inn of Naples of Trianon Old Naples
      Dag 8. Naples naar Fort Myers Beach (60km)
       Best Western FM Island Gateway of Country Inn & Suites Sanibel Gateway
      Dag 9. Fort Myers Beach
       Best Western FM Island Gateway of Country Inn & Suites Sanibel Gateway
      Dag 10. Fort Myers Beach naar Tampa (250km)
       ???
      Dag 11. Tampa naar Orlando (165km)
       Comfort Inn LBV of Countryard by Marriott LBV of Sheraton Safari Hotel LBV
      Dag 12. Orlando – Magic Kingdom
       Comfort Inn LBV of Countryard by Marriott LBV of Sheraton Safari Hotel LBV
      Dag 13. Orlando - Epcot
       Comfort Inn LBV of Countryard by Marriott LBV of Sheraton Safari Hotel LBV
      Dag 14. Orlando – Seaworld ( en Wet’n Wild)
       Comfort Inn LBV of Countryard by Marriott LBV of Sheraton Safari Hotel LBV
      Dag 15. Orlando – MGM-Studios
       Comfort Inn LBV of Countryard by Marriott LBV of Sheraton Safari Hotel LBV
      Dag 16. Orlando – Universal Studios
       Comfort Inn LBV of Countryard by Marriott LBV of Sheraton Safari Hotel LBV
      Dag 17. Orlando naar St. Augustine (255km)
       Ramada Inn Historic District of Quality Inn Historic District
      Dag 18. St. Augustine naar Titusville (150km)
       Best Western Space Shuttle Inn
      Dag 19. Titusville naar Fort Lauderdale (300km)
       Best Western Oceanside Inn of Sheraton Yankee Clipper
      Dag 20. Fort Lauderdale
       Best Western Oceanside Inn of Sheraton Yankee Clipper
      Dag 21. Vertrek Miami International (50km)



    Alvast bedankt voor jullie feedback

    Groetjes

    Yves

  9. Top | #29

    Standaard

    Wij hebben ongeveer dezelfde reis gemaakt. Vanuit key west naar naples is een lange rit, maar als je op tijd vertrekt goed te doen. Sea world en wet 'n' wild hebben we apart gedaan. Wij zijn wel een goede dag zoet geweest in wet 'n'wild, maar dat is je eigen keuze. Het enige wat wij ook hebben gedaan, is in orlando parken bezoeken. We hebben verder weinig van de omgeving ed. gezien. Je wordt dan wel geleefd, naar mijn mening. Wij hebben ipv een hotel een villa geboekt. Ik vond dat echt een aarader, maar dat is weer een eigen keuze. Wij hebben fort myers niet aangedaan en zijn vanuit orlando rechtstreeks via kennedy space center naar miami gereden, maar dat komt doordat wij minder dagen hadden. Miami key west hebben we ook in 1 dag gedaan.

    Verder alvast veel voorpret.

    Marcel

  10. Top | #30
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    20

    Standaard

    Het zit eigenlijk zo.
    Wij gaan niet rechtstreeks van Miami naar Key West omdat we nog eerst vanalles willen bezoeken die dag in en rond Miami. Daarom dat we denken om in Homestead (mss Key Largo) te overnachten.
    En in terugkomen eigenlijk juist hetzelfde we willen rustig terugrijden en een aantal keer stoppen onderweg en het is aangenamer om het aantal km per dag ni te hoog te laten oplopen.
    In Orlando blijven we al een dag langer dan gepland, om meer parken te zien. Op aanraden van een vriend hebben we een extra uitgetrokken om Seaworld te zien. Hij zei ook dat Wet'n Wild perfect erna te doen was.
    Kunnen jullie jullie idee ook is geven over de pretparken,welke doen en welke laten?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •